واریز یارانه جدید مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از امروز

واریز یارانه جدید مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از امروز
معاون امور رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزئیات افزایش 20 درصدی یارانه افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی را تشریح کرد.

علیرضا عسگریان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد جزئیات افزایش 20 درصدی یارانه دهک‌های کم‌درآمد، اظهار داشت: بر اساس این طرح از امروز 20 درصد به یارانه افراد یارانه‌بگیر تحت پوشش کمیته امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی در قالب یک طرح آزمایشی آغاز می‌شود؛ یعنی 400 هزار تومان یارانه این افراد به میزان 480 هزار تومان شارژ می‌شود؛ البته این مبلغِ 20 درصد اضافه به شرط این است که حداقل 320 هزار تومان از این مبلغ، ظرف یک ماه یعنی تا 15 تیر، از اقلام سبد استاندارد شامل 11 قلم خریداری کرده باشند.

به گفته وی، هر یک از افراد مشمول کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی که از اعتبار یارانه‌ای خود به میزان 320 هزار تومان از 11 قلم سبد استاندارد خریداری کرده باشند، 80 هزار تومان اعتبار اضافی برای آنها قابل برداشت می‌شود که به‌علاوه 80 هزار تومان باقیمانده از یارانه آنها و جمعا برای هر نفر 160 هزار نفر قابل برداشت می‌شود و همه اینها به شرطی است که در طول یک ماه یعنی از 15 خرداد تا 15 تیر ماه به میزان 320 هزار تومان از اقلام کالاهای اساسی خریداری کرده باشند.

معاون امور رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این سؤال که ‌یارانه معیشتی در روز بیستم هر ماه واریز می‌شود، چگونه این ماه محاسبه می‌شود؟ گفت: یارانه افراد تحت پوشش 15‌م هر ماه و زودتر واریز می‌شود که قبلاً برای هر نفر 400 هزار تومان بود، الان 480 هزار تومان شارژ می‌شود، ‌‌80 هزار تومان اضافه، یعنی 20 درصد به شرطی قابل برداشت می‌شود که به میزان 80 درصد این مبلغ یعنی 320 هزار تومان از کالاهای سبد استاندارد خریداری کرده باشند.

عسگریان جمعیت یارانه بگیر کمیته امداد و سازمان بهزیستی را در مجموع بین 7.5 تا 8 میلیون نفر اعلام کرد که تقریبا با بعد خانوار 3.3 نفری در قالب 2 میلیون خانوار خواهند بود.

به گفته وی، 6 فروشگاه زنجیره‌ای مانند کورش، هفت، گندم، جانبو، دیلی مارکت و رفاه و همچنین حدود 48 هزار فروشگاه دیگر در سراسر کشور به این طرح پیوسته‌اند و افراد با خرید هر یک از 11 قلم کالا شامل شیر، ماست، پنیر، گوشت، مرغ، ماکارونی، حبوبات، قند و شکر به میزان 320 هزار تومان خریداری کنند، آنگاه 80 هزار تومان اعتبار اضافه شارژشده در حساب آنها قابل برداشت می‌شود.

معاون امور رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: برای اطلاع از میزان اعتبار اختصاص‌یافته یارانه، مردم می‌توانند نرم افزار «شما، شبکه ملی اعتبار» را نصب کنند و علاوه بر ملاحظه اعتبار باقیمانده یارانه خود می‌توانند فروشگاه‌های نزدیک و طرف قرارداد را شناسایی و از کالاهای موردنظر خریداری کنند.

عسگریان در مورد اینکه آیا امکان استفاده این طرح برای سایر دهک‌ها هم فراهم است؟ گفت: بله، کاملاً امکان‌پذیر است، ممکن است در همین ماه جاری یا در ماه‌های آینده برای سایر مردم هم این طرح یارانه اضافی برای کالابرگ برای سایر افراد هم اجرا شود که بستگی به میزان استقبال از این طرح دارد.

وی در مورد اینکه استقبال از طرح کالابرگ به میزان اندکی بوده است، گفت: در طرح کالابرگ هم طی دو ماه درحالی‌که هنوز معرفی و تبلیغ نشده بود، بیش از 360 هزار خانوار از آن استقبال کردند. هم اکنون باید ببینیم میزان استقبال مردم از این طرح جدید کالابرگ دولت چگونه خواهد بود.

اخباراقتصاد
پربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی