همسان سازی حقوق بازنشستگان در این تاریخ واریز می شود

به گزارش ساناپرس؛ همسان سازی حقوق بازنشستگان در این تاریخ واریز می شود

مدیرکل صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: برنامه هفتم توسعه بهترین فرصت برای اصلاح تعدد روش های محاسبه حقوق بازنشستگان و حتی کارمندان و کاهش تبعیض در حقوق بازنشستگان است.

نعمت الله ترکی در دیدار با روسای کانون های بازنشستگی استان تهران گفت: دستگاه های اجرایی موظفند بر اساس قانون و بر اساس ماده 85 قانون مدیریت خدمات کشوری نسبت به اجرای بیمه تکمیلی بازنشستگان همان دستگاه اقدام کنند.

وی افزود: این موضوع به دلیل کمبود منابع مالی در این دستگاه‌ها تاکنون اجرایی نشده است.

ترکی تصریح کرد: به همین دلیل ما به عنوان متولی خدمت در صندوق بازنشستگی کشوری وظیفه داریم به بازنشستگان خدمات بیمه سلامت ارائه کنیم.

وی ادامه داد: امسال در حال ساماندهی دو یا سه گروه بیمه ای هستیم که برای مراکز بازنشستگی در نظر گرفته شده است تا امسال بتوانیم خدمات مطلوب تری را در زمینه بیمه تکمیلی به این بزرگواران ارائه کنیم.

وی همچنین یادآور شد: در واقع وظیفه اصلی بر عهده دستگاه های اجرایی است و ما به عنوان صندوق فقط وظیفه حمایتی داریم تا اگر مستمری بگیری مشکل حاد داشته باشد و بیمه نتواند به او کمک کند صندوق از او حمایت کند. ، اما در حال حاضر به دلیل مشکلات موجود بیمه سلامت توسط خود صندوق تامین می شود.

وی با اشاره به اینکه ماهانه بیش از 20 هزار میلیارد تومان به مستمری بگیران تحت حمایت صندوق تامین منابع پرداخت می شود، گفت: بیش از 85 درصد از این مبلغ از طریق منابع عمومی دولت پرداخت می شود. بخشی از کسر و قسمت کوچکی از سودآوری شرکت ها است.

رئیس صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به بحث های موجود در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: در خصوص محاسبه حقوق بازنشستگان شرایط و جداول بسیار متفاوتی وجود دارد و برنامه هفتم بهترین فرصت برای هماهنگی روش ها است. محاسبه حقوق و حقوق بازنشستگی و امتیازات بین نهادهای مختلف و در نتیجه بازنشستگان از یک سو و رفع تبعیض بین بازنشستگان و کارگران از سوی دیگر.

ترکی همچنین به انعقاد قرارداد با سازمان خصوصی سازی برای تعیین تکلیف اعتبار سال ۱۴۰۱ برای همسان سازی حقوق بازنشستگان اشاره و بیان کرد: کار‌های اولیه انجام شده و قراردادی هم با سازمان خصوصی‌سازی منعقد شده است.

وی ادامه داد: به محض افزایش ارزش سهام شرکت مربوطه که در بودجه مشخص شد، این سهام فروخته شده و در قالب غرامت به بازنشستگان پرداخت می شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، یادآور می شود در این جلسه رئیس دفتر هماهنگی ادارات کل استان ها، رئیس اداره کل فرهنگی و اجتماعی و رئیس اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق، روسای کانون های بازنشستگی استان تهران مهمترین مشکلات و مطالبات را به ویژه در زمینه جبران خسارت و بیمه تکمیلی مطرح کردند.

اخباراقتصاد
پربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی