رو راست باشید، اگر این نشانه ها را نداری پس چهره ات زشت است!

رو راست باشید، اگر این نشانه ها را نداری پس چهره ات زشت است!

با خودتان رو راست باشید و بدانید اگر این نشانه ها را ندارید چهره زیبایی را نخواهید داشت.

رو راست باشید، اگر این نشانه ها را نداری پس چهره ات زشت است!

مدت‌های زیادی است که دانشمندان زیبایی را مورد مطالعه قرار داده‌اند تا به سؤال چه ویژگی‌هایی از نظر مردم زیباتر است و چرا؟ پاسخ دهند. در ادامه با توجه به تحقیقات انجام شده این تست ها را انجام بدید و متوجه بشید که چقدر زیبا هستید. در ادامه با ما همراه باشید.

بهترین راه برای سنجش میزان متقارن بودن صورتتان انجام یک آزمایش ساده است، عکس خود را چاپ کنید و به وسیله خط کش در یک سطح صاف اعضای مختلف چهره‌تان را با هم مقایسه کنید. از طرفی نرم افزارهایی وجود دارند که به وسیله آن‌ها می‌توانید زیبایی چهره خود را ارزیابی کنید. همچنین اگر به تقارن چهره‌تان اهمیت می‌دهید، روش‌های متنوعی برای متعادل سازی صورت وجود دارد که یکی از کاربردی‌ترین آن‌ها کانتور صورت در آرایش است.

انگشت اشاره خود را روی بینی و چانه خود قرار دهید تا ببینید لب‌ها انگشتتان را لمس می‌کنند؟ اگر اینطور شد تبریک می‌گوییم، با توجه به این تست شما زیبا هستید، اگر این اتفاق نیفتاد تنها نتیجه را نادیده بگیرید! طبق گفته یک متخصص زیبایی: این تست در واقع با یک خط E شکل تقارن استخوان‌ها و تناسبات صورت را اندازه می‌گیرد. اما در نهایت این آزمایش یک تست سرگرم کننده محسوب می‌شود، زیرا در جهان نژادهای متنوع با ویژگی‌های ظاهری متفاوتی وجود دارد و هر کدام تعریف متفاوتی از زیبایی دارند.

تست زیبایی با تناسبات چهره

در این روش با نسبت‌های هندسی، تناسبات صورت مانند چشم،بینی، لب‌ها و … را اندازه می‌گیریم. این تست به شما کمک می‌کند تا ببینید کدام یک از ویژگی‌های صورتتان بیشترین زیبایی چهره شما را تعیین می‌کند. این اصول زیبایی شنایی از روی پرتره‌ها تحلیل می‌شود که به سه قانون پنجم، یک سوم و 77 شناخته می‌شود.

۱- قانون پنجم

یک چهره با تناسبات مناسب احتمال اینکه به شکل عمودی به یک پنجم تقسیم شود و هر کدام از آن‌ها به اندازه عرض یک چشم تقسیم شوند زیاد است. تعادل و نسبت‌های زیبایی زمانی ایده آل به نظر می‌رسند که ویژگی‌های صورت با این پارامترها همخوانی داشته باشد. عرض بینی تقریباً باید با عرض چشم‌ها برابر باشد.

۲- قانون یک سوم

لئوناردو داوینچی نابغه علم و هنر، قاعده‌ای هندسی برای تعیین تناسبات چهره ابداع کرد. او به این نتیجه رسید که یک صورت نرمال می‌توان به شکل افقی به سه قسمت مساوی تقسیم کرد. یک سوم بالایی از خط مو تا بالای ابروهایتان را در می‌گیرد، یک سوم میانی از بالای ابرو تا پایین بینی و یک سوم پایینی از پایین بینی تا چانه‌تان است.

۳- قانون 77

تست جذابیت

دو قانون اول تنها به تناسبات چهره از روبرو می‌پردازند که تنها یکی از ویژگی‌های زیبایی صورت است اما قانون 77 تناسبات نیم رخ صورت را می‌سنجد. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید مثلثی که از چشم‌ها تا چانه را تشکیل می‌دهد باید ارتفاعش تقریباً با فاصله بین چشم و گوش مساوی باشد.

چه چیزی باعث صورت نامتقارن می‌شود؟

همانطور که قبل‌تر گفتیم یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌ها برای سنجش زیبایی تقارن صورت است. شاید به همین دلیل زاویه سازی در صورت به خصوص زاویه سازی فک در بین مردم محبوبیت دارد. در این بین عوامل مختلفی در ناهماهنگی اعضای چهره و اختلال در تقارن آن‌ها تأثیر دارند که عبارتند از:

۱- عوامل ژنتیکی و سبک زندگی

اصول زیبایی چهره

عوامل ژنتیکی می‌تواند در ناهماهنگی‌ بین اجزای صورت تأثیر گذار باشد. برخی از عادات در سبک زندگی مانند نحوه خوابیدن،‌ نشستن با پاهای ضربدری، وضعیت بدنی نامناسب یا قرار دادن دست روی صورت باعث از بین رفتن تعادل در اعضای چهره شود.

۲- آسیب ناشی از نور خوشید و زخم‌ها

هنگامی که پوستتان بیشتر از حد معمول در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد احتمال اینکه لکه‌ و خال‌ روی قسمت‌های مختلف صورتتان ایجاد شود زیاد است. امکان دارد این آسیب‌ها تنها در یک سمت از صورتتان ایجاد شوند. همچنین اگر در کودکی آسیب غیر قابل انکار و شدیدی در صورت به وجود آید تقارن چهره را در معرض خطر قرار می‌دهد.

۳-سیگارکشیدن و افزایش سن

وقتی سیگار می‌کشید صورت شما مستقیماً در معرض سموم قرار می‌گیرد. طبق مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۴ انجام شد این سموم ارتباط مستقیمی با ویژگی‌های نامتقارن صورت داشتند. از طرفی با افزایش سن در برخی افراد ناهماهنگی‌هایی در چین و چروک و تغییر در اندازه گوش و بینی به وجود می‌آید.

۴- انحرافات دندانپزشکی و فلج بلز

اگر دندان‌های خود را کشیده‌اید و جای خالی آن‌ها معلوم است در ظاهرتان تأثیر خواهد بود. دندان مصنوعی نیز امکان اینکه خطوط چهره‌ و فکتان را تغییر دهد بالا می‌برد. اگر تغییر ناگهانی در صورتتان را تجربه کردید، ممکن است که به خاطر فلج بل باشد. فلج بل باعث فلج شدن یک سمت از صورتتان می‌شود و معمولاً ناهنجاری‌های موقتی داد. این بیماری بیشتر اوقات به دلیل عفونت یا بارداری اتفاق می‌افتد.

۵- تورتیکولی و سکته

تورتیکولی که به عنوان کجی گردن هم شناخته می‌شود، عضلات گردن شما را در حالت غیر عادی قرار می‌دهد و منجر به نامتقارن شدن ویژگی‌های صورت می‌شود. این ناهنجاری‌ها معمولاً فقط عوارض موقتی ایجاد می‌کنند. گاهی اوقات عوارض سکته مغزی نیز باعث بی حسی در یک طرف صورت و افتادگی لبخند می‌شود. علائم دیگر این بیماری به سخت صحبت کردن و ضعف یا بی حسی در بازو هستند.

تأثیراسترسو بیماری‌ در چهره

دانشمندان دانشگاه ادینبرو در اسکاتلند طبق مطالعات خود به این موضوع پی بردند که دوران کودکی در چهره شما منعکس می‌شود. آن‌ها در مطالعاتشان ۱۵ ویژگی مختلف صورت را برای تعیین نامتقارن بودن در صورت اندازه‌گیری کردند و به این نتیجه رسیدند که افراد با چهره‌های نامتقارن‌تر دوران کودکی سخت‌تری هم داشتند. به نظر می‌رسد که ضربه، استرس،‌ بیماری و حتی قرار گرفتن در معرض دود سیگار در دوران رشد و کودکی به ایجاد ناهماهنگی اعضای صورت تأثیر می‌گذارد.

معرفی نرم افزارهای تست زیبایی چهره

حتماً این جمله معروف را شنیده‌اید که زیبایی در چشم بیننده است اما چه می‌شود اگر علم زیبایی چهره را تشخیص دهد؟ برخی از نرم افزارها مانند ماشین حساب زیبایی چهره شما را ارزیابی می‌کنند و با استفاده از این‌ها می‌توانید تست زیبایی چهره انجام دهید.

نرم افزار prettyscale که سایت مخصوص به خود را هم دارد،‌ زیبایی چهره شما را در ۳ دقیقه می‌سنجد. برای استفاده از این نرم افزار می‌توانید از عکس یا دوربین گوشی استفاده کنید. برای نتیجه بهتر از نرم افزار از تصویر صورت تمام رخ و مستقیم استفاده کنید. هشداری در استفاده از نرم افزار نوشته شده که می‌گوید: اگر عزت نفس پایین یا اعتماد به نفس کمی دارید لطفاً از این نرم افزار استفاده نکنید.

نرم افزار تشخیص زیبایی چهره

شعار جالب نرم افزار Beauty Calculator این است که زیبایی تنها به زیبایی چهره نیست، بلکه به ذهن زیبا و مهمتر از همه به قلب و روحی زیبا هم بستگی دارد. این نرم افزار آنالیزگر با روش‌های نسبت طلایی و تقارن صورت، درصد زیبایی چهره را می‌سنجد. نرم افزار Beauty Calculator در رابطه با شکل بینی،‌ صورت،‌ دهان و بقیه اجزای چهره شما نکته‌های جالبی می‌گوید. ویژگی جدیدی که در به روز رسانی‌ جدید این نرم افزار اضافه شده، اگر نسبت زیبایی شما در ۵ رتبه برتر قرار گیرد، این امکان را دارید که عکس خود را با نام و کشورتان به نرم افزار ارسال کنید تا بقیه افراد هم تصویر و رتبه شما را ببینند.

اخبارسبک زندگیمد و زیبایی
پربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی