نحوه خرید تتر و تفاوت قیمتی آن با دلار

ممکن است بارها اسم رمزارزهایی مانند بیت کوین و تتر را به صورت گذرا شنیده یا حتی مشتاق شده باشید که در کنار دنبال کردن اخبار، بخشی از سرمایه خود را روی یکی از آن ها سرمایه گذاری نمایید. جالب است بدانید با گسترش و افزایش بیش اندازه محبوبیت رمزارزها و تفاوت قیمتی آن ها با ارزهای فیات، صرافی های زیادی بوجود آمدند که هر کدام از آن ها ویژگی و کاربرد های متفاوتی دارند و باعث شده است که پیدا کردن صرافی ایمن برای کاربران و سرمایه گذاران حرفه ای، کار سختی باشد. ما سعی کرده ایم دراین مقاله علاوه بر شناخت اولیه صرافی ها به نحوه خرید تتر و تفاوت قیمتی آن با دلار در ایران بپردازیم.

همراه ما باشید

شناخت اولیه رمزارز تتر :

تتر با نماد اختصاری USDT، یک ارز دیجیتال با ثبات یا به عنوانی همان استیبل کوینی می باشد که قیمت آن همیشه ثابت بوده و ارزش هر واحد آن همواره برابر با ۱ دلار ایالات متحده آمریکاست اما گاهی اوقات بر اساس تغییر در شرایط بازار و میزان کارمزد، شاهد تفاوت قیمت تتر با دلار در صرافی ها خواهیم بود.

 

تفاوت دلار و تتر

دلار آمریکا یک ارز فیات می باشد؛ یعنی ارزش این نوع پول عموما توسط قدرت اقتصادی و نظامی دولت صادرکننده و هم‌چنین میزان تقاضا برای آن تعیین می‌شود. در مقابل طبق تعریف اولیه، رمزارز تتر یکی از ارزهای رمزنگاری شده می باشد که با پشتوانه دلار عرضه شده و با توجه به سیاست‌های شرکت صادرکننده، امکان معاوضه آن با دارایی باپشتوانه وجود خواهد داشت. حال که پشتوانه تتر، دلار آمریکاست اما تفاوت قیمت آن‌ها در بازار ارز دیجیتال در ایران برای عده‌ای سوال شده است.

هر واحد از تتر دقیقا به اندازه 1 دلار آمریکایی ارزش دارد. اما با این وجود، بعضی مواقع شاهد فاصله گرفتن قیمت تتر با دلار هستیم. عموما فکر می کنند که  این فاصله به خاطر تغییر در میزان عرضه و تقاضای بازار ایجاد می‌شود اما بیشتر اختلاف قیمت تتر و دلار‌ کاغذی، مقدار کارمزدی است که صرافی های ارز دیجیتال دریافت خواهند نمود و معمولا مقدار آن در حد 1 تا 3 درصد می باشد. توصیه می‌شود در هنگام خرید مقدار کارمزد صرافی را بپرسید و با بقیه صرافی‌ها مقایسه نمایید تا خرید خود را با بهترین قیمت انجام دهید.

در همین راستا بازار ارزهای دیجیتال به دلیل رشدهای قیمتی که در سال های گذشته تا به اکنون داشته اند توانسته به یکی از محبوب ترین بازهای مالی بین کاربران محسوب بشود که سرمایه گذاران بسیاری را به سمت خود جذب کرده است. هر کدام از این صرافی ها به دلیل داشتن ویژگی و مزایای خاص خودشان به دسته P2P و OTC تقسیم شده اند.

صرافی P2P چیست؟

کلمه P2P مخفف عبارت peer-to-peer نظیر به نظیراست. به این معنا که دو کاربر مختلف (یکی فروشنده و یکی خریدار)، به صورت مستقیم و بدون واسطه با هم به مبادله می‌پردازند. در این نوع صرافی‌ها، پلتفرم فقط نقش واسطه را داشته و کاربران خود تعیین کننده قیمت هستند. در این میان از بین هزاران درخواست خرید و فروش، آنانی که درخواست قیمت مشابهی دارند، با هم طرف معامله شده و صرافی کارمزدی بابت این وساطت از طرفین دریافت می‌ نماید.

سامانه OTC چیست؟

کلمه OTC مخفف عبارت Over The Counter به معنی معامله خارج از صرافی، کارگزاری یا بروکر و به طور کلی خارج از ساختار خرید و فروش عادی در یک بازار است که به صورت مستقیم توسط دو نفر یا دو سازمان انجام می‌شود. به عبارت دیگر معاملات در بازار OTC مستقیما بین خریدار یا فروشنده با صرافی انجام می‌شود. معاملات OTC بستری برای خرید و فروش نهنگ‌ها و سرمایه‌داران بزرگ حقیقی یا شرکتی در بازار است که سرمایه قابل توجهی دارند. نکته مهم در این خصوص وجود سامانه های فعال OTC میباشد که معمولا شرکت های کمی داخل ایران در این زمینه قابلیت تامین تتر در مقیاس بالا برخوردارند.

مزایای تامین تتر به جای دلار در سامانه تبادل  OTC

  • سرعت انتقال :

با توجه به آنکه طرف دوم معامله با کاربران پلتفرم های OTC خود صرافی می باشد، تمامی معاملات و تسویه ها حساب های حجم بالا در کمترین زمان ممکن و بهترین کارمزد انجام خواهد شد و موجودی رمزارزی و ریالی صرافی با سرعت بیشتری انتقال خواهد یافت.

  • قابلیت نقدشوندگی :

با توجه به توانایی صرافی های OTC در معاملات حجم بالا، قابلیت نقد کردن موجودی رمزارز نهادهای حقوقی یا سرمایه گذاران بزرگ بازار ارزهای دیجیتال فراهم است.

  • امنیت زیاد :

یکی از مهم ترین مزایا در صرافی های OTC قابلیت خرید و فروش از طریق کیف پول خود کاربران می باشد و نیازی نیست که کاربران رمزارز خود را در کیف پول صرافی نگهداری نمایند که همین امر، امنیت معاملات را افزایش خواهد داد.

  • کارمزد کم :

درسامانه تبادلات OTC یک بار کامزد می‌پردازید که شفاف و مشخص است و کارمزد پنهانی وجود ندارد.

چه کسانی از معاملات OTC استفاده می‌کنند؟

معاملات OTC را بیشتر کسانی در بازار ارزهای دیجیتال انجام می‌دهند که قصد داشته باشند به میزان بسیار زیادی رمزارز را به فروش برسانند یا بخرند. خرید و فروش از طریق معاملات OTC مزایایی را به همراه خواهد داشت که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

مزایای خرید ارز دیجیتال در سامانه تبادلات OTC

  • الگو جدید و شکل غیرمتمرکز پول (پول مجازی یا اینترنتی)
  • بدون نیاز به واسطه مانند بانک و غیره
  • ضد تورم در زمان آسیب‌های اقتصادی
  • تنوع بالای سبد خرید رمزارزی در ایران
  • ناشناس بودن تراکنش‌ها
  • تامین ارز دیجیتال بدون واسطه و مقرون به صرفه

معرفی انواع صرافی های  OTC

از نمونه‌های خوب صرافی ارز دیجیتال OTC می‌توان به بایننس لایت،کوین بیس و پارس بیت در ایران اشاره نمود. در صرافی‌های OTC خارجی بیشتر با افزایش اعتبار به صورت واریز پول از طریق بانک یا با کارت های اعتباری فعال در خارج از کشور امکان پذیر می باشد و این عمل برای کاربران ایرانی به راحتی قابل انجام نیست. شاید بهتر باشد جدای از صرافی‌های coinbase و binance و kraken به سامانه تبادل پارس بیت هم بپردازیم.

آشنایی با سامانه تبادلات پارس بیت :

شرکت و سامانه تبادلات OTC پارس بیت از سال 1395فعالیت خود را به صورت رسمی و حقوقی با حضور کارشناسان دکترا و ارشد در رشته های مرتبط با فناوری بلاکچین و رمزارز آغاز نمود. اکنون پارس بیت از بزرگترین و تخصصی ترین سامانه تبادلات رمزارز در ایران با هویت حقوقی و دارای نمایندگی های فعال در ایران، امارات، ترکیه و کانادا می باشد.

از مهمترین مزایای پارس بیت میتوان به اطلاعات طبقه بندی شده و جامعی در زمینه ی خرید و فروش و آموزش ارز دیجیتال اشاره نمود تا بتوانید با امن‌ترین روش، کمترین درصد کارمزد در میان صرافی‌های رمزارز به دلیل هویت حقوقی و کارگزاری، و همچنین بدون محدودیت ریالی در سفارشات فروش رمزارز و بدون محدوویت رمزارزی در سفارشات خرید ارز دیجیتال به همراه مشاوره و خدمات کارشناسی برخط، اقدام به معامله خریدرمزارزهای بازار از جمله خرید تتر با کارمزد صفر نمایید.

نحوه خرید ارز دیجتال در سامانه OTC پارس بیت :

برای خرید و فروش تتر در سامانه تبدیل پارس بیت 4 مراحله زیر را باید دنبال نمایید

  1. ثبت نام در سامانه تبادل پارس بیت به نشانی pars-bit.com
  2. تکمیل مراحل احراز هویت و انتخاب گزینه خرید یا فروش رمزارز منتخب
  3. شارژ حساب کاربری خود
  4. ثبت سفارش خرید یا فروش

برای آشنایی بیشتر در مورد نحوه خرید و فروش یا تبدیل تتر می‌توانید صفحات پشتیبانی در سایت پارس بیت را به دقت مطالعه نمایید.

کلام آخر

کار با انواع صرافی‌های معاملاتی و فروشگاهی مستلزم این است که چه خواسته‌ای از آن‌ها دارید و چه چیزی برای شما مهم است. در کل صرافی‌های OTC چه در ایران و چه در جهان ویژگی‌های مشترکی دارند و امکانات متنوعی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. با مقایسه امکانات آن‌ها، ارائه قیمت، کارمزدها و راحتی استفاده و کاربری مناسب می‌توان بهترین تصمیم را برای انتخاب صرافی به منظور خرید و فروش ارزهای دیجیتال به خصوص خرید تتر گرفت.

ارز دیجیتالکسب و کار
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی