واکنش آلرژیک عجیب یک زن به آنتی بیوتیک!+ عکس

در اتفاقی عجیب، پزشکان با مورد نادری برخورد کردند که در آن زبان زنی پس از واکنش عجیب به آنتی بیوتیک سیاه و پرمو شده است. در این مورد عجیب نه تنها زبان زن سیاه شده، بلکه پوست او نیز خاکستری شده است. یک گزارش، این مورد نادر راBlack hairy tongue توصیف می کند که گاهی اوقات به عنوان زبان مودار سیاه شناخته می شود

به گزارش روزنامه پزشکی بریتانیایی Case Reports، این زن با سرطان رکتوم (سرطان روده بزرگ)  دسته و پنجه نرم می کرد و درمان خود را از 14 ماه پیش در ژاپن آغاز کرد. او برای کاهش اثرات نامطلوب شیمی درمانی، مینوسیکلین مصرف می کرد.

پزشکان در گزارش گفتند که این زن برای جلوگیری از ضایعات پوستی ناشی از داروی پانیتوموماب به دریافت مینوسیکلین 100 میلی‌گرم در روز ادامه داد. حالا این بیمار مبتلا به هایپرپیگمانتاسیون ناشی از دارو و زبان سیاه و مودار (BHT) شده است.

بنا به گزارش مترو پزشکان در حین معاینه متوجه شدند که صورت این زن خاکستری شده است. هنگامی که بیمار دهان خود را باز کرد، آنها یک بار دیگر مبهوت شدند و با فرشی دردناک از جوانه‌های چشایی «مو مانند» سیاه و قهوه‌ای ربه رو شدند.

پزشکان گفتند که لکه‌های خاکستری روی صورت او مشخصه آسیب پوستی ناشی از مینوسیکلین است، زیرا مینوسیکلین وقتی اکسید می‌شود سیاه می‌شود و می‌تواند منجر به تغییر رنگ پوست شود. بنابراین برنامه دارویی او را به چیز دیگری تغییر دادند. پزشکان اظهار داشتند که شش هفته بعد، رنگدانه های صورت و BHT به طور قابل توجهی بهبود یافت، اگرچه آنها دقیقا زمان وقوع این اتفاق را اعلام نکردند. در این مورد، پیشرفت بیماری نشان داد که این یک عارضه جانبی مینوسیکلین است.

پزشک در گزارش خود به چند نکته مهم از این مورد از یک بیماری نادر اشاره کرد که عبارتند از:

اگر بیمار دچار هیپرپیگمانتاسیون پوست شد، داروهای مصرف شده را بررسی کنید.
مینوسیکلین می تواند باعث افزایش رنگدانه پوست و همچنین زبان سیاه و مودار شود.
قطع عامل ایجاد کننده ممکن است باعث بهبود هایپرپیگمانتاسیون پوست ( لکه های پوستی) و زبان سیاه و مودار شود.

انتهای پیام/

اخبارجهانحوادثسبک زندگی
پربازدیدویژه

آخرین اخبار

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی