ببینید: خمیازه کشیدن یک مار از نمای نزدیک

زمان آن فرا رسیده است که با این خزندگان باشکوه آشنا شویم تا به جای ترس و نفرت از آنها یاد بگیریم که در هماهنگی با آنها زندگی کنیم. مارها همیشه ما را مجذوب خود کرده اند و به درستی هم همینطور است. آنها احتمالاً مخوف ترین و مخوف ترین موجودات روی این سیاره هستند. در برخی از روایات، آنها به عنوان یک خدا مورد احترام قرار می گیرند. با وجود داستان ها و فولکلورهای بسیار در مورد این خزندگان برجسته، طبیعی است که ما حتی کنجکاوتر برای یادگیری در مورد آنها باشیم.

ویدیویی در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شده که نشان می دهد مار با دهان کاملاً باز خمیازه می کشد و ترسناک به نظر می رسد. این ویدیو توسط یک کاربر در توئیتر با این شرح به اشتراک گذاشته شد: «آیا تا به حال خمیازه مار را دیده اید؟» این ویدئو با واکنش های کاربران همراه شد.

گفتنی است؛ مارها اغلب فقط برای شکار یا دفاع از خود در مواقع ضروری حمله می کنند. مارها به جز در فصل جفت گیری بیشتر منفرد هستند. حدود 3000 گونه مختلف از مارها وجود دارد. تقریباً 600 مورد از آنها سمی هستند، اما تنها حدود 200 آنها قادر به ایجاد صدمات قابل توجه یا کشتن انسان هستند. زهر مار طعمه را بی حرکت می کند و با تجزیه گوشت به هضم غذا کمک می کند.

مارها با زبانشان بو می کشند و حتی می توانند تشخیص دهند که بو از کدام جهت می آید. مارها برای دریافت انرژی به منابع خارجی به ویژه خورشید متکی هستند. بدون گرما، مارها انرژی کافی برای هضم غذا یا حرکت ندارند. مارها بینایی عالی ندارند. آنها به حرکت پاسخ می دهند که آنها را می ترساند. 

 

اخبارجهانچند رسانه ایحوادث
پربازدیدویژه

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی