درمان فوری سردرد شدید تنها در ۵ دقیقه!

درمان فوری سردرد شدید تنها در ۵ دقیقه!

برای رفع سردرد چه کنیم؟ برای درمان سریع سردرد همیشه هم لازم نیست به سراغ انواع قرص‌ها بروید!

برترین‌ها: برای رفع سردرد چه کنیم؟ برای درمان سریع سردرد همیشه هم لازم نیست به سراغ انواع قرص‌ها بروید راهای بهتری هم برای اینکار وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. اگر دوست ندارید برای یک سردرد از انواع مسکن ها استفاده کنید روش‌‌های دیگر درمان سردرد در خانه را هم می‌توانید امتحان کنید.

درمان فوری سردرد شدید تنها در ۵ دقیقه!

به چه روشهایی درمان سردرد در خانه امکان‌پذیر است

سردرد یکی از شایع‌ترین مشکلاتی هست که اکثر افراد ممکن است برخی مواقع با آن روبه‌رو شوند؛ اما نوع سردرد هم بسیار مهم است اگر نوع آن تشخیص داده شود بهتر می‌توانید به درمان آنی سردرد کمک کنید. سردردهای ناشی از استرس، عصبی، سردردهای مزمن روزانه، میگرن و بسیاری دیگر از جمله مهمترین انواع سردرد‌ها محسوب می‌شوند. روش‌های زیادی هست که می‌توان برای درمان سریع سردرد در خانه بکار برد، برای مثال ممکن است برخی مواقع کمی خوابیدن سردرد را خوب کند خصوصاً سردردی که ناشی از استرس باشد؛ اما خوب شدن سردرد بون قرص آن هم در حداقل زمان ممکن همان چیزیست که خیلی از افراد به دنبال آن هستند در ادامه به این روش ها اشاره خواهیم کرد…

همچنین برای خوب شدن سر درد هم می‌توانید به این توصیه ها هم عمل کنید:

در مصرف کافئین زیاده روی نکنید.

آب زیاد بنوشید.

سعی کنید زمانی بخوابید که محیط کاملا آرام باشد و زمانی که سردرد دارید در محیطی تاریک بخوابید

کمپرس آب سرد هم در مواردی می‌تواند به درمان سردرد کمک زیادی کند خصوصا اگر در معرض هوای گرم قرار داشته‌اید.

تمرینات تنفسی هم در خوب شدن سریع سردرد موثر است.

برای سردرد چه کنیم ؟ راه های درمان سریع سردرد کدامند

برای سردرد شدید چه بخوریم ؟ چندین روش وجود دارد که می‌توانید برای درمان سریع سردرد از آنها استفاده کنید

مسکن‌ها

یکی از این روش‌ها استفاده از مسکن هاست اما به دلیل عوارضی که این مسکن ها دارند توصیه می‌شود که کمتر از آنها استفاده شود.

داروی‌های گیاهی

داروی‌های گیاهی هم از دیرباز تاکنون برای درمان انواع بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از گیاهان هم می‌توانید برای خوب شدن سردرد کمک بگیرید. اما توصیه می‌شود که هر دارویی را هم استفاده نکنید. از یک متخصص طب سنتی کمک بگیرید و داروی مناسب را انتخاب کنید.

ماساژ

وقتی سردرد دارید و قرص در دسترس نیست، وضعیت ناامیدانه به نظر می‌رسد. در اینگونه مواقع یک روش علمی برای رهایی از سردرد وجود دارد که مشتق از طب سوزنی است. البته برای برای درمان سریع سردرد به این روش نیاز نیست بترسید چرا که  نیاز به سوزن یا تخصص خاصی ندارد. در واقع نوعی ماساژ است. امروز در ۱۹کالامگ در مورد این تکنیک که سردرد را به طور مؤثر و سریع از بین می‌برد با شما سخن می‌گوییم.

درمان فوری سردرد شدید تنها در ۵ دقیقه!روشی که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد ماساژ نقطه‌های خاصی از صورت و یا بدن است که می‌توان برای درمان سردرد بدون دارو از آن استفاده کرد. ماساژ اگر به شیوه درست انجام شود می‌تواند بهترین راه درمان سردرد باشد خصوصا اگر سردرد شما ناشی از داشتن یک روز شلوغ و پر مشغله باشد.

بدون شک خوب شدن سردرد فوری خواسته هر کسی بوده و پیدا کردن راهی موثر که بتوانید به این خواسته برسند نیز مهم است. این نوع ماساژ که اثر بخشی آن با مطالعات علمی متعدد تأیید شده است؛ از نظر ماهیت، نوعی طب سوزنی و رفلکسوتراپی است، اما نیازی به دانش پزشکی خاصی ندارد. در ادامه به این روش از درمان سریع سردرد خواهیم پرداخت.

نقاط ماساژ سردرد کجاست؟

برای رفع سردرد به این شیوه یا ماساژ سردرد ابتدا یک موقعیت راحت برای خود فراهم کنید. ماساژ زمان زیادی نمی‌برد. به طور متوسط ​​از ۳۰ ثانیه تا ۱ دقیقه که تنها با فشار دادن و حرکات دایره‌ای نیازست نقطه‌ای را ماساژ دهید. معمولاً سردرد در طی ماساژ یا ۵-۱۰ دقیقه پس از آن از بین می‌رود. آیا شما برای درمان سریع سردرد از این روش استفاده می‌کنید؟

۶ نقطه اصلی برای درمان سردرد سریع

درمان فوری سردرد شدید تنها در ۵ دقیقه!

نقطه چشم سوم یا Yintang در محلی حد فاصل پل بینی و پیشانی و دقیقاً در بین ابروها قرار دارد. ماساژ آن علاوه بر درمان سریع سردرد شدید در رفع خستگی چشم هم موثرست.

درمان فوری سردرد شدید تنها در ۵ دقیقه!

این نقاط متقارن در قسمت پایینی تاج ابروها قرار دارند. ماساژ این ناحیه همچنین آب‌ریزش بینی را بهبود داده و قدرت بینایی را افزایش می‌دهد. با حرکات دورانی توام با کمی فشار این نقطه را به مدت ۱ دقیقه ماساژ دهید. این یکی از روش‌های خوب و موثر برای درمان فوری سردرد شدید محسوب می‌شود.

درمان فوری سردرد شدید تنها در ۵ دقیقه!

عده‌ای همواره این سوال را دارند که چگونه سردرد را خوب کنیم در پاسخ می‌توان گفت که اگردلیل زمینه‌ای خاصی نداشته باشد، می‌توان از این روش هم برای درمان سریع سردرد استفاده کرد. این نقاط در دو طرف سوراخ بینی و بالای لب‌ها موازی با چشم‌ها قرار دارند. ماساژ آن به باز شدن سینوس‌ها، رفع سردرد و درد دندان و حتی کاهش استرس کمک می‌کند.

درمان فوری سردرد شدید تنها در ۵ دقیقه!

این نقطه در قسمت پشت سر بین گوش و شروع ستون فقرات قرار دارد. ماساژ این نقاط به تسکین گرفتگی بینی، درد در چشم و گوش، سردرد شدید و میگرن کمک می‌کند. می‌توان به این آن به دید یک روش درمان سردرد بدون قرص نگاه کرد که هیچ ضرری هم برای شما ندارد.

درمان فوری سردرد شدید تنها در ۵ دقیقه!

نقاط دیگر در فاصله ۲-۳ سانتی متری از ابتدای خط مو و بالای لاله‌ی گوش واقع شده است. فشار آرام و ماساژ این ناحیه باعث تسکین درد و رفع خستگی چشم می‌شود و می‌توان از آن برای درمان سریع سردرد استفاده کرد.  آیا برای درمان فوری سر درد از این روش استفاده می‌کنید؟

درمان فوری سردرد شدید تنها در ۵ دقیقه!

این نقاط در قسمت پشتی بین انگشت شست و اشاره قرار دارد. ماساژ و فشار ملایم به این ناحیه همچنین باعث کاهش درد کمر، درد دندان و تنش در عضلات گردن می‌شود.

در این مطلب سعی کردیم که به برخی از روش‌های ساده جهت درمان خانگی سردرد اشاره کنیم. این روش‌ها می‌تواند در درمان سریع برخی از سردرد‌ها بسیار موثر باشد. اما خوب شدن سریع سردرد در برخی موارد هم امکان پذیر نیست برای مثال درمان سریع میگرن شدید در مواردی امکان پذیر نیست و حتما داروهایی که استفاده می کنید باید از طرف پزشک معالج شما برای شما تجویز شده باشد. شما برای تسکین فوری سردرد چه پیشنهادی دارید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

اخبارسبک زندگیسلامت
پربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی