8 کشور کهن جهان

اگر چه زندگی انسان روی زمین میلیون ها سال پیش آغاز شد اما اولین نشانه های تمدن های انسانی بعدها در جدول زمانی انسان ظاهر شدند. برخی از اولین تمدن ها در حدود 6500 سال قبل از میلاد توسعه یافتند، زمانی که مردم زندگی عشایر را متوقف کردند  و یک منطقه را توسعه دادند. این شهرک های اولیه به زودی موجب شد شهرهای عظیم و ایده کشورهای جداگانه و ملت های جداگانه ادامه یابد. برخی از اولین کشورها مدتها پس از تمدن توسعه یافتند و تمام کشورهای این لیست هزاران سال پیش تشکیل شد. ما در این لیست به 8 کشور قدیمی جهان اشاره خواهیم کرد.

ایران: ایران به عنوان یکی ازکهن ترین کشورهای جهان شناخته شده است. ایران با نام پرشیا در سال 3200 قبل از میلاد توسط کوروش دوم تأسیس شد و پایتخت کنونی آن تهران است.. ایران به عنوان یکی از کهن ترین تمدن های بزرگ دارای تاریخ غنی است. منشا آن به سکونتگاه های شهری باستانی مربوط به 7000 سال قبل از میلاد برمی گردد.

مصر: مصر نیز یکی از کهن ترین کشورهای جهان شناخته می شود. اگر چه ریشه تمدن مصر باستان به حدود 6000 سال قبل از میلاد بازمی گردد، زمانی که گروه های مختلف شکارچی در دره رودخانه نیل مستقر شدند اما سلسله اول مصر به سال C.3100 قبل از میلاد نسبت داده می شود. در حدود این دوره زمانی، مصر بالا و پایین توسط یک پادشاه متحد شد.  Menes در واقع کلمه مصری برای بنیانگذار است و بسیاری از مورخان معتقدند که بنیانگذار مصر، حاکمی به نام Narmer بود. در طول زمان این کشور توسط تمدن های رومن ها، یونانی ها ساخته شد.

ویتنام: ویتنام نیز یکی از کهن ترین کشورهای جهان است. کشور ویتنام به عنوان مبدا برخی از نخستین جوامع بشری و یکی از اولین اجتماعات کشاورزان در جهان شناخته می شود.

هند: هند نیز یکی از کشورهای قدیمی جهان است. مردم، از حدود 3300 سال قبل از میلاد در این منطقه در شبه قاره هند زندگی می کردند که از تمدن دره سند شروع شد. اگرچه این مردمان اولیه یکی از اولین تمدن های شهری جهان را تشکیل دادند، آغاز هند به عنوان یک ملت با دوره ودایی آغاز شد که از حدود 1500 قبل از میلاد تا حدود سال قبل از میلاد به طول انجامید. 600 قبل از میلاد این دوره زمانی به خاطر متون وداها نامگذاری شده است که به صورت شفاهی به زبان سانسکریت ودایی سروده شده اند و جزئیات فرهنگ ودایی را ارائه می دهند.

ارمنستان: ارمنستان یکی از قدیمی ترین کشورهای جهان است که در سال 782 قبل از میلاد یافت شد. با توجه به شواهدی که به شکل غارها و کتیبه‌های سنگی یافت شده است، اعتقاد بر این است که از حدو90000 سال قبل از میلاد انسان‌ها در ارمنستان می زیستند. ارمنستان که به خاطر فرهنگ های پرجمعیت خود شناخته می شود، توسط چندین فرهنگ و جوامع به عنوان سرزمین مقدس در نظر گرفته می شود.

کره: کشور کره نیز به عنوان یکی از قدیمی ترین کشورهای جهان شناخته می شود. ریشه های این کشور به قرن هفتم قبل از میلاد برمی گردد که به خودی خود یک واقعیت جالب و حیرت انگیز است. یکی دیگر از واقعیت های هیجان انگیز در مورد آن این است که نام آن از کلمه گوریو گرفته شده است که به نوبه خود از سلسله ای به نام گوگوریو آمده است. این سلسله در آن زمان قدرت بزرگی بشمار می رفت.

چین: چین نیز یکی از کهن ترین کشورهای جهان شناخته می وشد. اولین سلسله چینی سلسله شیا بود که از حدود 2070 قبل از میلاد تا 1600 قبل از میلاد ادامه یافت. هیچ سوابق دست اولی از سلسله شیا وجود ندارد زیرا تاریخ مکتوب چین به سلسله شانگ (حدود 1600 قبل از میلاد – 1046 قبل از میلاد) برمی گردد با این حال، سلسله شیا در تواریخ تاریخی مانند سالنامه های بامبو، کلاسیک ذکر شده است.

گرجستان: تاریخچه قدیمی گرجستان به پادشاهی افسانه ای Colchis و پادشاهی Karlti / Iberia شناخته می شود. هر دو پادشاهی در طول دوره برنز اوراسیا، حدود 1500 سال قبل از میلاد مهم بودند. پادشاهی کالچیز اغلب در اسطوره یونانی ذکر شده است. در حالی که این داستان ها ممکن است فقط افسانه ها باشد، قبایل قدرتمند، دولت های کوچک در گرجستان را به عنوان قرن 12 قبل از میلاد راه اندازی کردند.

 

 

اخبارجامعهجهانگردشگریمهاجرت
پربازدیدویژه
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی