7 نمونه از جذاب ترین ویژگی های پارتیشن اداری

ویژگی های پارتیشن اداری

روش زندگی مردان و زنان امروزی با اهالی روزگارهای پیشین، از بسیاری جهات متفاوت است. در زمانی نه‌چندان دور، دیوارخانه‌ها، قلعه‌ها و باروها هر چه ضخیم‌تر می‌شد، امنیت بیشتری را با خود به همراه می‌آورد. در زندگی مدرن امروزی، هیچ رابطه‌ای میان ضخامت دیوار و امنیت وجود ندارد و چه بسا دیوار‌های شیشه‌ای می‌توانند از امنیت بالایی برخوردار باشند در حالی‌که هیچ تضمینی در مورد امنیت دیوارهای آجری وجود ندارد!

اکنون پارتیشن‌های شیشه‌ای با اشغال کم‌ترین فضا، به دیوارهای محکمی تبدیل شده‌اند که علاوه بر جداسازی فضاهای کاری و زندگی روزمره، دارای ویژگی‌های بسیاری هستند که استفاده از آن‌ها را با مزایای بی‌شمار همراه می‌سازد. اگر مایلید درباره جذاب‌ترین ویژگی های پارتیشن اداری بیشتر بدانید، در ادامه این مقاله، با ما همراه شوید.

پارتیشن اداری چیست؟

پارتیشن‌های اداری، یکی از گزینه‌های جذاب در طراحی دکوراسیون اداری به‌شمار می‌آیند. دیوارکشی سنتی، یک روش بدون بازگشت در دکوراسیون اداری است و در حقیقت با انجام آن باید عملاً با تغییر دکوراسیون اداری خداحافظی کرد؛ زیرا بیشتر دیوار‌ها حامل وزن ساختمان هستند و تخریب آن‌ها یا امکان‌پذیر نیست یا مقرون به صرفه نخواهد بود. این عدم انعطاف‌پذیری دیوارکشی سنتی، سبب می‌شود تا بسیاری از مدیران موسسات، در هنگام بازسازی و نوسازی به ندرت از این دیوارهای ضخیم استفاده کنند. در حقیقت اکثر کارفرمایان ترجیح می‌دهند که برای جداسازی فضا‌ها از پارتیشن‌های اداری استفاده نمایند.

این پارتیشن‌ها دارای انواع مختلفی هستند که بسته به نیاز و شرایط ساختمان، می‌توان از انواع آن‌ها در بازسازی، نوسازی و تغییر دکوراسیون ادارات و دفاتر کار استفاده نمود.

پارتیشن اداری

 

انواع پارتیشن اداری

در دنیای پیشرفته امروز، در هر لحظه، برای داشتن زندگی ساده‌تر، زیباتر و مدرن‌تر، راهکارهای تازه‌ای پیش روی ما قرار می‌گیرد. از این رو صاحبان سرمایه و مدیران، به این نتیجه رسیده‌اند که می‌توانند با استفاده از پارتیشن‌ها، هم فضای زیباتری را در محیط کار فراهم نمایند و هم بازده کار کارمندان را با ایجاد محیطی آرام و جذاب، افزایش دهند. پارتیشن‌های اداری، دارای انواع مختلفی هستند که با توجه به نیاز مجموعه‌ها می‌توان از آن‌ها استفاده نمود:

پارتیشن آلومینیومی

پارتیشن‌های اداری آلومینیومی از به صرفه‌ترین پارتیشن‌های اداری هستند. این نوع از پارتیشن، بسیار سریع و آسان نصب می‌شود و از پرطرفدارترین نمونه‌ها به‌شمار می‌آید. با نصب پارتیشن‌های آلومینیومی در یک اداره کوچک می‌توان برای کارمندان زیادی فضاهای اختصاصی ایجاد نمود.

پارتیشن شیشه‌ای

پارتیشن شیشه‌ای از جذاب‌ترین پارتیشن‌های اداری است؛ زیرا در عین تقسیم‌بندی فضاهای اداری، زیر نظر داشتن تمامی اتاق‌ها توسط مدیریت مجموعه، امکان‌پذیر خواهد بود. پارتیشن‌های شیشه‌ای توسط افرادی سفارش داده می‌شوند که به دکوراسیون دفتر کار و ساختمان اداری خود اهمیت بیشتری می‌دهند. به ویژه اگر پارتیشن شیشه‌ای از نوع فریم‌لس (بدون قاب) باشد، جذابیت محیط کار دوچندان خواهد شد.

پارتیشن چوبی و ام‌دی‌اف

پارتیشن‌های چوبی از زیبایی طبیعی بهره‌مند هستند، ولی به دلیل گران‌قیمت بودن چوب، در بیشتر مواقع از متریالی شبیه به چوب، یعنی ام‌دی‌اف، برای ساختن پارتیشن‌ها استفاده می‌شود. شاید به نظر برسد چوب و ام‌دی‌اف از یک جنس هستند، هر چند ام‌دی‌اف شبیه به چوب است و پارتیشن‌های ام‌دی‌اف، نظیر چوب زیبایی چشم‌گیری را به محیط اداره می‌دهند، اما پارتیشن‌های چوبی گران‌تر از پارتیشن‌های ام‌دی‌اف هستند.

پارتیشن‌های ترکیبی

در ساخت این پارتیشن‌ها ترکیبی از دو نوع مصالح، به کار می‌رود. زیباترین نوع آن‌ها، ترکیبی از شیشه و چوب است. از این نوع پارتیشن‌ها بیشتر در مطب پزشکان استفاده می‌شود. از انواع دیگر این محصول می‌توان به ترکیب آلومینیوم و ام‌دی‌اف و آلومینیوم و شیشه اشاره کرد.

7 تا از جذاب‌ترین ویژگی‌های پارتیشن اداری

برای انتخاب یک پارتیشن اداری مناسب، فاکتور‌های زيادي را مي‌توان در نظر گرفت. در زیر به بررسي جذاب‌ترین این ویژگی‌ها مي‌پردازيم:

 

1.    پارتیشن و استفاده از نور طبیعی

یکی از پارامترهای جادویی در افزایش راندمان کاری، نور است. تابش نور طبیعی به مقدار لازم، با خود شادابی و زیبایی به ارمغان می‌آورد. به همین دلیل، انتخاب پارتیشن اداری باید به نحوی انجام شود که در هر مکانی و به هر مقداری که لازم است، نورکافی به مجموعه بتابد.

باتوجه به این نکته، انتخاب پارتیشن شیشه‌ای فریم لس گزینه بسیار مناسبی براي محيط اداري يا منزل مسكوني خواهد بود. از طرفی وجود قاب در پارتیشن‌ها، به‌خصوص هنگام استفاده از آن‌ها در فضاهای کوچک‌تر، با شلوغ‌تر کردن محیط همراه خواهد بود و به همین دلیل بهتر است که از پارتیشن شیشه‌ای فریم لس در چنین محیط‌های اداری استفاده شود.

2.    پارتیشن و ایجاد حس تازگی

وجود دیوارهای آجری در خانه یا محیط کار به طور دائم، نیاز به ترمیم و رنگ دارد. بدون گچ‌کاری و رنگ، این دیوارها خیلی سریع کثیف می‌شوند و پاک کردن آن‌ها، به آسانی امکان‌پذیر نیست. جنس پارتیشن‌ها از موادی است که جاذب گرد و غبار نیستند و به سادگی تمیز می‌شوند.

3.    پارتیشن و ایجاد زیبایی و جذابیت در محیط کار

ایجاد جذابیت از ویژگی‌های پارتیشن اداری است. پارتیشن‌ها سبب جدا کردن بخش‌های مختلف می‌شوند و از این نظر به‌عنوان دیوار به کار می‌روند، اما با دیوار فرق اساسی دارند زیرا می‌توانند درکمال زیبایی با دکوراسیون‌های جذاب، جایگزین دیوارها شوند.

4.    پارتیشن و جلوگیری از ورود صداهای مزاحم در محیط کار

از ویژگی‌های بسیار مفید استفاده از پارتیشن‌ها، عایق بودن آن‌ها است. انواع پارتیشن‌های شیشه‌ای با شیشه دوجداره می‌توانند عایق بسیار خوبی برای جلوگیری از ورود صداهای مزاحم در بخش‌های مختلف ادارات باشند.

5.    پارتیشن و کمک به کنترل نامحسوس مدیریت

استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای امکان کنترل نامحسوس را به مدیر مجموعه می‌دهد. این کنترل به صورتی است که کارمندان متوجه نخواهند شد.

6.    پارتیشن و ایجاد جلوه‌های زیبا و متنوع

با توجه به این‌که، سرعت پیشرفت دانش بشری و میزان خلاقیت آدمی در صنعت به طور چشم‌گیری افزایش یافته است، پارتیشن های شیشه‌ای هم با انواع متنوع و جذابی در بازار یافت می‌شوند. هر یک از این پارتیشن‌ها می‌توانند در صورت انتخاب صحیح و به‌جا، جلوه‌های زیبا و متنوعی را در محیط کار ایجاد نمایند.

7.    پارتیشن و مقرون به صرفه بودن

اگر مزایای استفاده از پارتیشن ها را مورد بررسی قرار دهیم، متوجه می‌شویم که قیمت این دیوارهای جذاب، نسبت به عملکرد آن‌ها، کاملاً مقرون به صرفه است، زیرا اگر به جای پارتیشن‌ها از دیوارهای آجری استفاده شود، هزینه‌ی ساخت و نگهداری این دیوارهای آجری در مقابل هزینه‌های ساخت و نگهداری پارتیشن‌ها، بسیار بیشتر خواهد بود.

قیمت پارتیشن اداری به چه عواملی بستگی دارد؟

هنگام خرید انواع پارتیشن اداری بهتر است در رابطه با عوامل موثر بر قیمت این دیوار‌های جذاب، اطلاعاتی به دست آورید. این عوامل عبارتند از:

  • جنس و متریال استفاده شده در ساخت پارتیشن
  • نوع قاب پارتیشن (فرم دو تکه شیشه، فرم چهارچوب، فرم پلی کربنات)
  • نوع شیشه (تک جداره، دو جداره، مات، گل‌دار و …)

نوع یراق‌آلات مورد استفاده در نصب پارتیشن

 

سفارش پارتیشن اداری

‌ساخت و اجراي پارتیشن اداری را نمی‌توان به هر مجموعه‌ای سپرد و بهتر است چنین کاری را به متخصصین امر واگذار نمایید. پیشنهاد می‌کنیم سري به سایت شرکت دیکا سازه سروش بزنید و از نمونه‌های پارتیشن اداری دیکا سازه دیدن نمایید. این شرکت در زمینه طراحی، نصب و اجرای انواع پارتیشن به ویژه پارتیشن شیشه‌ای فریم لس دارای سابقه درخشان است. به‌همین دلیل می‌توانید کار بازسازی دفتر کار و اداره خود را با خیال راحت به این مجموعه‌ی توانمند بسپارید.

انتهای رپورتاژ آگهی/

دکوراسیونکسب و کار
رپورتاژ
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی