این ۶ گیاه کارت دعوت آفات و حشرات برای ورود به خانه شما دعوت هستند

در فصل بهار شکوفه‌های گل ها و درختان پدیدار می شوند. این موهبت بزرگی است که باغبانان و دوستداران طبیعت از آن قدردانی و به داشتن آنها در حیاط خانه خود افتخار کنند. اما داشتن انواع گل‌ها و درختان در خانه بدون معایب نیست، زیرا برخی از همین گیاهان مورد علاقه شما ممکن است آفات را به خانه شما دعوت کنند. برای یافتن اینکه کدام گیاهان می توانند فرش قرمز خوشامدگویی را برای حشرات و خزنده ها پهن کنند تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

1. درختان میوه

درختان میوه رایج ترین مقصر در دعوت از آفات به خانه شما هستند. جرمی یاماگوچی، مدیر عامل لاون لاو، می‌گوید: «متاسفانه، هر درخت میوه‌ای، حشرات و همچنین موش‌ها را جذب می‌کند بویژه اگر میوه‌ها روی زمین بیفتند. با افتادن میوه ها روی زمین، موش ها احتمالاً راه خود را به داخل خانه شما پیدا می کنند.»

اگر عاشق نگاه کردن به یک درخت سیب گلدار از پنجره خود هستید، یک کارشناس باغداری به شما کاشت استراتژیک را توصیه می کند. او می گوید: «بهترین راه برای داشتن درختان میوه و دور نگه داشتن موش ها از خانه، کاشت آنها دور از خانه است. مطمئن شوید که به طور مداوم از درختان خود مراقبت می کنید و اجازه نمی دهید میوه ها بیفتند و تجزیه شوند.»

2. سبزیجات غده ای

اگر سبزیجاتی مانند هویج، سیب زمینی یا شلغم از منوهای اصلی باغ شما هستند، آنها می توانند آفات را پذیرا شوند.  این سبزیجات غده‌دار در زمین رشد می‌کنند، اما آن‌هایی مانند کلم، تره فرنگی، گوجه‌فرنگی و نخود فرنگی -که در بالای خاک رشد می‌کنند می‌توانند جوندگان مختلف را به خانه شما جذب کنند. می توانید با کاشت گیاهانی که به طور طبیعی حشرات را دفع می کنند در کنار سبزیجات این آفات را دور نگه دارید و از خانه خود دور کنید. این گیاهان شامل ریحان، آویشن لیمو، پونه کوهی، جعفری و رزماری است.

3. درختان کاج

درختان کاج ممکن است اولین درختی نباشند که وقتی به ورود آفات به خانه خود فکر می کنید، به ذهنتان خطور کند، اما در حالی که همه درختان کاج مغناطیس حشرات نیستند، بوی شیره شیرین آنها می تواند پشه ها و سایر حشرات گزنده را جذب کند. راه حل. رونی کالینز، موسس وبلاگ Electro Garden Tools این است که در هوای گرم تر، خزنده ها ممکن است در خانه درختی خود بمانند، اما وقتی هوا سرد می شود، می توانند به خانه شما مهاجرت کنند. همچنین هنگام آوردن درخت کریسمس کاج در فصل تعطیلات، باید به این هشدار توجه کنید، زیرا این درختان به عنوان پناهگاه عنکبوت ها شناخته می شوند.

4 گل صد تومانی

گل صد تومانی، یک افزودنی عالی برای ایجاد منظره گل در حیاط است. این گلهای پر، کرکی و معطر مورد علاقه بسیاری از جمله حشرات است. گل صد تومانی ها اغلب میزبان مورچه ها است و مدت ها اعتقاد بر این بود که این گل ها به مورچه ها برای کمک به شکوفه دادن نیاز دارند. این افسانه توسط دانشگاه میسوری از بین رفت، زیرا گل صد تومانی ها در واقع با شیره خوشمزه خود مورچه ها را جذب می کنند و متقابلا مورچه‌ها از گل‌ها در برابر سایر حشراتی که ممکن است از آنها تغذیه کنند محافظت می‌کنند و یک رابطه سودمند متقابل ایجاد می‌کنند.

اگر بوته گل صد تومانی خود را برای چیدمان داخلی هرس می‌کنید، ابتدا باید گلبرگ‌ها را بررسی کنید. به گزارش House Beautiful، می‌توانید جوانه‌ها را زیر آب گرم لوله کشی قرار دهید تا مورچه‌ها را از بین ببرید. اما مطمئن باشید وقتی جوانه‌های گل صد تومانی کاملاً باز شدند و گل‌دهی کردند، مورچه‌ها به راه خود ادامه خواهند داد.

5 درختان صنوبر شرقی

به گزارش Quality Tree Service، درختان صنوبر شرقی مطمئناً دیدنی هستند، اما همانطور که از تماشای شاخ و برگ سبز پر جنب و جوش این درختان سایه دار لذت می برید، شکوفه های آنها نیز میزبان شته ها، مگس ها، پشه ها و چندین حشره دیگر است. به گفته شارلوت بیلی، باغبان سابق و بنیانگذار Oh So Garden، شیره این درختان زنبورها و حشرات را جذب می کند و اگر صنوبر شرقی در نزدیکی آن کاشته باشید، می توانید ناخودآگاه آنها را به داخل خانه خود دعوت کنید.

6 درخت بلوط

درختان بلوط می توانند علت هجوم موش باشند، اما نه به دلیلی که ممکن است انتظار داشته باشید. مشکل واقعی در مورد بلوط است که بیشتر به آن بلوط می گویند. طبق گفته شرکت نابودکننده Arrow، بلوط ها منبع غذایی برای موش ها هستند و زمانی که به دنبال مکانی امن برای مخفی کردن وعده غذایی بعدی خود از شکارچیان هستند، ممکن است در خانه شما ساکن شوند. شاید نخواهید آن بلوط پیر داخل حیاط را قطع کنید، اما می‌توانید اقدامات پیشگیرانه برای دور نگه داشتن موش‌ها و کنه‌هایی که می‌توانند حمل کنند انجام دهید. باغبان استوارت مکنزی از Trees.com توصیه می کند که این کار را با تمیز کردن بلوط های اطراف حیاط خود انجام دهید.

آموزشاخبار
پربازدیدویژه
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی