ایران و طالبان باز هم درگیر شدند | طالبان واکنش نشان دادند

ایران و طالبان باز هم درگیر شدند | طالبان واکنش نشان دادند

در پی درگیری ایران و طالبان در لب مرز طالبان واکنش نشان دادند

از روز گذشته به این سو برخی شایعات و گزارش های ضد و نقیض از سوی برخی منابع نامشخص اما معلوم الحال مبنی بر برخ تحرکات نظامی در منطقه مرزی اسلام قلعه و دوغارون با هدف افزایش تنش ها بین جمهوری اسلامی ایران و افغانستان در حال انتشار کرد

صدای افغان نوشت: هم زمان، برخی فرماندهان ارشد نظامی در جمهوری اسلامی ایران و همچنین کارشناسان از تلاش های پشت پرده دشمن برای افزایش تنش با طالبان خبر داده و نسبت به توجه به آن هشدار داده اند.

سوی دیگر، «نثاراحمد الیاس»، سخنگوی والی هرات به خبرنگار آوا در مورد این شایعات گفته است: فعلا هیچ مساله ای در مرز نیست، اگر اخبار نگران کننده ای باشد، مردم را مطلع می کنیم.

گذشته هم منابع اعلام کردند، برخلاف آنچه که رسانه‌های مغرض، گزارش‌های بی‌اساسی از مرز اسلام‌قلعه منتشر می‌سازند، اوضاع در این مرز آرام است و تجارت همانند قبل جریان دارد.

از سوی دیگر، وزارت‌ مالیه افغانستان گزارش‌ها از توقف فعالیت گمرک اسلام‌قلعه ولایت هرات را رد کرده است.

مسئولین گمرک اسلام‌قلعه ولایت هرات می‌گویند که برخی رسانه‌ها گزارش‌های نادرست مبنی بر توقف فعالیت این گمرک را امروز منتشر کرده اند که حقیقت ندارد.مسئواان گمرک اسلام قلعه گفتند: گزارش‌های نادرست منتشر شده در این زمینه را رد و خاطرنشان می‌کنیم که گمرک اسلام قلعه هرات به طور عادی کار می‌کند و خدمات لازم را ارائه می‌دهد.

همزمان با انتشار شایعات درباره وضعیت مرز اسلام قلعه، یک منبع نزدیک به سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل نیز در توئیتی نوشت : شایعات مطرح شده در خصوص آرایش نظامی در مرز اسلام قلعه-دوغارون کذب محض بوده و رفت و آمد به صورت عادی در جریان است.

روز گذشته نیز شفیع اعظم، رییس اداره روابط خارجه حکومت سرپرستی طالبان در توییتی نوشت : ما برنامه های زیادی با ایران در زمینه های زراعت، صنعت، تولید انرژی، معدن و ارتباطات منطقه ای داریم که هر دو طرف با جدیت دنبال می کنند.

پیش از این، اعضای کمیسیون سیاسی حکومت سرپرستی طالبان ضمن تاکید بر رعایت نمودن توافق‌نامه‌ی رود هلمند میان ایران و افغانستان، داشتن روابط حسنه با جمهوری اسلامی ایران را بخشی از سیاست امارت اسلامی خواندند.

اخبارسیاسی
پربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی