لوله بازکنی نوین، با این ترفند ها به راحتی مشکلات گرفتگی فاضلاب را حل کنید

لوله بازکنی تهران شبانه روزی

امروزه در اکثر ساختمان ها اتفاقاتی از جمله گرفتگی لوله، ترک یا سوراخ شدن لوله ها، نشتی آب و … رخ می دهد. بنابراین کارشناسان نوین لوله، با استفاده از تجربیات خود ترفند هایی را برای حل این مشکلات توضیح می دهند.

شرکت نوین لوله با 25 سال سابقه فعالیت در زمینه ی لوله بازکنی تهران، لوله کشی و تخلیه چاه، در تمام مناطق تهران به صورت شبانه روزی در خدمت شما است.

از جمله خدمات نوین لوله:

  • لوله بازکنی شبانه روزی در تهران با تجهیزات پیشرفته و افراد با تجربه
  • لوله کشی آب و فاضلاب، تشخیص ترکیدگی و و ترمیم آن به صورت تضمینی
  • تخلیه چاه تهران، شبانه روزی با تانکر های 8 و 12 هزار لیتری

برای حل مشکلات لوله می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

 

1- بررسی لوله ها: ابتدا باید لوله ها را بررسی و مشکلات آنها را شناسایی کنید. این شامل بررسی نقاط اتصال، ترک ها، سوراخ ها و فشار آب در لوله ها می شود.

 

۲- ترمیم ترک ها و سوراخ ها: در صورت وجود ترک یا سوراخ در لوله می توانید با استفاده از چسب جلاسنج خمیری آن را تعمیر کنید.

 

3- تعویض قطعات آسیب دیده: در صورت آسیب دیدن قطعات لوله مانند شیرها، پمپ ها و … باید آن قطعات را تعویض کنید.

 

4- پوشاندن لوله های لخت: اگر لوله های لخت در شوفاژ باعث افت فشار آب شوند می توانید با پوشاندن عایق حرارتی گرمای از دست رفته را جبران کنید. از پشم شیشه می توانید برای پوشاندن لوله های آب جهت جلوگیری از یخ زدگی آن ها استفاده کنید.

 

5- نظافت لوله ها: برای جلوگیری از بسته شدن لوله ها در لوله بازکنی تجریش باید به صورت دوره ای آنها را تمیز کنید. اتصالات زیر سینک را هر چند ماه باز کنید و داخل آن ها را بشورید.

6- استفاده از مواد شیمیایی: در صورت نیاز می توانید از مواد شیمیایی مانند چنته و صاف برای رفع مشکلات لوله استفاده کنید.

باز کردن لوله ها با استفاده از فنر دستی

لوله بازکنی با فنر سه نظام

 

استفاده از فنر دستی برای باز کردن لوله ها روش بسیار کاربردی و نتیجه بخش است، اما ابتدا باید روش درست لوله بازکنی تجریش با فنر دستی را یاد بگیرید.

  • زمانی که لوله فاضلاب آشپزخانه مسدود می شود، چربی ها از داخل کابینت یا کف شور پس می زند. ابتدا یک فنر دستی از فروشگاه تهیه کنید، جنس فنر باید محکم باشد و لایه های آن از همدیگر فاصله نداشته باشد.
  • ابتدا نوک فنر را به اندازه ی سه انگشت خم کنید تا از سیفون کف شور به راحتی رد شود. سپس فنر را کمی به طرف راست بچرخانید و فشار دهید.
  • با چرخاندن فنر به سمت راست کم کم راه خود را پیدا می کند و رو به جلو حرکت می کند. توجه داشته باشید که هیچوقت فنر را نکشید زیرا داخل لوله بازکنی تجریش گیر می کند.
  • برای سهولت انجام کار از یک دریل استفاده کنید. زمانی که گرفتگی باز شد سپس فنر دستی را به چپ بچرخانید و به آرامی به عقب بکشید.

استفاده از فشار آب هنگام گرفتگی توالت فرنگی و ایرانی

معمولا توالت فرنگی از قسمت سیفون مسدود می شود. این مشکل بیشتر در اثر انداختن دستمال کاغذی یا اشیاء ریز و تجمع فضولات اتفاق می افتد.

  1. ابتدا دستکش به دست کنید و شلنگ آب را داخل توالت فرنگی فرو کنید.
  2. سپس اطراف شلنگ را با پارچه بپوشانید و دور آن را محکم آب بندی کنید.
  3. با یک دست شلنگ آب را نگه دارید و شیر آب را تا آخر باز کنید.
  4. بعد از گذشت 5 الی 8 دقیقه، شلنگ آب را به بیرون بکشید.

با این کار 100% مشکل گرفتگی حل خواهد شد اما در صورتی که داخل سیفون اشیاء ریز مانند درب شامپو، فرچه توالت یا… باشد باید توالت فرنگی را بردارید و از زیر توالت فنر دستی بزنید.

رفع گرفتگی لوله توسط تلمبه دستی و اسید لوله بازکنی

معمولا در اکثر خانه ها، تلمبه دستی موجود است. اما 80% افراد نحوه استفاده از آن را بلد نیستند. از تلمبه دستی در گرفتگی فاضلاب توالت فرنگی، کف شور آشپزخانه و حمام، لوله های فرعی در طبقات استفاده می شود.

در آشپزخانه ابتدا باید خروجی های لباس شویی و سینک را بپوشانید تا فشار باد تلمبه از آن ها خارج نشود.

سپس کفشور را پر از آب کنید تا راه خروج هوا از اطراف تلمبه نباشد. و تلمبه را طوری قرار دهید که تمام کف شور را بپوشاند.

سپس باید تلمبه را به آرامی فشار دهید و محکم بکشید. این کار را چند بار انجام دهید و در حین کار نباید تلمبه را از محل خود جدا کنید.

  • هنگام استفاده از اسید های لوله بازکنی، ابتدا باید داخل لوله را کاملا خشک کنید.
  • سپس مقدار مناسبی را داخل فاضلاب بریزید و تا یک ساعت آب را باز نکنید.
  • برای نتیجه گیری بهتر کمی جوش شیرین بر روی اسید بریزید.

روش های پیشگیری از گرفتگی لوله فاضلاب

لوله بازکنی پاسداران

یکی از نکات مهم در حفظ و نکهداری لوله ها و جلوگیری از آسیب یا گرفتگی در لوله ها، آگاهی از روش های پیشگیری از وقوع مشکلات است.

  1. نگهداری منظم و تمیز کردن لوله های فاضلاب:

بهتر است 6 ماه یک بار لوله ها را فنر بزنید و اتصالات زیر سینک را بشورید. ما برای شما عزیزان لوله بازکنی پاسداران را توصیه می کنیم. این شرکت با کارشناسان با تجربه تمام مشکلات لوله را حل می کند.

  1. استفاده از مواد شویده مناسب برای تمیز کردن لوله ها:

کاربرد اسید های لوله بازکنی پاسداران بیشتر در لوله های پلیکا و پلاستیکی است و لوله چدنی را از بین می برد. از محلول های چاه بازکنی غیر شیمیایی و دست ساز استفاده کنید.

  1. جلوگیری از دفع مواد غیر قابل تجزیه در لوله فاضلاب:

هنگام شستن ظرف ها، آبکش در کنار سینک بگذارید و ته مانده ی غذا، روغن و تفاله چای را در داخل آن بریزید. این مواد به مرور باعث گرفتگی مسیر فاضلاب می شوند.

  1. استفاده از فیلتر های مناسب در حمام و سینک:

سطل آشغال در حمام ضروری است و ریختن موهای زائد در داخل فاضلاب نیز ممنوع. استفاده از توری یا فیلتر مناسب جهت جلوگیری از گرفتگی توسط مو یا اشیاء ریز.

  1. بررسی و تعمیرات لوله های فاضلاب به صورت پیشگیرانه:

لوله های فاضلاب را بررسی کنید تا نشتی یا شکستگی نداشته باشد. رایزر ها و دریچه بازدید را تعویض یا روغن کاری کنید. در صورت نشتی از چسب مخصوص استفاده کنید.

رسوبات لوله آب گرم چگونه اتفاق می افتد

رسوب لوله آب گرم به معنای تجمع رسوبات معدنی و آلاینده های دیگر در داخل لوله آب گرم است. این رسوبات می توانند شامل: کلسیم، منگنز، آهن و سایر عناصر باشد که به صورت طبیعی در آب وجود دارند.

این رسوبات باعث بسته شدن لوله ها، کاهش جریان آب و افزایش هزینه های انرژی برای گرم کردن آب می شوند.

برای پیشگیری از رسوبات لوله آب گرم، می توان از فیلتراسیون، نصب تصفیه کننده،  چک کردن ph و سطح tds استفاده کرد.

هنگام مواجه با این مشکل با کارشناسان نوین لوله تماس بگیرید. استفاده از کمپرسور باد از دیگر روش های لوله بازکنی است. در صورت عدم نتیجه گیری باید لوله های آب گرم را تعویض کنید.

منبع : https://loolebazkoni.com

انتهای رپورتاژ آگهی/

کسب و کار
رپورتاژ
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی