شرط مربیگری نکونام در استقلال؛ نظر آقای X را جلب کن/ پاسخ صریح جواد به درخواست عجیب

شرط مربیگری نکونام در استقلال؛ نظر آقای X را جلب کن/ پاسخ صریح جواد به درخواست عجیب

وقتی نام نکونام برای سرمربیگری در استقلال مطرح شد به گوش او می‌رسانند که اگر می‌خواهی در استقلال مربی شوی باید از آقای X رخصت بگیری!

جدایی ریکاردو ساپینتو را باید از استقلال قطعی دانست. سرمربی پرتغالی نه فقط به‌دلیل محرومیت چهار ماهه بلکه به‌دلیل حواشی بسیاری که از دوران حضورش در استقلال تا پایان فینال جام حذفی رخ داد، دیگر در استقلال دیده نخواهد شد.

هرچند که انتقادهای بسیاری از سوی استقلالی‌ها به محرومیت چهار ماهه می‌شود اما حتی اگر این محرومیت هم درکار نبود قطعا خود ساپینتو هم دیگر تمایلی برای ادامه همکاری در این باشگاه نداشت و چمدان‌هایش را برای همیشه می‌بست.

صحبت از سرمربیگری او در باشگاه الغرافه قطر است و گفته می‌شود سرمربی پر جنب و جوش آبی‌ها راهی قطر خواهد شد تا مربیگری در این باشگاه را ادامه دهد. درست یا غلط این خبر به‌زودی مشخص خواهد شد اما برای استقلالی‌ها دیگر سرنوشت ساپینتو اهمیتی نخواهد داشت.

همان‌طور که در مواجهه با وینفرد شفر این‌گونه بود وهمچنین آندرئا استراماچونی.

مهم این است که سرمربی استقلال درفصل بیست‌وسوم چه کسی خواهد بود؛ آیا یک مربی مناسب برای استقلال برگزیده خواهد شد؟ طی روزهای گذشته شایعات متعددی درباره گزینه‌های مربیگری در استقلال مطرح شده است.

از مهدی رحمتی که در باشگاه آلومینیوم اراک مربیگری می‌کرد تا جواد نکونام که از باشگاه فولاد خوزستان جدا شد و جای خود را به علیرضا منصوریان داد. حتی نام فرهاد مجیدی نیز به میان گزینه‌ها باز شده و گفته می‌شود برخی مدیران باشگاه استقلال بی‌میل نیستند که از فرهاد به‌عنوان جانشین ساپینتو بهره بگیرند.

این‌که کدام‌یک از این گزینه‌ها در برهه کنونی بتواند انتخاب بهتری برای استقلال باشد، روشن نیست.

استقلال آن‌قدر در فصل بیست‌ودوم پرحاشیه و پرفراز و نشیب بوده و توقعات زیادی را برای هوادارانش ایجاد کرده تا فصل بعد به جام برسد که قبول مربیگری این تیم دشوار است و هر گزینه‌ای به سادگی راضی به حضور دراین باشگاه نخواهد شد.

مهدی رحمتی برای حضور در استقلال محاسبات خودش را دارد. رحمتی برای رسیدن به این جایگاه هرگز عجله و شتاب ندارد. او جایی به یکی از دوستان نزدیکش گفته بود که ترجیح می‌دهد بعد از سن ۵۰ سالگی سکان هدایت استقلال را به دست بگیرد. گرچه این جمله ممکن است در آینده نقض شود و بر اثر فشارها و درخواست‌ها همین آقای رحمتی نیز راضی شود سرمربیگری استقلال را به عهده بگیرد اما به طور کلی مطلوب رحمتی این است که در این سن سرمربی استقلال باشد.

رحمتی امروز نشست مهمی با سران باشگاه نساجی خواهد داشت واحتمال این‌که همین امروز به‌عنوان سرمربی نساجی معرفی شود، کم نیست.

فرهاد مجیدی هم برای حضور دراستقلال قطعا محاسباتی خواهد داشت. مردی که بعد از سه فصل ناکامی سرانجام در فصل چهارم مربیگری خود توانست یک جام برای این باشگاه به ارمغان بیاورد. مجیدی هم خوب می‌داند که بازگشت به نیمکت استقلال تا چه اندازه پرریسک است. اگر او در شرایطی بازگردد که استقلال شانسی برای قهرمانی نداشته باشد، بی‌تردید جایگاهش را میان هواداران این باشگاه از دست خواهد داد. به همین دلیل فرهاد نیز به‌دنبال بازگشت در زمانی خواهد بود که همه شرایط و امکانات برایش فراهم باشد.

درحال حاضر به نظر می‌رسد نکونام نزدیک‌تر از دیگر گزینه‌ها برای مربیگری در استقلال باشد. اما این ماجرا فقط به نظر می‌رسد چون در پس پرده اتفاقاتی رخ می‌دهد که چندان باب میل این گزینه نیست.

وقتی نام نکونام برای سرمربیگری در استقلال مطرح شد به گوش او می‌رسانند که اگر می‌خواهی در استقلال مربی شوی باید از آقای x رخصت بگیری! جواد نکونام هم بی‌هیچ رودربایستی این پیشنهاد را رد کرده است تا حضور او هم در استقلال منتفی به نظر برسد.

این‌که چه افرادی در پس پرده برای استقلال مشی تعیین می‌کنند و پای دیگر افراد را به ماجرای مربیگری در استقلال باز می‌کنند تا حد زیادی برای کارشناسان و هواداران فوتبال آشنا هستند اما پرواضح است که چنین سیاستی در نهایت به پیکره استقلال لطمه خواهد زد و این قبیل شروط و رفتارها موجب از دست رفتن وقت و زمان برای استقلال می‌شود.

تصمیم‌گیران در باشگاه استقلال باید به‌سرعت به جمع‌بندی برسند.

اگر مطلوب آن‌ها مهدی رحمتی است که باید به‌سرعت با او جمع‌بندی کنند. اگر جواد نکونام ایده‌آل است که با این مربی هم باید به توافق‌های لازم رسید و او را در فضایی احترام‌آمیز به استقلال آورد. اگر هم در نهایت فرهاد مجیدی می‌تواند هدایت این استقلال را به عهده بگیرد، باید توافق با این مربی نیز وارد فاز عملیاتی خود قرار بگیرد تا زمان نمیرد. البته یک راه دیگر هم برای استقلال وجود دارد: انتخاب سرمربی خارجی.

اخبارورزش
پربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی