۱۰ نکته مهم در طراحی بسته‌بندی

گرافیک طراحی بسته‌بندی

اطمینان حاصل کنید که چاپ جعبه محصول شما پیام درستی را می‌رساند.

۱. بسته‌بندی را برای برند و مشتریتان طراحی کنید.

به این موضوع که به چه کسانی می‌فروشید و چه چیزی برای آنها جذاب و جالب خواهد بود، فکر کنید. بسته‌بندی یک ارائه بصری از محصول داخلش است؛ پس از گرافیک مناسب استفاده کنید. مثلا محصولات بچه‌ها، ظاهری کاملاً متفاوت نسبت به لوازم الکترونیکی پیشرفته دارند.

۲. محصول را با کلمات درست بفروشید و از آن تعریف کنید

عبارت روی بسته‌بندی شما باید به مشتریان احتمالی بگوید که محصول چیست و چرا می‌خواهند آن را بخرند. در نتیجه ساده باشید. بسته‌بندی را با متن‌های زیاد یا طراحی بسیار شلوغ پر نکنید. شما تقریبا چند ثانیه فرصت دارید تا توجه یک شخص را جلب کنید. آن چند ثانیه را هدر ندهید!

۳. رنگ‌ها و فونت‌هایتان را با دقت انتخاب کنید

شما می‌خواهید بسته بندی چشم‌گیر باشد، اما زننده و پر زرق و برق نباشد. رنگها باید محصول را کامل کنند و بهبود بدهند، نه اینکه با آن در تضاد باشند. سبک حروفی را انتخاب کنید که خاص و متمایز اما همچنان قابل خواندن باشد،  و با لوگوی محصول هماهنگ باشد. آینده نگر باشید و برنامه‌ریزی گرافیکی‌ای انجام دهید که با چندین آیتم مختلف در یک خط تولید هماهنگ باشد.

۴. صادق باشید

چیزی که در بیرون بسته‌بندی نشان داده شده باید با چیزی که در داخلش هست مطابقت داشته باشد؛ در غیر این صورت مشتریانتان را از دست می‌دهید. درست است که می‌خواهید گرافیکِ بسته‌بندی جذاب باشد، اما باید بتوانید کالاها را تحویل داده و انتظارات خریدارانتان هنگام بازکردن بسته‌ را برآورده کنید.

۵. مطمئن شوید که طرح شما در همه جا کارایی دارد

اگرچه ممکن است هدف اصلی بسته‌بندی شما به چشم آمدن در قفسه‌های فروشگاه باشد، اما اگر به صورت آنلاین هم می‌فروشید باید از آن به خوبی عکاسی کنید. طرح بسته‌بندیتان ممکن است در آگهی روزنامه یا تبلغیات مجله دوباره چاپ شود. شما ممکن است از عناصر طرح در تابلوهای اعلانات و پوشاک تبلیغاتی استفاده کنید و بسته‌بندی شما باید روی صفحه کامپیوترها و تلفن‌های همراه خوب به نظر برسد. هنگام طراحی، استفاده‌های مختلف را در نظر داشته باشید.

برنامه‌ریزی و اجرای طراحی بسته‌بندی

اگر بسته‌بندی وظیفه‌ خودش را انجام ندهد، زیبا ترین طراحی جهان هم کمک چندانی نخواهد کرد.

۶. بسته‌بندی مناسب محصول باشد

بسته‌بندی را از نظر شکل، اندازه، عملکرد و مواد، کاربردی کنید. مطمئن شوید که بادوام است، به راحتی باز شده و حملش آسان است. اگر محصول سنگین است، دسته یا روش‌های دیگری که مصرف کننده می‌تواند راحت‌تر آن را بردارد را در نظر بگیرید. اگر محصولی گران قیمت است، مصرف کنندگان انتظار دارند که بسته‌بندی این را نشان دهد.

۷. بسته‌بندی را کاربرپسند کنید.

باز کردن آن را آسان کنید. قبل از شروع طراحی بسته‌بندی، به نحوه استفاده از آن فکر کنید. اگر محصول می‌ریزد، به بسته‌بندی لوله اضافه کنید. اگر محصول یکبار مصرف نیست، مطمئن شوید که بسته‌بندی مجدد آسان باشد. بطری کچاپ وارونه‌ی Heinz یک نمونه بارز از بسته‌بندی خوب طراحی شده‌ی محصول است.

۸. محیط زیست را در نظر بگیرید و دوستدار آن باشید.

بسیاری از مصرف کنندگان از دور ریختنی‌های ناشی از بسته بندی بیش از حد، خسته و دلزده می‌شوند. بزرگتر بودن همیشه بهتر نیست؛ پس لایه‌های اضافی کیسه‌ها، جعبه‌ها و پلاستیکها را کنار بگذارید. بسته‌بندی‌ای طراحی کنید که بدون اتلاف زیاد، از محصول محافظت کند.

۹. حفظ و محافظت کنید.

ایمنی، به خصوص برای محصولات غذایی، بسیار مهم است. سازمان غذا و دارو مقررات سختگیرانه‌ای برای بسته‌بندی به منظور افزایش ایمنی و جلوگیری از دستکاری دارد. چاپ هولوگرام در این زمینه کمک بسیاری به تولیدکنندگان کرده است. محصول باید برای یک انتقال خوب و تازه ماندن، به وسیله هولوگرام پلمپ شود. بسته‌بندی همچنین باید محصول شما را در حین ارسال به فروشگاه‌ها و مصرف‌کنندگان، سالم نگه دارد.

۱۰. آن را قابل انعطاف و قابل ذخیره کنید.

ممکن است یک خرده فروش نیاز داشته باشد که محصول شما را در قفسه یا انبار یا مخزنش قرار دهد؛ بنابراین بسته‌بندی‌های عجیب و غریب می‌تواند مشکل‌ساز باشد. نحوه نمایش محصول را در نظر بگیرید و متناسب با آن، طراحی را انجام دهید.

روتاپرینت خدمات گسترده ای در حوزه طراحی، چاپ و بسته بندی ارائه میدهد تا خیال شما از بابت بسته بندی محصولتان راحت باشد.

۲۱۲۱

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی