نحوه محاسبه اقساط وام نهضت ملی مسکن با سود ۱۸ درصد

به گزارش ساناپرس؛ نحوه محاسبه اقساط وام نهضت ملی مسکن با سود ۱۸ درصد
در حالی رئیس بنیاد مسکن از کاهش ۵ درصدی سود وام نهضت ملی مسکن خبر داده که مبلغ اقساط ماهانه این وام در سال اول با روش پلکانی حدود ۷.۳ میلیون تومان است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، دیروز رئیس بنیاد مسکن از کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی نهضت ملی مسکن از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد با دستور رئیس‌جمهوری و از طریق با ورود منابع صندوق ملی مسکن به اعتبارات بانک‌ها خبر داد.

توضیحات بذرپاش درباره کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی نهضت ملی مسکن
اکبر نیکزاد در این‌باره اظهار کرد: هزینه ساخت مسکن در نقاط مختلف کشور تفاوت های اندکی دارد. اما نرخ مصالح ساختمانی به‌جز در هزینه حمل‌ونقل، فرقی نمی‌کند. با توجه به همین مسئله، بررسی‌هایی برای افزایش تسهیلات در نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: با دستور رئیس جمهور، شورای پول و اعتبار مصوب کرد سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن در تمام کشور به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یابد.

وی درباره نحوه بازپرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن گفت: تاکید رئیس جمهور بر اقساط پلکانی تسهیلات بوده است، بطوریکه قسط اول کمتر از ۴۰درصد حداقل حقوق کارمندان و کارگران باشد.

دوره بازپرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن بدون احتساب دوره مشارکت ۲۰ ساله است. در روش بازپرداخت پلکانی اقساط متقاضیان پروژه‌های طرح مذکور در دوره اول (سال اول) ماهانه حدود ۷ میلیون و ۳۵۷ هزار تومان باید پرداخت کنند.

این اقساط در سال پنجم به ۸ میلیون و ۲۸۱ هزار تومان و در سال دهم به ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد. در سال پانزدهم بازپرداخت وام، اقساط ماهانه ۱۱ میلیون و ۱۲۹ هزار تومان خواهد بود. در نهایت در سال بیستم اقساط ماهانه وام نهضت ملی مسکن ۱۲ میلیون و ۹۰۱ هزار تومان است.

بنابراین متقاضیان در یک دوره ۲۰ ساله برای وام ۵۵۰ میلیون تومانی ۲ میلیارد و ۳۷۲ میلیون و ۴۵۵ هزار تومان پرداخت خواهند کرد از این رقم حدود یک میلیارد و ۸۲۲ میلیون تومان سود تسهیلات است.

منبع: تسنیم

اخباراقتصاد
پربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی