پوکت کجاست و چرا باید به آن سفر کنیم؟

حقیقتا برای شناختن و معرفی شهر پوکت، بهتر است عجله نکنید. قابلیت‌های زیادی در این جزیره وجود دارد که نمی‌توان آن‌ها را فقط در چند دقیقه برای شما توضیح داد.

پوکت در فاصله 800 کیلومتری از بانکوک واقع شده است و در واقع یک “استان” تایلندی به حساب می‌آید. شهر پوکت، یکی از بزرگ‌ترین مقاصد گردشگری در تایلند است. این جزیره دارای سواحل بسیار زیبا و دیدنی می‌باشد و به همین دلیل می‌تواند تمام جنبه های گردشگری تایلند را به خوبی برای شما نشان دهد. در ادامه به معرفی جزیره Phuket و جاذبه‌های این شهر می پردازیم.

معرفی شهر پوکت

در جنوب غربی تایلند، وارد یک جزیره افسانه‌ای می‌شوید که به عنوان “بهشت تایلند” شناخته می‌شود. پوکت، جزیره‌ای است که امکانات مناسبی برای تفریح در تعطیلات تابستانی و زمستانی دارد. اولین لحظات پس از ورود به این استان، شما  شگفت‌زده خواهید شد و آب‌های روشن و صاف آنجا احساس رضایت و خوشحالی را به شما القا خواهد کرد. سواحل بی‌نظیر پوکت نیز از جذابیت‌های ویژه این جزیره است که هرگز از تماشای آن‌ها حتی برای دهمین بار خسته نمی‌شوید.

آب و هوای جزیره Phuket

شهر پوکت دارای آب و هوای گرمسیری است. در بیشتر فصول سال، آب و هوای این استان گرم و مرطوب است. در فصل بهار و تابستان دماها بین ۲۸ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد و در فصل پاییز و زمستان نیز بین ۲۴ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد متغیر است.

فصل بارش در استان Phuket از ماه مه تا اکتبر است که شامل بارش‌های رعد و برق و باران فراوان است. در فصل خشک نیز (از نوامبر تا آوریل) بارش کمتری در آنجا دیده می‌شود و این فصل بهترین زمان برای بازدید از این جزیره است.

در کل، پوکت یک منطقه گرم و مرطوب است که در تعطیلات بهار، تابستان و پاییز به دلیل آب و هوای خوب و فعالیت‌های گردشگری مختلف، جذابیت زیادی دارد.

تور سفر به پوکت از ایران

برای سفر به پوکت، می‌توانید از خدمات تورهای گردشگری استفاده کنید. در این تورها، برنامه‌ی گردشگری، بلیط هواپیما، اقامت در هتل، ترانسفر، بیمه مسافرتی و برخی از وعده‌های غذایی در نظر گرفته می‌شود.

هزینه تور سفر به پوکت، بستگی به ویژگی‌های مختلفی دارد، از جمله فصل سفر، تعداد روزهای اقامت، نوع هتل، نوع خدمات و بازدید از جاذبه‌های گردشگری. هر تور شامل قیمت‌های متفاوتی است. البته همانطور که گفته شد، در سال‌های اخیر شرایط فضایی و زندگی باعث شده تا هزینه‌ی تورها در یک رنج گسترده‌ای قرار بگیرد. با خرید و رزرو تور پوکت ستاره ونک، می‌توانید یک هفته‌ی رویایی در این جزیره را بگذرانید.

چرا باید به پوکت تایلند سفر کنیم؟

پوکت یکی از جذاب‌ترین مقاصد تفریحی در تایلند است و به دلایل بسیاری، سفر به این جزیره را پیشنهاد می‌دهیم.

یکی از دلایل اصلی سفر به این شهر، طبیعت زیبای این جزیره است. این استان دارای صحرایی باز و شنی، جنگل‌های استوایی و کوه‌هایی مهیب است که همه با هم به دیدنی‌های فوق‌العاده‌ای تبدیل شده‌اند.

همچنین Phuket دارای شهربازی‌های زیبا و امکانات تفریحی ورزشی است که برای خانواده‌ها و علاقه‌مندان به تفریحات فعال بسیار مناسب است.

آشپزی تایلندی نیز از دیگر جذابیت‌های آن است. شما می‌توانید انواع غذاهای محلی از جمله تایلندی، چینی و مالایی را در رستوران‌های مختلف تجربه کنید.

دیگر جاذبه‌های این شهر شامل بازارهای محلی، معابد بومی، ساحل‌های زیبا و باغ‌های تاریخی هستند.

جاذبه‌های شهر پوکت

تور سفر به پوکت می‌تواند یکی از متفاوت‌ترین و جذاب‌ترین سفرهای شما باشد. دیدنی‌های و جاذبه‌های شهر Phuket بسیار منحصربه‌فرد هستند و یک سفر برای کشف همه‌ی این زیبایی‌ها کافی نمی‌باشد. در این‌جا با برخی از جاذبه‌های این جزیره زیبا آشنا خواهیم شد.

ساحل پاتونگ

ساحل پاتونگ در شمال شرقی جزیره پوکت واقع شده و با آبی فراتر از حد زیبا و کوه‌هایی سبز رنگ در پس‌زمینه، یکی از زیباترین و معروف‌ترین سواحل آنجاست. این ساحل دارای رستوران‌هایی با مناظر دلنشین است و برای علاقمندان به ورزش‌های آبی و بازی‌های ساحلی، اسکوبا دایوینگ و شناوری مناسب است. همچنین با نزدیکی به سایر سواحل، بازدید از این منطقه را پیشنهاد می‌کنیم.

معبد چالونگ

معبد چالونگ در شمال شرقی جزیره پوکت واقع شده و با بت‌های طلا و نقره‌ای خود، جذابیت خاصی دارد. این معبد دارای معماری تایلندی و روایات باستانی است که برای دیدن آن‌ها، بازدید کنندگان باید از پوشش مناسبی استفاده کنند. بازدید از معبد چالونگ برای علاقه‌مندان به فرهنگ و تاریخ تایلند پیشنهاد می‌شود.

تپه ‌کائو‌‌رانگ

تپه کائو رانگ با ارتفاع ۴۲۶ متر در بخش شمالی پوکت واقع شده و دیدی زیبا به سواحل و جزایر اطراف را ارائه می‌دهد. برای دسترسی به تپه باید از خودرو یا موتورسیکلت استفاده کنید. در مسیر بالا، چشم شما با مناظر زیبایی از جزایر و سواحل این استان رو به رو خواهد شد و در راس تپه، برج دیده‌بانی وجود دارد. تپه کائو رانگ به خاطر طبیعت بکر و مناظر زیبایی که در اطراف آن قرار دارد، جزء محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری جزیره پوکت است.

هزینه سفر به پوکت

هزینه سفر به پوکت به ویژگی‌های مختلفی از جمله فصل سفر، نوع هتل، طول مدت اقامت و برنامه‌ی گردشگری شما بستگی دارد. برای مثال، در فصل پربازدید (معمولاً از نوامبر تا مارس) و در هتل‌های لوکس، هزینه تور پوکت بیشتر است.

اگر می‌خواهید هزینه تور را کم کنید، می‌توانید به جای اقامت در هتل‌های لوکس، در هتل‌های اقتصادی‌تر اقامت کنید و با پکیج‌های اقتصادی تور پوکت ستاره ونک سفر کنید و برنامه‌ی گردشگری خود را با دقت و قبل از سفر برنامه‌ریزی کنید.

به طور کلی، برای این تور ۵ الی ۷ روزه، هزینه‌ی حدوداً ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان برای هر شخص در نظر گرفته می‌شود. البته این هزینه ممکن است با توجه به شرایط فوق‌العاده شدیدی که در سال‌های اخیر بر سبک زندگی و صنعت گردشگری تأثیر گذاشته، تغییر کرده باشد.

آژانس هواپیمایی ستاره ونک یکی از معتبرترین آژانس‌های هواپیمایی در ایران است. این آژانس هواپیمایی با داشتن تجربه و روابط حرفه‌ای با شرکت‌های هواپیمایی بزرگ جهان، بستر مناسبی را برای رزرو بلیط هواپیما و هتل، جهت سفر به پوکت را برای مردم عزیز ایران فراهم می‌کند.

 

منبع مقاله : پوکت کجاست؟ معرفی شهر پوکت

انتهای رپورتاژ آگهی/

کسب و کارگردشگری
رپورتاژ
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی