سوپ این دانه در ناشتای صبح فشار خون ، قند خون را در یک هفته از بین می برد

به گزارش ساناپرس؛ سوپ این دانه در ناشتای صبح فشار خون ، قند خون را در یک هفته از بین می برد

ماش که نام انگلیسی آن Mung Bean است از جمله گیاهان بومی هندوستان است. ماش یک گیاه علفی یک ساله است که ریشه‌های آن مستقیم هستند و دارای ساقه راست، ظریف، منشعب کرک دار است که رنگ آن سبز روشن است. در ماش گل آذین خوشه شکل بوده و گل‌ها به رنگ زرد لیمویی هستند. میوه ماش به رنگ قهوه‌ای بوده و از نظر ظاهر باریک و دراز است و دارای دانه‌های کوچک کروی به رنگ خاکستری، سبز و یا قهوه‌ای هستند. ماش غنی از آنتی اکسیدان ها، ویتامین B1، ویتامین B2، ویتامین B3، ویتامین B5، ویتامین B6، فولات، منگنز، منیزیم، آهن، پتاسیم، مس، روی، سلنیوم، فیبر، پروتئین و اسید آمینه های ضروری مانند فنیل آلانین، لوسین، ایزولیزین، والین، لیزین و آرژنین است و از همین رو خواص ماش بسیار فراوان است. از ماش برای تهیه غذاهایی مانند آش ماش، ماش پلو، شله ماش، سوپ ماش و سالاد ماش استفاده می‌کنند.

ماش چیست؟ ماش که نام انگلیسی آن Mung Bean است از جمله گیاهان بومی هندوستان است. ماش یک گیاه علفی یک ساله است که ریشه‌های آن مستقیم هستند و دارای ساقه راست، ظریف، منشعب کرک دار است که رنگ آن سبز روشن است. در ماش گل آذین خوشه شکل بوده و گل‌ها به رنگ زرد لیمویی هستند.

میوه ماش به رنگ قهوه‌ای بوده و از نظر ظاهر باریک و دراز است و دارای دانه‌های کوچک کروی به رنگ خاکستری، سبز و یا قهوه‌ای هستند. ماش غنی از آنتی اکسیدان ها، ویتامین B1، ویتامین B2، ویتامین B3، ویتامین B5، ویتامین B6، فولات، منگنز، منیزیم، آهن، پتاسیم، مس، روی، سلنیوم، فیبر، پروتئین و اسید آمینه های ضروری مانند فنیل آلانین، لوسین، ایزولیزین، والین، لیزین و آرژنین است و از همین رو خواص ماش بسیار فراوان است. از ماش برای تهیه غذاهایی مانند آش ماش، ماش پلو، شله ماش، سوپ ماش و سالاد ماش استفاده می‌کنند.

اخبارسلامت
پربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی