ببینید: تنبیه عجیب دانش آموزان چینی بدلیل داشتن موبایل در کلاس!

ویدئویی از تنبیه عجیب تعدادی از دانش آموزان در چین در فضای مجازی منتشر شده است. معلم چینی به جای تنبیه معمول از دانش آموزان خواست که تلفن های همراه خود را در آب غوطه ور کنند. ویدئویی از این حادثه در فضای مجازی دست به دست می شود که کاربران شبکه های اجتماعی را شگفت زده کرده است.

در این ویدئو، دانش آموزانی را می بینید که تلفن های همراه خود را یک به یک در یک ظرف پر از آب فرو می برند.
مدارس بر شخصیت دانش‌آموزان تأثیر می‌گذارند، نه فقط آموزش از روی کتاب‌های درسی. آنها بر نظم و انضباط تمرکز می کنند تا به دانش آموزان کمک کنند تا به افراد خوبی در جامعه تبدیل شوند. به همین دلیل است که اکثر مدارس قوانین سختگیرانه ای دارند، مانند پوشیدن لباس فرم مناسب، خوش پوش بودن، اطاعت از معلمان و پرهیز از رفتارهای نادرست.

این حادثه تکان دهنده در استان گوئیژو چین در مدرسه مینگیا زمانی رخ داد که یک معلم متوجه شد دانش آموزان قانون عدم تماس تلفنی را نقض می کنند. معلم به جای تنبیه معمول از دانش آموزان خواست که وسایل خود را در آب غوطه ور کنند. این معلم مرد ناشناس در مصاحبه با یک رسانه چینی  توضیح داد که در مدرسه آنها به همراه داشتن تلفن همراه، روابط عاشقانه، سیگار کشیدن و نوشیدن مشروب را به شدت ممنوع است. او گفت که این قوانین با موافقت والدین برقرار شد و به مدرسه این اختیار را داد که اقدامات سختگیرانه ای انجام دهد، حتی تا حد شکستن وسایل الکترونیکی روی زمین.

پس از انتشار این ویدئو، کاربران اینترنت به طور گسترده ای از غوطه ور کردن تلفن های همراه دانش آموزان در آب انتقاد کرده اند. برخی کاربران معتقدند که مصادره تلفن ها کافی بوده است، در حالی که برخی دیگر بر ارزش پولی که برای این دستگاه ها خرج شده است، تاکید کرده اند.

گفتنی است؛ این حادثه یادآور بحث های جاری پیرامون اقدامات انضباطی مدرسه و تعادل بین اجرای قوانین و تضمین رفاه دانش آموزان است. عواقب این حادثه احتمالاً بحث های بیشتری را در مورد اقدامات انضباطی مناسب و اهمیت ایجاد یک محیط یادگیری حمایتی برای دانش آموزان ایجاد خواهد کرد.

اخبارجامعهجهانچند رسانه ایحوادث
پربازدیدویژه

آخرین اخبار

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی