فراکسیون انقلاب به زنان رای نداد

فراکسیون انقلاب به زنان رای نداد

عضو فراکسیون زنان مجلس یازدهم می‌گوید: وقتی با آقایان صحبت می‌کردیم آنها می‌گفتند خود خانم‌ها به توافق برسند و به یک خانم رأی بدهند اما تاکنون در مورد حضور یک نفر در انتخابات هیئت رئیسه مجلس به توافق نرسیدیم.

فراکسیون انقلاب به زنان رای نداد

شیوا قاسمی‌ پور، عضو فراکسیون زنان مجلس یازدهم، در گفتگو با خبرنگار سیاسی مُنیبان درباره لزوم حضور زنان در هیئت رئیسه مجلس گفت: تعدادی از نمایندگان زن از جمله برای نظارت، زهره الهیان و برای دبیری خانم پاشایی اعلام آمادگی کردند اما رأی نیاورند البته این افراد امروز می‌توانند به صورت مجزا شرکت کنند.

او افزود: واقعیت امر این است که در فراکسیون انقلاب به نمایندگان زن رأی ندادند اما هر کدام از آنها می‌توانند به صورت مجزا در انتخابات هیئت رئیسه اعلام کاندیداتوری کنند.

قاسمی ‌پور در واکنش به اینکه الهیان و پاشایی اعلام کردند که به صورت مجزا در انتخابات هیئت رئیسه مجلس حضور پیدا می‌کنند یا خیر تصریح کرد: بعد از انتخابات با الهیان و پاشایی صحبت نکردم اما می‌توانند شرکت کنند کمااینکه بسیاری از چهره‌ها نظیر نیکزاد و امیرآبادی فراهانی که در انتخابات فراکسیون انقلاب رأی نیاوردند تماس گرفتند و گفتند ما در فراکسیون رأی نیاوردیم اما خودمان به صورت مستقل وارد انتخابات هیئت رئیسه می‌شویم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: در حقیقت تعداد زنان داوطلب برای حضور در انتخابات هیئت رئیسه مجلس زیاد بود و وقتی با آقایان صحبت می‌کردیم آنها می‌گفتند خود خانم‌ها به توافق برسند و به یک خانم رأی بدهند. کما اینکه تا روز یکشنبه هم اعلام می‌کردند تنها یک زن از میان نمایندگان زن انتخاب شود. قطعا زنان می‌توانستند موفق شوند اما تاکنون در مورد حضور یک نفر در انتخابات هیئت رئیسه مجلس به توافق نرسیدیم.

قاسمی پور در پاسخ به اینکه یعنی فراکسیون زنان برای معرفی یک کاندیدا به توافق نرسیدند، خاطرنشان کرد: در فراکسیون زنان در مورد حضور زنان در انتخابات هیئت رئیسه مجلس صحبت نکردیم اما به صورت کلی اگر ما ۱۶ نفر نماینده زن به توافق می‌رسیدیم و یک نفر را معرفی می‌کردیم آن فرد رأی می‌آورد. البته پیش از این شرایط به این ترتیب بود که چند نفر را برای دبیری معرفی می‌کردند اما در این دوره تصمیم بر این شد که دو نفر را معرفی کنیم اما آقایان این نظر را داشتند که یک خانم بیاید و به او کمک می‌کنیم اما در نهایت دو خانم برای هیئت رئیسه کاندیدا شدند که رای نیاوردند.

اخبارسیاسی
پربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی