از وخامت حال عبدالله نوری تا سفر فاطمه هاشمی به لندن

از وخامت حال عبدالله نوری تا سفر فاطمه هاشمی به لندن
در بخشی از خاطرات آیت الله هاشمی درباره وخامت حال عبدالله نوری در زندان اشاره شده است.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی خانه موزه آیت الله‌هاشمی رفسنجانی در بخشی از خاطراتپنج‌شنبه ١٢ خرداد ١٣٧٩ او آمده است:

به خاطر اینکه چند روز تعطیلی در پیش داریم، برخلاف روال عادی پنج‌شنبه‌های دیگر، به دفترم رفتم و تا عصر آنجا کار کردم. محسن گفت، [آقای علیرضا نوری]، برادر آقای عبدالله نوری گفته، وضع و حال آقای نوری در زندان، خوب نیست؛ روزه می‌گیرد و از عید تاکنون به او مرخصی نداده‌اند. دردگردن که سابق داشته، عودکرده. برای رفتن به بیمارستان جهت معالجه، استمداد نمود؛ گفتم، به آقای [غلامحسین] محسنی [اژه‌ای، دادستان دادگاه ویژه روحانیت] بگوید که موافقت کنند.

آقای [عبدالعلی علی] عسکری، [رییس بنیاد تعاون سپاه]، مجدداَ آمد و گفت، خیلی‌ها معتقدندکه بهتر است از انصراف عدول کنم. جمعی از نمایندگان مجلس، می‌خواهند تقاضا کنند و از سایر نهادها و گروه‌ها و افراد هم در این فکرند و رهبری هم گفته‌اند، تأیید می‌کنند. گفتم، دنبال این کار نروند، نخواهم پذیرفت و او را قانع‌ کردم که دست بردارد. اخوی محمد هم تلفنی گفت، روزنامه جوان پرسیده که گفته می‌شود، فلانی قصد پس‌گرفتن انصراف دارد که محمد تکذیب‌ کرده است.

فاطی، [رییس بنیاد بیماری‌های خاص] ، برای همایش بیماران خاص به لندن رفت. عفت و بعضی بچه‌ها، مطابق معمول شب‌های دیگر، به کوه رفتند و از آنجا برای عزاداری خواهند رفت.

اتیوپی اعلان کردکه جنگ با اریتره پایان یافته؛ چون توانسته است، نقاطی که دو سال قبل درجنگی دیگر به اریتره باخته بود، پس بگیرد. در پاکستان، براساس رأی دادگاه عالی، دولت اعلان کرده که پس از سه سال، حکومت نظامیان پایان می‌پذیرد و انتخابات انجام می‌شود؛ قبلاً گفته بودند، این مدت چند ماه بیشتر نخواهد بود. آمریکا اعلان کرده، کامپیوتر حاوی اسناد سلاح‌های هسته‌ای که چندی پیش مفقود شده بود، پیدا شده است.

اخبارسیاسی
پربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی