بادکش نکنید | هشدار جدی درباره بادکش بدن

بادکش نکنید | هشدار جدی درباره بادکش بدن

. بادکش کردن برخی از جاهای بدن ممکن است باعث آسیب دیدگی به بافت‌های نرم و حساس شود. به علاوه، این اقدام ممکن است باعث ورود عفونت یا باکتری به داخل بدن شود. برخی از این جاها شامل گوش، بینی، دهان و چشم‌ها هستند. همچنین، بادکش کردن قسمت‌هایی از بدن می‌تواند باعث آسیب دیدن اعصاب و رگ‌های خونی شود که می‌تواند به مشکلات جدی منجر شود. بنابراین، بهترین روش برای تمیز کردن این قسمت‌ها استفاده از روش‌های ملایم و مناسب مانند استفاده از پارچه‌ی نرم و خیس کردن آن است.

بادکش نکنید | هشدار جدی درباره  بادکش بدن

 بادکش کردن برخی از جاهای بدن ممکن است باعث آسیب دیدگی به بافت‌های نرم و حساس شود. به علاوه، این اقدام ممکن است باعث ورود عفونت یا باکتری به داخل بدن شود. برخی از این جاها شامل گوش، بینی، دهان و چشم‌ها هستند. همچنین، بادکش کردن قسمت‌هایی از بدن می‌تواند باعث آسیب دیدن اعصاب و رگ‌های خونی شود که می‌تواند به مشکلات جدی منجر شود. بنابراین، بهترین روش برای تمیز کردن این قسمت‌ها استفاده از روش‌های ملایم و مناسب مانند استفاده از پارچه‌ی نرم و خیس کردن آن است.

بادکش یکی از روش های درمانی طب مکمل و سنتی می‌باشد که از دیرباز در ایران مورد استفاده قرار گرفته است. عمل بادکش بسیار ساده است و فواید درمانی زیادی برای بدن دارد. در این روش درمانگر برای چند دقیقه فنجان های خاصی را روی پوست فرد می گذارد تا ایجاد مکش نماید. با اینکه بادکش فواید زیادی برای سلامت دارد اما اگر با علم و تجربه کافی انجام نشود و نقاط ممنوعی از بدن بادکش شود، می‌تواند مشکلات و آسیب‌های جسمی جبران ناپذیری برای افراد ایجاد کند.

نقاط ممنوع برای بادکش

چه نقاطی از بدن برای بادکش ممنوع است:

بادکش شریان های عمیق

بهتر است بادکش در ناحیه شریان‌ها و رگ‌های عمیق و نبض دار انجام نشود. اگر لیوان بادکش بیش از حد روی سیاهرگ یا سرخرگ قرار گیرد، باعث لخته شدن خون و بروز مشکلات جدی مثل پارگی عروق می‌شود.

رگ‌های واریسی

بهتر است بادکش روی رگ‌های ساق پا که دارای مشکل هستند، انجام نشود زیرا خطرناک است و مشکلات فراوانی برای فرد ایجاد می کند.

بادکش قفسه سینه

بادکش کردن قفسه سینه برای کسانی که فشار خون بالایی دارند، می‌تواند مشکلات قلبی ایجاد کند و ممنوعیت دارد

بادکش دو ناحیه بدن در یک زمان

بادکش همزمان دو یا چند منطقه از مناطق بدن ممنوع است زیرا اینگونه قوه مدبره (طبیعت) بدن متحیر شده و نظم بدن و مواد و فشار‌های آن به هم می‌ریزد.

بادکش دیسک

به هیچ وجه نباید بادکش گذاری روی مهره‌ها و دیسک‌های بین مهره‌ای به خصوص در افراد دچار بیرون زدگی دیسک انجام شود.

کتف زنان باردار

خانم های باردار بهتر است تنها زیر نظر پزشک متخصص اقدام به انجام بادکش کنند مثلاً انجام بادکش در ناحیه کتف زنان باردار که حتماً بایستی توسط پزشک انجام شود. بادکش کردن نواحی شکم و بادکش کمر زنان باردار منجر به تحریک انقباضات رحمی می شود.

بادکش عضو شکسته

بادکش عضو شکسته ممنوع می باشد، همچنین بادکش کردن در افرادی که دچار شکستگی عضو هستند هم ممنوع است.

محل های فتق

بادکشی نباید روی محل‌های فعلی فتق صورت گیرد، اگر بیمار سابقه فتق دارد و از ترمیم کامل آن مطمئن نیست، بهتر است در انجام بادکش احتیاط نمود.

بادکش کمر کودکان

از بادکش کردن در محل ستون فقرات کودکان خردسال پرهیز کنید

بادکش روی دمل

بادکش روی دمل و جوش های چرکی ممنوع است و بادکش صورت باید روی پوست کاملا سالم و غیر ملتهب انجام شود.

دسته‌بندی نشده
پربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی