غرق شدن قایق تفریحی حامل ماموران| حادثه عمدی بود؟

غرق شدن قایق تفریحی حامل ماموران| حادثه عمدی بود؟

برآورد اطلاعاتی که به شکل قطره‌چکانی به نقل از منابع آگاه امنیتی در رسانه‌های رژیم اسرائیل درباره غرق شدن قایق تفریحی حامل ماموران موساد منتشر می‌شود، حکایت از آن دارد که آنچه رخ داده فراتر از آن چیزی است که تلاش می‌شود حداقل در وهله اول در اختیار افکار عمومی قرار گیرد.

غرق شدن قایق تفریحی حامل ماموران| حادثه عمدی بود؟
 حادثه یا اقدامی از پیش طراحی‌شده پرسشی است که تحلیلگران اسرائیلی در مورد غرق شدن قایق تفریحی حامل ماموران موساد همچنان در مورد آن اختلاف نظر دارند.

برآورد اطلاعاتی که به شکل قطره‌چکانی به نقل از منابع آگاه امنیتی در رسانه‌های رژیم اسرائیل درباره این حادثه منتشر می‌شود، حکایت از آن دارد که آنچه رخ داده فراتر از آن چیزی است که تلاش می‌شود حداقل در وهله اول در اختیار افکار عمومی قرار گیرد.

روزنامه عبری‌زبان یدیعوت احارانوت در گزارشی در این باره به نقل از منابع آگاه در سرویس اطلاعات و عملیات خارجی رژیم صهیونیستی (موساد) خبر داد، به دلیل فعالیت مامور کشته‌شده در قایق تفریحی در موساد امکان اعطای اطلاعات بیشتری در این زمینه وجود ندارد. با این حال، در بیانیه موساد تاکید شده افسر کشته‌شده فردی حرفه‌ای بود که زندگی خود را طی چند دهه وقف امنیت اسرائیل کرد.

گرچه رسانه‌های عبری‌زبان تلاش دارند حمل بیش از حد مجاز مسافر توسط این قایق تفریحی و شرایط بد جوی را عامل غرق شدن آن اعلام کنند اما به نوشته احارانوت، موساد رسماً از سرویس اطلاعات ایتالیا درباره علت وقوع این حادثه توضیح خواسته است، به ویژه که به نوشته این رسانه، موساد پایگاه لجستیکی در شمال ایتالیا و دقیقاً در منطقه ماجوری در اختیار دارد.

در این بین یوسی میلمن، روزنامه‌نگار اسرائیلی، در توییتی خبر داد: حادثه غرق شدن قایق در ایتالیا که منجر به کشته شدن یکی از عناصر موساد شد، در واقع در جریان نشستی بین ماموران موساد و سرویس اطلاعات ایتالیا برای پیگرد و تعقیب شماری از روس‌تبارهای ساکن شمال ایتالیا رخ داد. این افراد متهم هستند در امر انتقال هواپیماهای بدون سرنشینی که روسیه در جنگ اوکراین استفاده می‌کند، مشارکت داشته‌اند.

«نیتع بار» هم در گزارشی در روزنامه یسرائیل هیوم ضمن تایید ضمنی این خبر اعلام کرد، به احتمال زیاد این حضور برای جاسوسی علیه ساختارهای هوادار روسیه در ایتالیا بوده است.

به نوشته این رسانه عبری‌زبان، همسر صاحب قایق تفریحی به دلیل آنکه به زبان روسی مسلط بوده در جمع این افراد حضور داشته است.

به روایت یسرائیل هیوم، حضور ۱۳ مامور ایتالیایی و هشت مامور اسرائیلی در این قایق یا جشن پایان یک عملیات بوده یا اصولاً در چارچوب بخشی از یک عملیات اطلاعاتی قرار داشته است.

این رسانه عبری‌زبان ادعا کرد، این احتمال هم وجود دارد که این ماموران ارتباطات عوامل روسیه با فروشندگان سلاح را در این منطقه ایتالیا زیر نظر داشته‌اند.

منبع: اعتمادآنلاین

اخبارجامعه
پربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی