کار رتبه بندی معلمان تمام شد!

کار رتبه بندی معلمان تمام شد!
رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه رتبه‌بندی معلمان انجام شده و دیگر مسئله‌ای بر زمین مانده ندارد، گفت: مسیر توسعه کشور از آموزش و پرورش است.
داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کل کشور، در پاسخ به سئوالی درباره تقاضای اعمال ماده (۲۳۴) آیین نامه داخلی از سوی تعدادی از نمایندگان در خصوص عدم پرداخت به موقع حقوق و مطالبات فرهنگیان کشور توسط سازمان برنامه و بودجه، عنوان کرد: در حوزه آموزش باید سعی کنیم، کیفیت آموزش در مدارس دولتی ارتقا یابد و با توجه به اینکه انگیزه بیشتری در معلمان به واسطه اجرای رتبه بندی معلمان ایجاد شده، تلاش خواهیم کرد با استانداردگذاری‌های جدیدی که در آموزش و پرورش وجود دارد، کمک می‌کنیم مسائل معلمان و مدارس حل شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کل کشور تصریح کرد: تمرکز ما به این سمت است که با بهره‌ور کردن منابعی که دولت صرف آموزش و پرورش می‌کند، نتیجه بهتری بگیریم؛ منابع مالی که صرف آموزش و پرورش می‌‎شود بیش از همه دستگاه‌ها است و تلاش داریم با تجهیز بهتر مدارس، افزایش سطح کیفی آموزش در طول سال‌های برنامه، نسبت به ارتقا آموزش اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: نکته مهم این است که بخشی از بدهی‌‎هایی که از گذشته وجود داشته را تسویه کنیم، در قانون بودجه برای جبران بدهی‌ها منابعی پیش بینی شده که البته بخشی از این بدهی‌ها حسابرسی شده نیست و ذی حساب‌های مربوط باید ارقام مربوطه را تأیید کند، از سوی دیگر تیم سازمان برنامه هم موارد را بررسی می‌کند و قطعا مواردی که مورد تأیید دو طرف باشد، حتما جبران می‌‎شود.

منظور اضافه کرد: بخشی از بدهی‌های آموزش و پرورش به معلمان مخصوصا برای تصحیح اوراق سال گذشته و کلاس‎‌های فوق برنامه دوران کرونا حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اخصاص داده شد و همچنین در روز معلم نیز یک میلیون تومان هدیه پرداخت شد که همین رقم با توجه به حضور حدود یک میلیون معلم و کارمند در آموزش و پرورش رقمی یک هزار میلیارد تومانی برای دولت بار مالی داشت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: سیاست دولت جلب رضایت حداکثری معلمان بوده و ما اعتقاد داریم اگر قرار است، توسعه‌ای برای کشور رخ دهد، قطعا مسیر آن آموزش و پرورش بوده و این دانش آموزان هستند که به آن توجه خواهیم کرد.

وی درباره اصلاح آیین نامه رتبه بندی معلمان که نیاز به منابع جدیدی دارد، گفت: تا جایی که من مطلع شدم، کار رتبه بندی تمام شده و پرداخت‌های مربوط به رتبه بندی معلمان نیز در سال گذشته بالغ بر ۴۸ هزار ملیارد تومان بود که این ارقام پرداخت شد و ما در خصوص رتبه بندی معلمان دیگر مسئله بر زمین مانده‌ای نداریم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کل کشور در خصوص اعتراضات معلمان نسبت به رتبه بندی معلمان نیز گفت: این اعتراضات طبیعی است چراکه نظام آموزش و پرورش دستور العملی داشته و طبقه بندی‌ها بر اساس همین دستور العمل صورت گرفته، اما همیشه ممکن است هرکسی نسبت به رتبه خود اعتراض داشته باشد.

منبع: خانه ملت

اخباراقتصاد
پربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی