بهترین کیف پول های ارز دیجیتال برای ایرانی ها کدام است؟

خرید و فروش اتریوم

کیف پول‌های دیجیتال ابزاری ضروری برای خرید و فروش و همچنین معاملات ارزهای دیجیتال هستند. تریدرها برای ذخیره ایمن رمزارزهایی مانند اتریوم و همچنین حفاظت و اعتبارسنجی اطلاعات تراکنش خود به کیف پول‌های ارز دیجیتال نیاز دارند.

امروزه انواع مختلفی از کیف پول‌های ارز دیجیتال شامل کیف پول‌های آفلاین و آنلاین و همچنین کیف پول‌های سخت افزاری و نرم افزاری وجود دارد که می‌توان برای ذخیره دارایی از آن‌ها استفاده کرد. اما با توجه به محدودیت‌های اعمال شده در کشور ایران، کدام کیف پول‌های ارز دیجیتال برای ایرانیان مناسب خواهد بود؟

کیف پول ارز دیجیتال چیست و چگونه کار می ‌کند؟

هدف یک کیف پول ارز دیجیتال این است که به کاربران اجازه دهد با استفاده از نرم افزار یا یک دستگاه سخت افزاری تخصصی با شبکه بلاک چین تعامل داشته باشند. درواقع کیف پول‌ها به عنوان واسطه‌ای بین کاربر و دارایی‌هایشان روی شبکه بلاک چین عمل می‌کنند.

با یک کیف پول دیجیتالی، کاربر می‌تواند ارز دیجیتال خود را مدیریت کرده و تراکنش‌های خود را بررسی کند.  وجه مشترک همه کیف پول‌های ارز دیجیتال کلیدهایی است که برای دسترسی به رمزارزهای کاربر مورد نیاز خواهد بود. این کلید‌ها شامل کلیدهای عمومی و کلیدهای خصوصی هستند. کلید عمومی و خصوصی ممکن است به ظاهر مشابه به نظر برسند، اما عملکرد آن‌ها به شدت متفاوت است.

کلید عمومی مانند شماره حساب بانکی عمل می‌کند. کد کلید عمومی را می‌توان برای انتقال ارز دیجیتال با دیگران به اشتراک گذاشت. از سوی دیگر، یک کلید خصوصی می‌تواند به عنوان کد پین حساب بانکی شما در نظر گرفته شود و باید به دقت از آن محافظت کرد. هر کسی که به کلید خصوصی دسترسی داشته باشد، کنترل کاملی بر دارایی‌های ارز دیجیتال موجود در کیف پول خواهد داشت.

انواع کیف پول ‌های ارز دیجیتال

کیف پول‌های ارز دیجیتال شامل دو نوع کیف پول‌های آفلاین (Cold storage wallets) و کیف پول‌های آنلاین (Hot storage wallets) هستند که هرکدام را در ادامه به طور جداگانه توضیح می‌دهیم.

کیف پول ‌های آفلاین و آنلاین

کیف پول آنلاین به هر کیف پول ارز دیجیتالی گفته می‌شود که به اینترنت متصل خواهد شد. به طور کلی استفاده از این کیف پول‌ها آسان است، بنابراین اکثر کیف پول‌های ارز دیجیتال از نوع آنلاین هستند. کیف پول‌های آنلاین در برابر هکرها آسیب‌پذیر هستند و به همین دلیل، نگهداری مقادیر زیادی از ارزهای دیجیتال در یک کیف پول آنلاین توصیه نمی‌شود.

کیف پول آفلاین شامل هر نوع کیف پولی است که به اینترنت متصل نیست. از آنجایی که تنها راه تعامل با بلاک چین از طریق اینترنت است، کیف پول‌های آفلاین بسیار امن هستند و عملاً در برابر هک غیرقابل نفوذ در نظر گرفته می‌شوند. کیف پول‌های آفلاین معمولاً برای استفاده به دانش فنی بیشتری نسبت به کیف پول‌های آنلاین نیاز دارند، بنابراین معمولاً برای کاربران با تجربه‌تر یا افرادی که دارایی قابل توجهی در آن نگهداری می‌کنند مناسب هستند.

انواع کیف پول آنلاین

برای کاربرانی که قصد دارند به راحتی و در هر زمان به ارز دیجیتال خود دسترسی داشته باشند، کیف‌پول‌های آنلاین معمولاً بهترین انتخاب هستند. انواع مختلف کیف پول آنلاین به شرح زیر است:

  • کیف پول‌های دسکتاپ

کیف پول‌های دسکتاپ از روش‌های رمزگذاری برای نگهداری کلیدهای خصوصی کاربر استفاده کرده و آن را در هارد دیسک رایانه ذخیره می‌کنند.

  • کیف پول‌های وب

کیف پول‌های وب، کیف پول‌هایی هستند که توسط یک ابزار جانبی، معمولاً یک صرافی، ارائه می‌شوند و با استفاده از یک مرورگر وب، دسترسی به دارایی‌های کاربر را ممکن می‌سازند.

  • کیف پول موبایل

کیف پول‌های موبایل به کاربران این امکان را می‌دهد که به سرعت ارزهای دیجیتال را به کمک تلفن خود و با اتصال به اینترنت معامله کنند.

انواع کیف پول آفلاین

همانطور که گفته شد کیف پول‌های آفلاین از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند. دو مورد از محبوب ترین کیف پول‌های آفلاین، کیف پول‌های سخت افزاری و کیف پول‌های کاغذی هستند.

  • کیف پول کاغذی

کیف پول کاغذی یکی از انواع کیف پول آفلاین است که در آن کلیدهای خصوصی یادداشت یا چاپ می‌شوند و به طور ایمن ذخیره خواهند شد.

  • کیف پول‌های سخت افزاری

کیف پول سخت‌افزاری ذخیره‌سازی کلید خصوصی را در قالب‌های مختلفی ارائه می‌کند. این دستگاه‌های فیزیکی، اغلب شبیه USB هستند و به رایانه یا دستگاه تلفن همراه وصل می‌شوند.

کیف پول اتریوم

 

بهترین کیف پول ‌های ارز دیجیتال برای ایرانی ها

یکی از مواردی که در انتخاب کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها اهمیت زیادی دارد، سهولت در استفاده است. کیف پول‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها هستند. از این کیف پول‌ها با توجه به محدودیت‌های موجود می‌توان در ایران استفاده کرد و همچنین در دسته ساده ترین و کاربر پسند ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال قرار می‌گیرند.

1) کیف پول کوین بیس (Coinbase)

این کیف پول بهترین گزینه برای مبتدیانی است که تجربه کمی در بازار ارز دیجیتال دارند.  Coinbaseیک کیف پول ارز دیجیتال آنلاین است که می‌توان انواع ارزهای دیجیتال و NFT‌ها را در آن نگهداری کرد.

کوین بیس بیش از 100 کشور شامل کشور ایران را پشتیبانی می‌کند و بیش از 500 نوع ارز دیجیتال را می‌توان در آن ذخیره کرد.

در میان کیف پول‌های آنلاین، کوین بیس یک گزینه ایمن در نظر گرفته می‌شود. این کیف پول تأیید دو مرحله‌ای، ورود بیومتریک، موجودی USD بیمه‌شده FDIC و رمزگذاری AES-256 را ارائه می‌کند.

2) کیف پول Crypto.com

این کیف پول یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای معامله گران فعال و علاقه مند به سرمایه گذاری‌های بند مدت در ارز دیجیتال است.

Crypto.com بیش از 250 ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند و یکی از پلتفرم‌های تبادل ارز دیجیتال با ویژگی‌های پیشرفته و منحصر به فرد است. یکی از ویژگی‌های از کیف پول Crypto.com برخورداری از کارمزدهای معاملاتی پایین است. علاوه بر این، Crypto.com یک صرافی غیرمتمرکز، کارت‌های اعتباری ارزهای دیجیتال و بازار NFT مستقلی را نیز ارائه می‌کند.

شما همچنین می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را برای مدت زمان مشخصی در کیف پول Crypto.com نگهداری کرده و تا 14.5 درصد از آن سود کسب کنید.

Crypto در سال 2016 توسط بابی بائو، رافائل ملو، کریس مارسالک و گری اور در هنگ کنگ تاسیس شد. این پلتفرم در حال حاضر بیش از 10 میلیون کاربر از بیش از 85 کشور جهان دارد.

3) کیف پول بایننس (Binance)

کیف پول بایننس (Binance) بهترین گزینه برای معامله گرانی است که تمایل دارند از چندین ویژگی در یک پلفترم به طور همزمان بهره مند شوند.

بایننس یک پلتفرم صرافی مرکزی ارز دیجیتال با مجموعه‌ای قوی از ویژگی‌های معاملاتی است. بایننس در سال 2017 توسط فردی به نام Changpeg Zhao تاسیس شد.

این کیف پول، ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند پشتیبانی از سرمایه‌گذاری خودکار، Defi، قراردادهای آتی و گزینه‌ها و معاملات P2P را در خود جای داده است. همچنین بایننس دارای یک سیستم امنیتی فوق العاده پیشرفته است و امنیت دارایی شما را تضمین می‌کند.

کیف پول ارز دیجیتال

سخن پایانی

قبل از تصمیم گیری بین گزینه‌های کیف پول ارز دیجیتال، اولویت‌های خود را بررسی کنید و از خود بپرسید که چقدر برای موارید مانند سهولت استفاده و امنیت ارزش قائل هستید. همچنین به عنوان یک کاربر ایرانی باید موضوع محدودیت‌ها را در نظر داشته باشید و کیف پولی را انتخاب کنید که از کشور ایران پشتیبانی می‌کند. همچنین شما می توانید برای اطلاع در مورد اینکه چطوری می توانید به بیت کوین رایگان دسترسی پیدا کنید، به مفاله دکر شده در لینک مراجعه کنید.

 

ارز دیجیتالکسب و کار
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی