7 نشانه وجود مار در اطراف خانه شما

با وجود اینکه طیف گسترده ای از گونه های مار هیچ تهدیدی برای انسان نیستند، اما وجود این موجودات، به ویژه مارهای سمی مانند مار زنگی، اغلب باعث ایجاد ترس و نگرانی می شود. اگر حرکات غیرقابل توضیحی را در باغ خود مشاهده کنید یا صداهای عجیب و غریبی را در خانه خود می شنوید، اینها می تواند نشانه های حضور احتمالی مار در اطراف خانه شما باشد.

ببینید: رویت یک مار با چهار دست و پا در فارس

در این مطلب ، ما به دنیای جذاب این خزندگان بی اندام، زیستگاه و رژیم غذایی آنها خواهیم پرداخت. علاوه بر این، ما شما را از طریق شناسایی نشانه‌های حضور مار در داخل و اطراف خانه‌تان راهنمایی می‌کنیم و به شما این امکان را می‌دهیم که محیطی امن و ایمن داشته باشید.

درک و عمل به این نشانه ها می تواند به شما کمک کند تا با این موجودات فریبنده همزیستی داشته باشید و در عین حال خطرات مرتبط با آنها را کاهش دهید.

شناسایی نشانه‌های مارها می‌تواند سخت باشد، به‌ویژه در زمستان، زیرا آنها تمایل دارند برای فرار از سرما درون دیوارها پنهان شوند. با این حال، نشانه هایی وجود دارد که می توانید در حیاط و خانه خود حضور احتمالی آنها را بسنجید.

1. مشاهده پوست مار


اگر با یک قطعه خشک و پوسته پوسته پوست مار در نزدیکی ورودی منتهی به دیوارها یا مناطق محدود خانه خود مواجه شدید، می تواند نشانه ای قوی از وجود مارها باشد. این ریزش یا پوست اندازی یک اتفاق طبیعی در مارهای سمی و غیر سمی با بزرگتر شدن آنهاست. پوست ریخته شده، اغلب به صورت یک لایه نیمه شفاف و خشک ظاهر می شود که شکل مار را منعکس می کند.

2. صداهای عجیب


صداهای غیرمعمولی که از مناطق کم نور یا مرطوب خانه شما منتشر می شود ممکن است وجود یک مار را نشان دهد. این خزندگان اغلب فضاهای سرد و خلوت مانند زیرزمین، اتاق زیر شیروانی و اتاق های رختشویی را که فعالیت محدودی در آن وجود دارد، برای پنهان شدن و تخم گذاری ترجیح می دهند. بنابراین، اگر متوجه هر گونه صدای خش خش غیرمنتظره ای از این مناطق شدید، احتمال وجود مار در آنجا وجود دارد.

3. سوراخ مار


مارها اغلب حفره ها یا سوراخ هایی را در زمین حفر می کنند تا به عنوان مخفیگاه خود یا برای سرپناه از آن استفاده کنند. احتمالاً این سوراخ ها را در باغ ها یا هر منطقه ای با خاک نرم پیدا خواهید کرد. سوراخ‌هایی که مارها ایجاد می‌کنند معمولاً گرد و به اندازه یک چهارم هستند و لبه‌های صافی دارند. اگر با چنین سوراخ های غیرعادی برخورد کردید، مراقب باشید، زیرا می تواند نشان دهنده وجود یک مار در مجاورت شما باشد.

4. فضولات مار


مدفوع مار یکی دیگر از شاخص های مهم حضور آنها در اطراف خانه شما است. ظاهر فضولات مار می تواند بر اساس گونه متفاوت باشد، اما به طور کلی، آنها شبیه گلوله های کوچک، استوانه ای یا بیضی شکل هستند. گاهی اوقات، این مدفوع ممکن است شبیه مدفوع پرندگان باشد، اما حاوی عناصر متمایز مانند مو و استخوان از طعمه آنها است.

معمولاً می‌توانید این فضولات را در نزدیکی مکان‌هایی که مارها به عنوان مخفیگاه استفاده می‌کنند، مانند شکاف‌ها، توده‌های سنگ یا محل های انباشت چوب پیدا کنید. بنابراین، توجه به این نشانه‌ها می‌تواند تا حد زیادی به تشخیص حضور احتمالی مار کمک کند.

5. ردپای مار


یک نشانه دیگر که باید از آن آگاه بود وجود ردپای مار است. اگر ردپای مار مانندی را در مناطق گل آلود مشاهده کردید، می تواند نشان دهنده حرکت مار باشد. ردهای مار معمولاً به صورت دو خط موازی نمایش داده می شوند که یک الگوی S شکل متمایز را تشکیل می دهند. به دنبال چنین مسیرهایی در باغچه یا هر مکانی با خاک سست باشید.

6. مشاهده مار


ردیابی یک مار واقعی، اگرچه به طور بالقوه یک تجربه آزاردهنده است، اما ملموس ترین شواهد وجود آن را ارائه می دهد. مارها می توانند در قسمت های مختلف خانه شما زندگی کنند، از زیرزمین، اتاق زیر شیروانی و گاراژ گرفته تا فضاهای بیرونی مانند باغ ها و بوته ها. با مشاهده مار، حفظ فاصله ایمن و اجتناب از تحریک یا تلاش برای نزدیک شدن به مار بسیار مهم است.

7. گونه های طعمه


یکی از نشانه های کمتر آشکار اما همچنان گویا عدم حضور ناگهانی جوندگان یا سایر موجودات کوچک در اطراف خانه شما است. اگر قبلاً متوجه حضور مکرر موش‌ها، موش‌ها، قورباغه‌ها، مارمولک‌ها یا سایر پستانداران کوچک شده‌اید، اما اکنون کاهش قابل توجهی را مشاهده کرده‌اید، این می‌تواند نشان دهنده وجود مار باشد. مارها این موجودات را شکار می کنند و ورود آنها می تواند فعالیت های معمول سایر حیات وحش منطقه شما را مختل کند.

 

اخبارجامعهجهانحوادث
پربازدیدویژه
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی