با دیدن چهره بدل ایرانی “ترانه علیدوستی” دهانتان باز می ماند/ عکس

با دیدن چهره بدل ایرانی “ترانه علیدوستی” دهانتان باز می ماند/ عکس


عکسی جالب و دیده نشده از مادر ترانه علیدوستی منتشر شد که شباهت باورنکردنی ترانه به مادرش باعث تعجب همه شد و همانند همزاد این خانم می باشد.
تصویری از ترانه علیدسوتی در کنار مادرش منتشر شد که انگار مادرش بدل این خانم بازیگر است. عکسی جالب و دیده نشده از مادر ترانه علیدوستی منتشر شد که شباهت باورنکردنی ترانه به مادرش باعث تعجب همه شد و همانند همزاد این خانم می باشد.

مادر ترانه بدل چهره دخترش استترانه بهترین بازیگر دهه 80 انتخاب شد
ترانه علیدوستی متولد 22 دی 1362 در تهران ، بازیگر و مترجم است. دیپلمه رشته کامپیوتر می باشد که در مدرسه رشته تجربی خواند که به زبان انگلیسی هم تسلط دارد.

از 17 سالگی بازیگری را آغاز کرده است. او خود را بعنوان یک مادر و فمنیسم (حامی زنان) معرفی می کند.
او در فیلم‌های فیلم‌سازان برجسته‌ای چون رسول صدرعاملی، واروژ کریم‌مسیحی و اصغر فرهادی بازی کرده و جوایز گوناگونی از جمله جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم لوکارنو سوئیس و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره فیلم فجر را دریافت کرده‌است.

علیدوستی به زبان انگلیسی مسلط بوده و مترجم ادبی است.

او جایزه ادبی پروین اعتصامی را در پنجمین دورهٔ برگزاری آن در قسمت ادبیات داستانی با ترجمه رؤیای مادرم، نوشته آلیس مونرو به‌دست‌آورد. ترانه علیدوستی در ویژه‌نامه شماره ۱۰۰ ماهنامه صنعت سینما که نگاهی است به سینمای ایران در دهه هشتاد، به انتخاب ۱۳۰ نویسنده و منتقد سینمایی به عنوان بهترین بازیگر زن دهه انتخاب شد.همچنین در سال ۱۳۹۰، مجله فیلم او را بهترین بازیگر زن دهه ۸۰ انتخاب کرد.

اخباربازیگران و هنرمندان
پربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی