معرفی چند گیاه آپارتمانی زیبا و مقاوم

انتخاب گیاه آپارتمانی برای منازل و محل کارتان علاوه بر اینکه بر زیبایی محیط می افزاید، بلکه می تواند هوا را تصفیه کند و بر روحیه افراد بیفزاید. بسیاری از افراد بعد از مدتی که گل یا گیاهی تهیه می کنند، شاهد بیماری یا از بین رفتن آنها می باشند که می تواند انگیزه آنها برای نگهداری را کاهش داده یا باعث ایجاد ناراحتی شود. برای داشتن گل و گیاهان شاداب باید به دو نکته توجه کنید، اول انتخاب گیاهان آپارتمانی زیبا و مقاوم و سپس آشنایی با روش درست نگهداری از آنها.

به دلیل اینکه بسیاری از افراد شاغل هستند یا به هر دلیلی مشغله های زیادی دارند، به دنبال گیاهانی هستند که نگهداری از آنها آسان باشد. نگهداری آسان از گل و گیاهان آپارتمانی به معنای آبیاری کم، عدم نیاز به کوددهی، حساس نبودن گیاه به نور، دما و رطوبت می باشد، تمام این ویژگی ها در گل و گیاهان آپارتمانی مقاوم وجود دارد. آشنایی با گیاهان مقاوم آپارتمانی علاوه بر انتخاب درست در زمان خرید، به شما کمک میکند تا تا در محیط مورد نظر دکوراسیون زیبایی با استفاده از گل و گیاهانی شاداب داشته باشید.

 معرفی چند گیاه آپارتمانی زیبا و مقاوم

هر گیاهی با توجه شرایط زادگاه و نوع ساقه و برگ هایش نیاز به شرایط نگهداری خاصی دارد که با توجه به این شرایط رشد بهتر و سریعتری خواهد داشت. به عنوان مثال گیاهانی که نسبت به شرایط آبیاری حساسند و رطوبت بالایی نیاز دارند، اگر چند روز از آبیاری اش بگذرد ممکن است پژمرده شود، یا برعکس گیاهان خشکی دوست مانند پیرومیا و سانسوریا با آبیاری زیاد پوسیده خواهند شد. گیاهان آپارتمانی مقاوم به گیاهانی گفته می شود که اگر شرایط نگهداری آنها تغییر کند به سرعت از بین نرفته و در برابر شرایط محیطی استحکام نشان می دهند. گیاهان مقاوم می توانند تنها نسبت به یکی از شرایط نگهداری واکنشی نداشته باشند یا حتی در صورتی که هیچکدام از شرایط مورد نیازشان ایده آل نباشد به رشد خود ادامه دهند.

گیاهان آپارتمانی مقاوم در برابر خشکی

یکی از دغدغه های بسیاری از افراد در نگهداری از گل و گیاهان آپارتمانی، اندازه و زمان آبیاری آنها می باشد که معمولاً فراموش می شود یا به دلیل نامناسب بودن تاثیر بدی روی رشد گیاه خواهد گذاشت. گیاهان آپارتمانی مقاوم در برابر خشکی آنهایی هستند که در صورتی که آّبیاری آنها را با فاصله زیاد انجام دهید یا یک نوبت آن را فراموش کنید خراب نمی شوند یا در بازه زمانی طولانی خشک می شوند. اگر در شهری با رطوبت کم زندگی می کنید یا اگر در آبیاری گیاه فراموشکار هستید، می توانید یک گیاه مقاوم در برابر خشکی را انتخاب کنید تا از زیبایی آن در زمان بیشتری لذت ببرید، البته باید دقت کنید که حتی این گیاهان مقاوم نیز نمی توانند در برابر خشکی زیاد دوام بیاورند. شناخته شده ترین گیاهان آپارتمانی مقاوم در برابر خشکی پوتوس، زامیفولیا، سانسوریا و پیرومیا هستند، بهترین زمان آبیاری هر کدام از گیاهان آپارتمانی نامبرده بهتر است زمانی صورت بگیرد که حدود 2 تا 5 سانتی متر از سطح خاک گلدان خشک باشد.

 

بهترین گیاهان آپارتمانی مقاوم به نور کم

مشکل دیگری که بسیاری از ساکنین آپارتمان ها با نگهداری گل و گیاه زینتی دارند، نور کم موجود در منازل می باشد که در بسیاری از گیاهان موجب کاهش رشد و حتی از بین رفتن گیاه می شود. وجود نور کافی برای رشد همه گیاهان آپارتمانی ضروریست، با این حال برخی گل و گیاهان زینتی هستند که با وجود نور کم هم به رشد خوب خود ادامه می دهند. البته گیاهان آپارتمانی سایه دوست نیازی به آبیاری زیاد هم ندارند زیرا نور کم آب آنها را تبخیر نخواهد کرد، در واقع یک گیاه مقاوم در برابر نور کم، در برابر خشکی هم مقاومت مناسبی دارد. گیاهان آپارتمانی که در برابر نور کم مقاومند عبارتند از زاموفیلیا، پتوس، گندمی، سانسوریا و لیندا؛ همانطور که گفته شد این گیاهان مقاوم آبیاری زیادی نیاز نداشته و در تصفیه هوای منزل نیز موثرند.

 

گیاهان آپارتمانی مقاوم در برابر تغییرات دما

برخی گیاهان زینتی به دلیل شرایط زادگاهشان در مقابل گرما و سرمای زیاد مقاومند و بهتر است در زمان انتخاب آنها برای منزل و محل کارتان باید به این نکته توجه کنید. اگر در محیط گرمسیری زندگی می کنید گیاهان آپارتمانی مقاوم به گرما و اگر در محیط سردسیر هستید، گیاهان مقاوم به سرما بهترین انتخاب هستند. گیاه شفلرا، کروتن، افوربیا و زامیفولیا از جمله گیاهان مقاوم به گرما هستند و کوکب، سیکلامن و بنفشه آفریقایی در برابر سرما از خود مقاومت نشان می دهند. البته باید توجه داشته باشید که هرچقدر هم گیاهان آپارتمانی نسبت به دمای بالا یا پایین حساس نباشند، باز هم باید بازه دمایی معتدلی را برایش در نظر بگیرید و نباید در دمای کمتر از 5 درجه یا بیشتر از 35 درجه قرار بگیرند.

گیاهان مقاوم در برابر آفات و بیماری

گیاهان آپارتمانی مقاوم علاوه بر موارد ذکر شده، در برابر حمله آفات و مبتلا شدن به بیماری ها نیز مقاومت خوبی دارند. برخی گیاهان به طور کلی شرایط نگهداری آسانی دارند و در شرایط سخت هم به رشد زندگی خود ادامه می دهند، قطعا احتمال آلوده شدن چنین گیاهی به آفات نیز کمتر است. ژنتیک این گیاهان نسبت به آفات مقاوم تر می باشد و در صورت حمله آنها بیمار نخواهند شد یا در صورت ابتلا، اثر بسیار کمی با نشانه های کمی از بیماری بروز خواهند داد. علاوه بر ژنتیک، خاک، نحوه نگهداری و کوددهی گل و گیاهان نیز در مقاومت آنها تاثیر مستقیمی دارند؛ زیرا اگر گیاهی از نظر تغذیه ای کمبودی داشته باشد در برابر حشرات و آفات نیز ضعیف تر خواهد بود. گیاه آگلونما، سانسوریا، برگ عبایی، زامیفولیا، دراسنا و کراسولا از جمله گیاهان آپارتمانی هستند که خیلی سخت به آفات مبتلا می شوند. نکته دیگری که سبب مقاومت گیاهان آپارتمانی در برابر آفات می شود، به این دلیل است که گیاه مورد نظر میزبان خوبی برای یک سری آفات نیست و شرایط رشد برخی بیماری ها را ندارد.

 

همانطور که گفته شد تعداد زیادی گیاه آپارتمانی مقاوم نسبت به شرایط محیطی وجود دارند که می توانند کمی کمبود یا فراموشی رسیدگی را تحمل کنند، اما در هر شرایطی با رسیدگی و فراهم کردن شرایط مناسب نگهداری، گیاهان آپارتمانی زیبا و شادابی خواهد داشت. در صورتی که شرایط نگهداری ایده آلی برای گیاهان در منزلتان ندارید یا وقت رسیدگی به آنها را ندارید، می توانید از گیاهان آپارتمانی مقاوم در زیباسازی دکوراسیون خود استفاده کنید. البته استفاده از یک سامانه هوشمند که بتواند زمان آبیاری گیاهان، کوددهی و تعویض خاک و گلدان آنها را به شما یادآوری کند و بیماری گیاهان را تشخیص و به رفع آن کمک کند نیز بسیار کمک کننده خواهد بود. سامانه گلاتور با در اختیار داشتن اطلاعات کامل در خصوص روش نگهداری و شرایط مورد نیاز برای رشد هر گیاه، مانند یک گلخانه دار حرفه ای در کنار شما خواهد بود تا زمان مناسب رسیدگی به گیاهانتان و بیماری آنها را تشخیص دهید. برای دریافت مشاوره در خصوص گل های مورد نظر و تهیه ملزومات تخصصی مانند خاک، گلدان و کود مناسب می توانید به وب سایت گلاتور مراجعه کرده یا با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید.

شماره های تماس : 02191015686 – 09928738975

وب سایت گلاتور: www.golator.com

انتهای رپورتاژ/

کسب و کار
رپورتاژ
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی