چگونه یک معتاد را از چنگال اعتیاد نجات دهیم؟

 

شروع مشاوره با کسی که درگیر بیماری اعتیاد است و اعتیادش را باور ندارد هرگز آسان نیست، اما مهم است که شما از راه دوستی و محبت وارد شوید و سعی نمایید او را درک کنید.

به یاد داشته باشید، هیچ کس قصد ندارد معتاد شود. سوء مصرف مواد مخدر اغلب تلاشی نادرست برای مقابله با مسائل دردناک یا مشکلات سلامت روان است.

استرس رفتار اعتیاد آور را تشدید می کند، بنابراین انتقاد، تحقیر یا شرمساری آنها تنها باعث دوری فرد مورد علاقه شما می شود و حتی ممکن است آنها را تشویق کند تا در مصرف مواد به دنبال آرامش بیشتری باشند.

کشف اینکه کسی که دوستش دارید مشکل مواد مخدر دارد می تواند باعث ایجاد احساسات شوک، ترس و خشم شود، به خصوص اگر کودک یا نوجوان شما باشد که مصرف می کند. این احساسات قوی می تواند ارتباط با مصرف کننده مواد مخدر را چالش برانگیزتر کند. بنابراین، مهم است که زمانی را انتخاب کنید که هر دو آرام، هوشیار و عاری از حواس پرتی برای صحبت باشید.

کمک و حمایت خود را بدون قضاوت ارائه دهید.

معطل نکنید برای صحبت کردن، لازم نیست منتظر بمانید تا عزیزتان به کف بیفتد – دستگیر شود، شغل خود را از دست بدهد، دچار یک اورژانس پزشکی شود یا علنا ​​خودش را تحقیر کند. هر چه اعتیاد زودتر درمان شود، بهتر است.

نگرانی های خود را صادقانه بیان کنید. تاکید کنید که به آن شخص اهمیت می دهید و نگران حال او هستید.نمونه های خاصی از رفتارهای مرتبط با مواد مخدر که شما را نگران کرده است ارائه دهید – و در مورد احساسات خود صادق باشید.

گوش بده. حتی زمانی که با آن شخص موافق نیستید، بدون اینکه بخواهید با او بحث کنید یا مخالفت کنید، وقت بگذارید و به حرف های او گوش دهید. هر چه شخص مورد علاقه شما بیشتر احساس کند که شنیده می شود، بیشتر شما را به عنوان فردی حامی می بیند که می تواند به او اعتماد کند.

به آنها اطلاعاتی در مورد اینکه چگونه می توانند مشکل دارویی خود را برطرف کنند ارائه دهید –به دنبال یک مرکز درمانی یا کمپ ترک اعتیاد خوب باشید تا هم به شما و هم به فرد معتاد کمک کند.

برای انکار آماده باشید. فرد مورد علاقه شما ممکن است حالت تدافعی یا عصبانیت داشته باشد و از بحث در مورد مصرف مواد مخدر خودداری کند. بسیاری از افراد وقتی با رفتار خود مواجه می شوند احساس شرمندگی می کنند و سعی می کنند مشکلی را انکار کنند. با آنها بحث نکنید، فقط یک بار دیگر موضوع را بررسی کنید.

از تلاش برای سخنرانی، تهدید، رشوه دادن یا تنبیه شخص خودداری کنید. عصبانی شدن یا ایجاد جذابیت های عاطفی به احتمال زیاد تنها به احساس گناه کاربر می افزاید و اجبار او را برای استفاده تقویت می کند.

انتظار نداشته باشید که با یک گفتگو مشکل را حل کنید. این احتمالاً اولین گفتگو از بسیاری از مکالماتی است که باید در مورد مصرف مواد مخدر عزیزتان داشته باشید. هیچ راه حل سریعی برای غلبه بر اعتیاد وجود ندارد. ممکن است چندین مکالمه طول بکشد تا تازه تصدیق کنند که مشکلی دارند.

مداخله خانوادگی

اگر تصمیم دارید یک جلسه خانوادگی با حضور معتاد ترتیب دهید، مهم است که همه افراد دلسوز، رفتاری محبت آمیز و همراه با آرامش داشته باشند. این بهانه ای برای افراد خانواده نیست که نارضایتی خود را از رفتار معتاد ابراز کنند یا باعث شود که آنها احساس شرم کنند. مشکل درمان بیماری اعتیاد است نه فردی که در چنگال آن گرفتار است.

حمایت از ترک اعتیاد یک بیمار

هیچ راه حل یکسانی برای غلبه بر اعتیاد به مواد مخدر وجود ندارد، و به ندرت فرآیندی سریع یا ساده است. در حالی که می توانید از عزیز خود حمایت کنید و درمان را تشویق کنید، نمی توانید آنها را مجبور کنید که تصمیمی را به اجبار بگریند. ترک اعتیاد وقتی موفق است که خودخواسته باشد.. مهمترین کاری که می توانید بکبند آن است که او را برای یک تصمیم درست مصمم کنید و انگیزه ترک را در او بالا ببرید.

جهت مشاوره رایگان و پذیرش در کمپ ترک اعتیاد خصوصی در تهران برروی آدرس اینترنتی زیر کلیک نمایید.

https://seyedincamp.ir

انتهای رپورتاژ آگهی/

سبک زندگیکسب و کار
رپورتاژ
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی