کاربرد تکنولوژی در تجهیزات اشپزخانه

کاربرد تکنولوژی در تجهیزات اشپزخانه

در سال های اخیرپیشرفت تکنولوژی زندگی انسان ها را بسیار اسان تر کرده است .  کاربرد تکنولوژی در تجهیزات اشپزخانه یکی از مواردیست که کارهای خانه داری را سبک تر و اسان تر کرده است . تکنولوژی سبب شده که کنترل اجاق گاز و هود از راه دور امکان پذیر باشد .

دیگر زمان خرید  اجاق گاز ، هود و فر های توکاری که فقط یک برنامه دارند و امکانات ایمنی به روز ندارند ، گذشته است . بسیاری از کاربرد های تکنولوژی در تجهیزات اشپزخانه با هدف ارتقا ایمنی این محصولات میباشد . ترموکوپل در اجاق گاز های نوین از  مثال های ایمن تر شدن اجاق گاز های رومیزی است . با توجه به پیشرفت بسیار زیاد تجهیزات اشپزخانه لازم است که قبل ازاقدام به خرید این تجهیزات از امکانات و تکنولوژی های ان ها با خبر شوید . در این مقاله سعی کرده ایم تا گریزی به اخبار تکنولوژی تجهیزات اشپزخانه بزنیم .

صفحه های تاچ یا لمسی جایگزین دکمه های قدیمی

در گذشته برای روشن کردن و کنترل تجهیزات اشپزخانه باید از سرشعله و دکمه استفاده میکردید . اجاق گاز و هود های قدیمی نمایشگر هم ندارند ،  اینگونه نمیتوانید متوجه برنامه دستگاه یا دمای فر شوید . برای زیباتر و کاربردی تر شدن تجهیزات اشپزخانه  صفحه های تاچ یا لمسی با نمایشگر جایگزین دکمه های قدیمی شدند . صفحه های نمایشگر در کنترل و انتخاب برنامه دستگاه به شما کمک میکنند .

با تایمر مدت زمان پخت رامدیریت کنید

تایمر قابلیتی است که میتوان با تنظیم کردن ان مدت زمان روشن بودن دستگاه را تعیین کرد . اگر سرتان خیلی شلوغ است این تکنولوژی به کارتان می اید .  میخواهید خانه را ترک کنید اما غذا داخل فر است ، میتوانید براحتی با تنظیم تایمر دستگاه بعد از سپری شدن زمان معلوم خاموش خواهد شد . حتی در اجاق گاز های هوشمند نیز میتوان مدت زمان روشن بودن شعله ها را از پیش برنامه ریزی کرد .

از بیرون خانه اشپزخانه را کنترل کنید

این تکنولوژی زندگی را برای همه انسان ها اما بیشتر شاغلین اسان تر کرده است . کافیست که یک گوشی هوشمند داشته باشید و ان را با تجهیزات اشپزخانه کانکت کنید . حالا میتوانید هنگاهی که سرکار هستید ماشین لباسشویی را روشن کنید ، تا هنگام رسیدن به خانه لباس هارا پهن کنید . تصور کنید برای خرید به فروشگاه رفته اید ، اما فراموش کردید چه چیز هایی برای یخچال لازم دارید . با وصل شدن به یخچال میتوانید به صورت انلاین از تمام محتویات یخچال مطلع شوید . میتوانید با اتصال به قهوه ساز قبل از رسیدن به خانه ان را روشن کنید و وقتی ریدید قهوه گرمتان را میل کنید .

لذیذ ترین خوراک های گوشت را بپزید

این تکنولوژی احتمالا برای اشپز های حرفه ای بسیار مفید است . میت پرب یک سیستم هوشمند است که در فر ها وجود دارد . با ید سنسور میت پرب را داخل بافت گوشت در حال پخت قرار دهید . سنسور با یک سیم به برد الکتریکی متصل میشود و دمای گوشت را به صورت مداوم اندازه گیری میکند . این موضوع سبب میشود تا گوشت خام نباشد یا نسوزد . تکنولوژی میت پرب امروزه در تمام فر های برقی لوکس وجود دارد . تورینو پلاس که یک تولید کننده تجهیزات اشپزخانه ایرانیست نیز از این تکنولوژی در فر های خود استفاده میکند .

مهار اتش سوزی با کمک تکنولوژی

زمانی که اقدام به خرید اجاق گاز رومیزی کنید نام ترموکوپل زیاد به گوشتان میخورد . بکار گیری ترموکوپل سبب میشود ،اگر شعله به هر دلیلی در صورت وزیدن باد و سرریز شدن غذا خاموش شد ، جریان گاز نیز قطع شود . خطر مسمومیت با گاز تهدیدتان نکند . ترموکوپل وظیفه جلوگیری از اتش سوزی های احتمالی را برعهده دارد .

انواع دیگر کاربرد تکنولوژی در تجهیزات اشپزخانه

تابحال اسم اجاق گاز تاشو به گوشتان خورده ؟ اجاق گاز های تاشو برای فضاهای کوچک طراحی شده اند و با نور خورشید کار میکنند . هنگام اشپزی با این اجاق گاز حتی نیاز به ماهیتابه هم ندارید . به دلیل تفلون بودن صفحه این اجاق گاز براحتی قابل شست و شو میباشد .

هود ها نیز به تکنولوژی تصفیه هوا مجهز شده اند . هود های موجود در بازار همگی هوا را  تعویض میکنند . Hong Ying Guo هودی طراحی کرده که با کمک پاک کننده های الکتریکی  دود ها و گاز های ناشی از اشپزی را تصفیه و ان ها را به هوای تمیز تبدیل میکنند . نکته قابل تامل منبع انرژی این هود ها است که فقط با گرمای ناشی از شعله اجاق گاز ها کار میکنند . هود های تصفیه کننده یک تحول اساسی در دنیای هود ها بشمار میرود .

طبیعی است که به عنوان یک فرد عادی بسیاری از این طلاعات و تکنولوژی ها را درباره تجهیزات اشپزخانه ندانید . با مطالعه راهنمای خرید هود ،راهنمای خرید اجاق گاز رومیزی  ، راهنمای خرید فر توکار در وبسایت تورینو پلاس میتوانید اگاهانه خرید کنید .

از کجا تجهیزات اشپزخانه همگام با تکنولوژی بخریم ؟

تورینوپلاس یکی از تولید کنندگان خوش نام تجهیزات اشپزخانه ایرانی است . این برند  ده سال قبل با هدف اشپزخانه مدرن تاسیس شد . در پشت محصولات تورینو پلاس سال ها تجربه متخصصان و مهندسین ایرانی نهفته است . طراحی بینظیر و مدرن در کنار استحکام و مواد اولیه درجه یک سبب شده این برند در صدر لیست برترین ها قرار بگیرد . ضمانت فروش و پشتیبانی طولانی مدت محصولات این برند خیال خریداران را از بابت دوام محصول راحت میکند . در تولیدات این برند از مواد اولیه وارداتی و درجه یک استفاده میشود . تورینو پلاس تولید کننده فر توکار ، اجاق گاز رو میزی و هود است و تمام تولیدات این برند گواهینامه های بین المللی دارند .

انتهای رپورتاژ آگهی/

دکوراسیونکسب و کار
رپورتاژ
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی