ببینید: اراده آهنین سرباز اوکراینی با وجود از دست دادن هر دو پایش در جنگ

الکساندر بودکو به عنوان یک باریستا در کیف کار می کرد و آرزو داشت که یک طراح شود. اما پس از جنگ اوکراین و حمله روسیه به این کشور در اواخر فوریه 2022، برنامه های بودکو مختل شد. بودکو به ارتش اوکراین اعزام شد و در روز سرنوشت ساز 24 آگوست 2022 هنگام حضور در خط مقدم توسط یک گلوله مورد اصابت قرار گرفت.

بونکو در شرایط وخیم نجات یافت و به بیمارستانی در خارکوف منتقل شد. او بعداً به بیمارستانی در پولتاوا منتقل شد و در آنجا هر دو پایش را قطع کردند. بودکو در حین صحبت با اوکراین ورلد درباره این دوران سخت در پولتاوا گفت: «از اینکه مردم شهرهای دور و افرادی که نمی‌شناختم به دیدن من آمدند تعجب کردم. من به ویژه از بهترین دوستم سرهی سپاسگزارم، که روز اول آمد و در پولتاوا مستقر شد تا به من کمک کند.»

بودکو در طول فرآیند بهبودی خود به یک مرکز جامع توانبخشی در استان لویو منتقل شد و اولین پروتز را دریافت کرد که به او اجازه می داد دوباره راه برود. او در نهایت با کمک بنیاد Revived Soldiers Ukraine به ایالات متحده رفت و پروتزهای ورزشی ویژه گرفت.

در ماه‌های اخیر، او بهبود فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشته و اکنون برای شرکت در بازی‌های Invictus، یک مسابقه ورزشی بین‌المللی برای سربازان مجروح آماده می‌شود. روز چهارشنبه، آنتون گراشچنکو، دیپلمات سابق اوکراینی  ویدئویی از بودکو به اشتراک گذاشت که  برای بازی‌ها آماده می‌شود. بهبودی الهام‌بخش بودکو و روحیه‌اش باعث شگفتی مردم در سراسر جهان شده است.

یکی از کاربران توئیتر در کامنتی نوشت: «امیدوارم او به بازی‌ها برسد. او با چند همکار کهنه سرباز باورنکردنی از سراسر جهان ملاقات خواهد کرد. موفق باشی مرد جوان». شخص دیگری نوشت: «فکر کردن به این که همه اوکراینی‌ها جان، سلامتی و اعضای بدن خود را از دست می‌دهند، وحشتناک است. بسیاری از مجروحان هنوز هم شجاعانه به مبارزه ادامه می دهند. فکر می کنم در المپیک ویژه آینده، اوکراینی های زیادی را روی سکوی پیروزی ببینیم!»

انتهای پیام/

اخبارجهانچند رسانه ایحوادث
پربازدیدجنگ اوکراینسرباز اوکراینیویژه

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی