در ابر غول لیگ ایران چه خبر است؟/ ارتش سرخ آسیا در یک قدمی فروپاشی

در ابر غول لیگ ایران چه خبر است؟/ ارتش سرخ آسیا در یک قدمی فروپاشی
مدیرعامل پرسپولیس مسئولیت سنگینی را برای حفظ تیمی دارد که توانسته است سه جام را در یک فصل کسب کند.پرسپولیسی ها به واسطه کسب همه جام های فصل در اوج ابرها سیر می کنند. آن ها قهرمان بلامنازع فوتبال ایران هستند و دوباره به اوج قدرت بازگشته اند. عمر این خوشی و قدرت می تواند اما خیلی کوتاه باشد اگر سرخ ها را در خودش غرق کند و از توجه به تیم غافل. چه دوست داشته باشیم یا نه، مجبوریم پاهایمان را روی زمین بگذاریم و واقعیت ها را علی رغم همه ترسی که برای رو به رو نشدن به آن داریم بپذیریم. واقعیت که می گوید جدایی سرمربی و برخی مهره های کلیدی تیم نزدیک است؛ مهره هایی که اگر دیر بجنبیم به سرنوشت ستاره هایی چون علیپور، خلیل زاده، کنعانی زادگان، بشار و….دچار می شوند و آن وقت تیم خوب و یکدستی که نفراتش سه جام کسب کرده اند از هم فرو می پاشد. این می تواند به پرسپولیس ضربه بزرگی بزند و در فصل بعد با مشکلات زیادی مواجه کند.

دلیل گل محمدی برای جدایی
متاسفانه قرارداد امید عالیشاه، سعید صادقی، میلاد سرلک و عیسی آل کثیر رو به پایان است. گل محمدی علی رغم داشتن قرارداد برای ادامه همکاری با پرسپولیس دچار تردید شده و گفته از لحاظ روحی و جسمی خسته شده و دوست دارد حداقل یک نیم‌فصل استراحت کند یا در تیمی باشم که تنش کمتری داشته باشد. سرمربی پرسپولیس با این صحبت به نوعی به شایعات مذاکره اش با تیم گل گهر مهر تایید زد. سرمربی پرسپولیس از تصمیمی که سازمان لیگ برای باشگاه ها درباره تعیین سقف بودجه گرفته راضی نیست و معتقد است خیلی باشگاه ها اگر تیم هم نبندند ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه دارند. به نظر می رسد گل محمدی نگران این است که مدیریت باشگاه نتواند تیم خوبی را برای فصل آینده ببندد و دلیل اصلی اش برای جدایی همین باشد و خستگی و صحبت هایی از این دست، صرفا یک بهانه باشد.

جدایی ستاره های کلیدی
از زمانی که گل محمدی به پرسپولیس بازگشته، در هر پنجره چند بازیکن تاثیرگذار خود را از دست داد. قبل از شروع فصل بیستم، مدیریت باشگاه نتوانست نفرات تأثیرگذاری مثل علیپور، خلیل زاده، ترابی، نادری را حفظ کند و در جریان مسابقات بشار رسن و بیرانوند جدا شدند. قبل از آغاز فصل بیست و یکم محمد حسین کنعانی زادگان و شهریار مغانلو جدا شدند و پرسپولیس با از دست رادوشوویچ که ذخیره مطمئنی بود مشکلات زیادی را در دروازه تحمل کرد. خط دفاع و دروازه پرسپولیس که نقطه قوت این تیم بود به مرور در این دو فصل تضعیف شد تا نتیجه آنی شود که در لیگ بیست و یکم دیدیم؛ یعنی گل های خورده عجیب و شکست های عجیب تر.
در تابستانی هم که گذشت علی رغم تاکید گل محمدی به حفظ احسان پهلوان و رضا اسدی اما مدیریت باشگاه نتوانست این دو بازیکن را حفظ کند و اگر بازیکن مناسبی جایگزین این دو مهره تاثیرگذار نمی شد چه بسا اتفاقات فصل بیست و یکم تکرار شده بود. خوشبختانه این بار مدیریت باشگاه در جذب نفراتی که کادرفنی به آن ها سپرده بودند موفق عمل کردند و توانستند سعید صادقی و سینا اسدبیگی در شرایط سخت جذب کنند. منهای نفراتی که جدا شدند، به طور کلی مدیریت باشگاه عملکرد نسبتا خوبی را در دو پنجره اخیر داشت و توانست در جذب نفراتی که کادرفنی می خواست موفق عمل کند.
آفتی به نام بی ثباتی
مسئله اینجاست که پرسپولیس حتی اگر بتواند در خرید بازیکن درست عمل کند اما تا وقتی نتواند شاکله اصلی اش را حفظ کند و در هر فصل در حفظ ستاره هایش ناکام بماند ضرر بیشتری می کند. چرا که ثبات تیمی یکی از لازم های موفقیت است و تیمی که قهرمانی می خواهد قبل از همه باید بتواند در بعد مدیریت و فنی به ثبات برسد.‌ در سال های اخیر مدیرانی زیادی در پرسپولیس در رفت و آمد بودند.

فقط در همین مدتی که گل محمدی بوده سه مدیرعامل در باشگاه مشغول بودند و تنها عاملی که باعث شد این تغییرات چندان به چشم نیاید و مشکلاتی که انصاری فر و رسول پناه برای باشگاه رقم زدند چندان به چشم نیاید موفقیت های پرسپولیس در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا بود. رضا درویش هم با کارنامه خوبی به پرسپولیس نیامد و حضورش از ابتدا با انتقاداتی همراه بود. هر چند که کاستی هایی را هم داشت، اما توانست به نسبت مدیران قبلی عملکرد بهتری را داشته باشد و همین که مقابل تیم و بازیکنان نبود و تنش کمتری در باشگاه وجود داشت یک نکته مثبت بود.

ماموریت سخت درپیش
اما کار درویش تازه از الان شروع شده است و این مدیر با تجربه پس از قهرمانی مسئولیت سنگین تری برای حفظ تیمی دارد که توانسته است چنین موفقیت بزرگی را با کسب سه جام رقم بزند. او اگر نتواند یحیی گل محمدی را حفظ کند با غضب هواداران رو به رو خواهد شد و آوردن هر مربی در این شرایط در صورت عدم کسب موفقیت می تواند منجر به جدایی این مدیر از پرسپولیس منتهی شود.

به نظر می رسد که شانس موفقیت مدیرعامل پرسپولیس برای راضی کردن گل محمدی بیش از هر چیزی گرو در نقل و انتقالات دارد؛ یعنی تمدید قرارداد ستاره های تیم و فراهم کردن شرایط حضور نفراتی که در لیست خرید این مربی قرار دارد.

اخبارورزش
پربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی