واریز یارانه جدید 780 هزارتومانی بحساب این خانوارها / سرپرستان امشب حساب خود را چک کنند

به گزارش ساناپرس؛ واریز یارانه جدید 780 هزارتومانی بحساب این خانوارها / سرپرستان امشب حساب خود را چک کنند

دولت در سال جدید با حذف ارز ترجیحی پیشنهاداتی برای یارانه جدید دارد. به تازگی پرداخت یارانه گوشت به عنوان یارانه جدید توسط دولت مردان مطرح شده است.این یارانه جدید بر اساس گمانه زنی ها به 300 هزار تومان می رسد. یارانه جدید به گفته برخی از نمایندگان به صورت کالا پرداخت خواهد شد.

احمد قاسمی (فعال صنفی بازنشستگان کارگری) با انتقاد از وضعیتِ خدمات سازمان تأمین اجتماعی به بازنشستگان گفت: زمان آقای احمدی‌نژاد مقرر شد به بازنشستگان کارت منزلت تعلق بگیرد. یکی از این کارت‌ها همان کارت بلیت مترو و اتوبوس بود که بازنشستگان با پرداختِ ۱۵هزار تومان، کارت منزلت با شارژ ۱۵۰ هزار تومانی دریافت می‌کردند. این کارت آن زمان جوابگوی یک سال بود اما به تدریج و با بالا رفتنِ قیمت‌ها ارزش آن کم شد.

وی ادامه داد: امروز دیگر شارژ ۱۵۰هزار تومانی کارت بلیت کارگران و بازنشستگان ارزش قبل را ندارد و نهایتا کفاف یک ماه و یک ماه ونیم را می‌دهد.

قاسمی بیان کرد: کارت رفاهی منزلت، کارت دیگری است که به بازنشستگان می‌دهند. با این کارت هم می‌شود از خدماتِ سالن‌های ورزشی و… به صورت رایگان استفاده کرد که در مورد این کارت هم معمولا مسئولانِ باشگاه‌ها بی‌توجهی می‌کنند و معمولا می‌‍‌گویند ظرفیت تکمیل است و نمی‌توانید از خدمات مورد نظر استفاده کنید.

فعال صنفی بازنشستگان کارگری گفت: بعد از این همه سال این چه منزلتی است که برای ما ایجاد کرده‌اند؟! نه حقوق‌مان کفاف هزینه‌های زندگی را می‌دهد، نه خدماتِ درمانیِ خوبی می‌گیریم و نه خدماتِ رفاهی که برایمان درنظر گرفته‌اند، دردی از ما دوا می‌کند. این خدمات بیشتر تزئینی و برای این هستند که بگویند کاری برای بازنشستگان انجام داده‌ایم.

وی گفت: وامی که برای بازنشستگانِ تأمین اجتماعی در نظر گرفته‌اند هم به قدری کم است که با آن نمی‌شود هزینه‌ی معیشتِ یک ماهِ زندگی را پرداخت کرد. در حالیکه فلسفه‌ی پرداختِ وام باید حل کردنِ بخشی از مشکلات باشد. همین وام را هم به بازنشستگان به سختی و با شرط و شروط بسیار می‌دهند./ ایلنا

میزان افزایش حقوق بازنشستگان کشوری در سال ۱۴۰۲ مشخص شد.  کارکنان فولاد برای دریافت فیش حقوقی باید به آدرس اینترنتی www.irsbf.ir دریافت فیش حقوقی فروردین ۱۴۰۲ مراجعه نمایند. جزئیات بیشتر از حکم جدید بازنشستگان بهداشت و درمان و نحوه دریافت tamin ir فیش حقوقی بازنشستگان را نیز مورد بررسی قرار دادیم.

پس از افزایش وحشتناک قیمت ها در بازار کالای اساسی موضوع افزایش حقوق بازنشستگان بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت و خبر افزایش ۲۷ درصدی حقوق بازنشستگان خبرساز شد سامانه دریافت فیش حقوقی نیز مراجعات زیادی داشته است تا مشخض شود بالاخره واریزی های این ماه چقدر افزایش داشته است یا همانند سال ۱۴۰۱ حقوق ها پرداخت شده است؟

درباره میزان افزایش حقوق بازنشستگان کشوری در سال ۱۴۰۲،  www.irsbf.ir دریافت فیش حقوقی فروردین ۱۴۰۲، حکم جدید بازنشستگان بهداشت و درمان و tamin ir فیش حقوقی بازنشستگان بیشتر بخوانید.

میزان افزایش حقوق بازنشستگان کشوری در سال ۱۴۰۲

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در نشست امروز کمیسیون مقرر شد علاوه بر رشد ۹۰۰ هزار تومانی حقوق بازنشستگان، ۵ درصد نیز به حقوقشان افزوده شود.

محسن زنگنه در تشریح نشست امروز (یکشنبه ۲۴ مهر ماه) کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: دستورکار امروز کمیسیون بودجه بررسی جزئیات لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری بود که مقرر شد علاوه بر رشد ۹۰۰ هزار تومان حقوق بازنشستگان، ۵ درصد نیز به حقوقشان افزوده شود.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حق عائله‌مندی و حق اولاد به ترتیب ۵۰ درصد و ۱۰۰ درصد افزایش یافت، اظهار داشت: حقوق جانبازان و رزمندگان معسر فاقد شغل و درآمد به ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار افزایش یافت و همچنین حقوق افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی ۳۰ درصد افزایش می‌یابد.

ثبت نام وام ۱۲ میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی

برای دریافت وام قرض‌الحسنه ۱۲ میلیون تومانی به نشانی es.tamin.ir مراجعه نمایند.

شرایط ثبت نام وام ۱۲ میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی

با توجه به محدودیت منابع و وجود متقاضیان فراوان برای دریافت تسهیلات مستمری بگیران با شرایط زیر می توانند نسبت به درخواست وام اقدام کنند

آدرس سایت ثبت نام وام تامین اجتماعی

متقاضیان باید در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir از پیش ثبت‌نام کرده باشند و داشتن حداقل ۱۰ سال سابقه بیمه‌پردازی و فراهم بودن امکان قانونی کسر اقساط براساس شرایط حقوق دریافتی از دیگر شرایط دریافت این تسهیلات اعلام شده است.

www.irsbf.ir دریافت فیش حقوقی فروردین ۱۴۰۲

کارکنان و بازنشستگان صندوق فولاد برای دریافت فیش حقوقی خود باید به سایت  www.irsbf.ir مراجعه نمایند.

حکم جدید بازنشستگان بهداشت و درمان

حکم جدید بازنشستگان بهداشت و درمان در هاله ای از ابهام قرار دارد و چنانچه افزایش ۱۵ درصدی حقوق کادر بهداشت و درمان لحاظ شده باشد در واریزی های فروردین آنان به حسابشان ریخته شده است. این پایگاه خبری آمادگی دارد تا در صورت کم و زیاد شدن حکم جدید بازنشستگان بهداشت و درمان آن را در این رسانه اطلاع رسانی کند.

براساس قانون تامین اجتماعی : “بازنشستگی یعنی عدم اشتغال بیمه شده به کار به سبب رسیدن به سن بازنشستگی در این قانون .” همانطور که مشتریان سازمان تامین اجتماعی می دانند پس از آنکه بیمه شدگان تامین اجتماعی به سن یا به شرایط لازم برای بازنشستگی که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت می رسند، مستمری بازنشستگی دریافت می نمایند.

در واقع به بیان ساده تر حق بیمه های کسر شده از حقوق در طول سال های اشتغال افراد پس از دوران بازنشستگی به صورت مستمری ماهانه به آن ها بازگردانده می شود. براساس قانون تامین اجتماعی برای رسیدن و احراز بازنشستگی و دریافت حکم بازنشستگی دو نکته بسیار مهم مد نظر قرار می گیرد :

زمان واریز حقوق بازنشستگان کشوری

۱- رسیدن به سن مقرر در قانون که بر اساس قانون کشور ما شصت سال برای مردان و پنجاه و پنج سال برای زنان می باشد.

۲- داشتن سنوات پرداخت حق بیمه ماهانه به میزان مشخص شده در قانون.

البته این قانون استثنائاتی نیز در رابطه با دریافت حکم بازنشستگان تامین اجتماعی، دارد از جمله آنکه اگر کسی سی سال تمام سابقه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی داشته باشد در حالتی که سن مردان به پنجاه سالگی و سن زنان به چهل و پنج سالگی رسیده باشد، می توانند تقاضای بازنشستگی نمایند. همچنین کسانی که دارای ۳۵ سال سابقه پرداخت حق بیمه باشند، می توانند بدون داشتن شرایط سنی بازنشست شوند.

مستمری بازنشستگی ۱۴۰۲، از زمانی محاسبه و پرداخت خواهد شد که سازمان تامین اجتماعی، ترک کار بیمه شدگان را به کارفرمای ایشان اعلام نماید. لازم به ذکر است که در مورد کسانی که کارفرما ندارند و در خصوص مشاغل آزاد یا بیمه شدگان اختیاری، مستمری بازنشستگی از زمانی پرداخت خواهد شد که بازنشستگی مورد تایید شعبه بیمه تامین اجتماعی قرار گیرد.

پس از شروع پرداخت مستمری ۱۴۰۲، بازنشستگان می توانند فیش حقوقی خود را بر روی سامانه تامین اجتماعی مشاهده نمایند. پیش شرط مشاهده و دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران، ثبت نام در سامانه تامین اجتماعی می باشد. کاربران با مطالعه مقاله ذیل می توانند از نحوه ثبت نام در این سامانه اطلاع پیدا کنند.

دریافت فیش حقوقی بازنشستگان با کد ملی ۱۴۰۲

افراد پس از آنکه از سازمان یا شرکتی بازنشسته شوند ابتدایی ترین چیزی که هر ماه به آن نیاز پیدا می کنند ریز دستمزد و کسورات و جدول حقوق دریافتی و در اصطلاح همان فیش حقوق بازنشستگی می باشد.

به دلیل اینکه دیگر در شرکت یا نهاد خاصی استخدام نمی باشند آن شرکت نمی تواند برای بازنشستگان فیش حقوقی صادرنماید و تنها از آن مرجعی که حقوق دریافت می کنند فیش حقوقی ۱۴۰۲ خود را از طریق آن سازمان مشاهده و دریافت نمایند. بازنشستگانی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی می باشند می توانند به راحتی با استفاده از کد ملی خود از همان سازمان تامین اجتماعی فیش حقوقی خود را مشاهده و دریافت نمایند.

اخباراقتصاد
پربازدیدیارانه
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی