وزیر علوم: ۲۶ مرداد فرصتی برای مرور رشادت‌های غیورمردان است

به گزارش عصر دوشنبه ایرنا از وزارت علوم، منصور غلامی به مناسبت ۲۶ مردادماه، سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، پیامی صادر کرد.

وی در این پیام نوشت: ۲۶ مردادماه، سالروز ورود باشکوه و قهرمانانه آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، یکی از این وقایعی است که یادآوری آن در هر سال برای نسل جوان جامعه که آن دوران پرمعنا و افتخارآمیز را درک نکرده‌اند، ضروری است.

غلامی افزود: امسال سالروز ورود آزادگان عزیز به کشور، با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی مصادف شده است و این اتفاق با نکات آموزنده و الهام بخش مهمی همراه است که در بستری شکوهمند و پرمعنا به یک حقیقت مسلم منتهی می‌شود، حقیقتی که تجلی‌بخش پیوند دفاع مقدس ملت عظیم‌الشأن ایران و مقاومت و پایداری آزادگان و رزمندگان شجاع و دلاور اسیر شده در بند دشمن بعثی با نهضت عظیم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و آرمان‌های جاودانه کربلا و عاشورای حسینی است.

او ادامه داد: با تعظیم به مقام شامخ شهیدان والامقام دفاع مقدس به ویژه آزادگان سرافراز و تاکید بر ضرورت تکریم و تمجید دائمی این افتخارآفرینان باعظمت میهن اسلامی، تاکید می‌کنم که همگان باید برای برافراشته نگه داشتن پرچم مقاومت و پایداری در جامعه تلاش کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: استمرار انقلاب اسلامی و آرمان‌های بلند حضرت امام خمینی (ره)، شهدا، آزادگان و ایثارگران فداکار و وفادار و پشتوانه‌سازی برای پیشرفت و تعالی کشور در عرصه‌های مختلف، نیازمند اتحاد، هوشمندی ملی است و از همگان به ویژه فرهیختگان و جامعه دانشگاهی کشور انتظار می‌رود برای رسیدن به این مهم همه مساعی و تلاش خود را به کار گیرند.

غلامی در پایان این پیام خود افزود: امیدوارم به فضل الهی و هدایت‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب آرمان‌های مقدس شهدا و ایثارگران حفظ و مسیر توسعه و پیشرفت ایران عزیز با تکیه بر ره‌توشه علمی نخبگان، جوانان و دانشمندان مومن و متعهد ایران اسلامی، فراهم شود.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی