مزایا و معایب قرص های لاغری چیست؟

مزایا و معایب قرص های لاغری چیست؟
لاغری و تناسب اندام جزء مواردی است که بسیاری از افراد آرزوی آن را دارند و برای رسیدن به آن از هرکاری که در توان‌شان باشد مایه خواهند گذاشت. به طورکلی تناسب اندام مزایای زیادی برای افراد دارد که مهم‌ترین آن حفظ سلامتی بدن می‌باشد، از همین رو بسیاری از افرادی که از چاقی مفرط رنج می‌برند نه تنها با تناسب اندام خود درگیر هستند بلکه برای سلامت آن نیز در جنگ هستند. در نهایت پس از انجام تمامی روش‌های لاغری، آخرین روش خوردن قرص‌های لاغری است که اگر آن هم عوارض بسیاری داشته باشد تصمیم به جراحی اسلیو معده توسط دکتر سید مرتضی موسوی نایینی قطعاً درست‌ترین تصمیم خواهد بود.

انواع قرص‌های لاغری
پس اقدام به لاغری از رژیم و ورزش شروع شده و در نهایت به خوردن قرص لاغری ختم خواهد شد. قرص‌های لاغری انواع مختلفی دارند که هرکدام از آن‌ها از طریق یک یا چند مکانیسم مختلف روی وزن تاثیر خواهند گذاشت. به طور مثال:

قرص‌های کاهنده اشتها: باعث می‌شوند احساس سیری به شما دست بدهد و کالری کمتری دریافت می‌کنید.

قرص‌های کاهش دهنده جذب مواد مغذی مانند چربی: این قرص‌ها کالری دریافتی شما را کاهش خواهند داد.

قرص‌های چربی سوز: باعث افزایش کالری سوزی در بدن می‌شوند.

در یک سری موارد ممکن است پزشک برای شما قرص لاغری تجویز کند که عبارتنداز:

شاخص توده بدنی شما بیشتر از عدد 30 باشد.
شاخص توده بدنی شما بالاتر از 27 باشد و یک بیماری جدی مرتبط با چاقی مفرط داشته باشید.
قرص‌های لاغری بدون نیاز به نسخه پزشک
شش عدد از داروهای لاغری که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا برای استفاده طولانی مدت تایید شده است شامل:

بوپروپیون-نالترکسون
لیراگلوتاید
فنترمین-توپیرامات
سماگلوتاید
ستملانوتید
چه کسانی می‌توانند قرص لاغری مصرف کنند؟
برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند در مرحله اول ورزش اصولی و رژیم غذایی گام مهمی است که از طرف پزشک پیشنهاد می‌شود.از آنجایی که وزرش جز بهترین و سالم‌ترین روش‌های برای چربی سوزی است به آن خیلی تاکید می‌شود اما اگر در صورت گذشت زمان و عدم کاهش وزن شما تصمیم به خوردن قرص‌های لاغری یا حتی عمل اسلیو معده دکتر موسوی بگیرید طبیعی است. در چنین مواردی با مراجعه و مشاوره با پزشک متخصص در این زمینه شما می‌توانید تصمیم خود برای کاهش وزن را عملی کنید. فراموش نکنید که به هیچ عنوان خوردن قرص‌های لاغری را خودتان شروع نکنید و سلامت خود را با مصرف قرص لاغری به خطر نیاندازید.

از مزایای قرص‌های لاغری می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

سرکوب اشتها: یکی از مهمترین مزایای قرص لاغری این است که تاثیر مستقیم بر روی کاهش اشتها دارد، اشتها و میل زیاد به مصرف مواد غذایی سبب می‌شود که میزان کالری دریافتی شما بیشتر از حد عادی باشد و در نهایت چاقی اتفاق می‌افتد.

افزایش متابولیسم: برخی از انواع قرص‌های لاغری دقیقا بر روی متابولیسم بدن تاثیر می‌گذارد، با افزایش متابولیسم بدن کاهش وزن به وجود می‌آید. این قرص‌های لاغری به صورت مصنوعی در بدن سوخت و ساز را افزایش می‌دهند یا اینکه سرعت تجزیه مواد مغذی به منظور آزادسازی انرژی مورد نیاز بدن را افزایش می‌دهند.
تاثیرگذاری قرص‌های لاغری بر روی کاهش وزن سبب شده است تا بسیاری از افراد تصور کنند که این روش لاغری بهتر و سریع‌تر است، اما حقیقت چیز دیگری است. در پس این کاهش وزن ها یک سری عوارضی به وجود خواهد آمد که شاید جبران پذیر هم نباشد. بهتر است همانطور که با مزایای قرص‌های لاغری آشنا شدید با معایب و عوارض آن نیز آشنا شوید.

استرس: یکی از بزرگترین عوارض‌های استفاده از قرص‌های لاغری افزایش میزان استرس در افراد است. این استرس در طولانی مدت مصرف قرص باقی خواهد ماند و پس از ترک قرص‌ها نیز به صورت مداوم در بدن باقی می‌ماند. این دسته از قرص‌های لاغری که سبب استرس می‌شوند اصلاً مناسب نیستند و مصرف طولانی مدت آن صدمات جبران ناپذیری دارد.

افزایش فشار خون: فشار خون باعث بالا رفتن دمای بدن می‌شود، در نتیجه افزایش دمای بدن، متابولیسم بدن افزایش پیدا کرده و در نهایت سرعت چربی سوزی بالا خواهد رفت و لاغری اتفاق می‌افتد. مصرف این قرص‌ها در طولانی مدت باعث اختلال در گردش خون می‌شود.

اخبارسبک زندگیسلامت
پربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی