شهر 70000 هزار نفری برزیل در آستانه بلعیده شدن توسط زمین!+ فیلم

یک شهر در برزیل که با مشکلات زیست محیطی دست و پنجه نرم می کند در آستانه بلعیده شدن کامل توسط زمین است.  بوریتیکوپو، شهری در شمال شرقی کشور برزیل است که حدود 73000 نفر را در خود جای داده است. دهانه‌های عظیمی در این شهر برزیل ظاهر شده‌اند که عمق برخی از آنها به 230 فوت می‌رسد. در حالی که رانش‌های زمین را بوریتیکوپو تهدید می کند کارشناسان محلی بر این باورند که این شهر می‌تواند در عرض 30 یا 40 سال به طور کامل از بین برود.

در طی دو دهه پس از ظهور اولین دهانه، هفت نفر جان باختند و حدود 50 خانه بلعیده شدند. به گفته رسانه های محلی، مقامات این شهر می گویند که در حال حاضر 300 خانه دیگر در معرض تهدید هستند. در حال حاضر 26 خندق، معروف به “voçorocas”، اصطلاحی که در زبان محلی به معنی “زمین پاره شده” گفته می شود در بوریتیکوپو وجود دارد که به دلیل سال ها جنگل زدایی همراه با گسترش زندگی شهری ایجاد شده اند.

از بین بردن جنگل ها می تواند لایه های زیرین زمین را ضعیف کند، که جذب آب اضافی را دشوارتر می کند. این می تواند منجر به جمع شدن آب و فرسایش زمین شود و باعث شود که این خندق ها به مرور زمان شکافته شوند. به گزارش دیلی میل، این وضعیت به خصوص با بارندگی شدید امسال بدتر شده است.

آگوستو کاروالهو کامپوس، جغرافیدان دانشگاه فدرال مارانهائو، به Minutes 20 گفت: «لازم است کارهای مهار انجام شود و همچنین درختان در لبه دهانه‌ها کاشته شوند.»

“ماریا دوس سانتوس”، 45 ساله، یکی از افرادی که در نزدیکی یکی از بزرگترین دهانه های شهر زندگی می کند، به این نشریه گفت: «این دهانه سه سال پیش ظاهر شد. زندگی در اینجا ترسناک است، اما چاره ای ندارم، نمی توانم در جای دیگری خانه بخرم.»

شهردار محلی، ژائو کارلوس تیکسیرا وضعیت را پیچیده خوانده و  از جبران اموال، ساخت مجتمع های مسکونی جدید و خدمات زهکشی خبر داده است. او به مردم محلی اطمینان داده است که  کارهای زهکشی و تحکیم خاک به زودی آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبارجهانچند رسانه ایحوادث
برزیلپربازدیدرانش زمینویژه
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی