جاذبه‌های دیدنی جنوب کشور که نمی‌شناسید

جاهای دیدنی قشم

همیشه وقتی به شهری سفر می‌کنید با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت می‌توانید جاذبه‌های شاخص آن را پیدا کنید، اما جاذبه‌های بکر و کمتر شناخته شده آن را باید با مردمان بومی و محلیان آن منطقه بیابید. در ادامه جاذبه‌هایی از جنوب کشور را معرفی خواهیم کرد که تجربه سفر را برای شما لذت بخش تر و البته خاطره انگیزتر کند.
بهترین زمان سفر به جنوب و لذت از جاذبه های دیدنی آن، در نیمه دوم سال است، چراکه در این فصل، بهترین آب و هوا در جنوب را تجربه خواهید کرد و به اصطلاح، های سیزن سفر به جنوب است. برای سفر به جنوب کشور و خرید بلیط هواپیما به مقاصد مختلف مثل قشم، بندرعباس، بوشهر و یا چابهار ، سایت های زیادی از جمله، flytoday.ir،Pateh.com Alibaba.ir در دسترس شماست. از بین این وبسایت ها، پته، تضمین کمترین قیمت بلیط در لحظه را به شما خواهد داد. با مراجعه به پته و وارد کردن اطلاعات، ارزانترین بلیط را در سریعترین زمان ممکن خریداری کنید.
جاذبه‌های ناشناخته جزیره قشم
جزیره قشم با وسعتی که دارد، نگین خلیج فارس است. سواحل شنی، گِلی و صخره‌ای باعث شده تنوع زیستی بسیار زیادی را در خود جای بدهد. این تنوع زیستی علاوه بر بحث محیط‌زیستی، مناظر شگفت انگیزی را ایجاد می‌کند که گردشگران را بر سر شوق می‌آورند. جاهای دیدنی قشم به قدری زیاد هستند که برای دیدن همه آن‌ها باید وقت زیادی صرف کنید و مدت زمان زیادی را درجزیره بمانید.
تالاب پرندگان قشم
یکی از جاذبه‎‌های کمتر شناخته شده جنوب، جزیره تالاب پرندگان قشم است که در نزدیکی شهر قشم در ساحل شمالی قرار گرفته است. این منطقه که یکی از بکرترین زیستگاه‌های پرندگان در جزیره است، تنوع زیستی بسیار خوبی دارد و انواع پرندگان مهاجر در این قسمت از جزیره حضور دارند.
تالاب پرندگان با دارا بودن پهنه جزر و مدی شنی و کم عمق تبدیل به زیستگاهی عالی برای پرندگان آب‌زی شده و بازدید از ‌آن‌ها برای گردشگران حس بی نظیری خواهد داشت. البته این نکته را فراموش نکنید، نزدیک شدن به پرندگان، لمس آن‌ها و ریختن زباله در این محیط، مرگ پرندگان را به همراه خواهد داشت.
تنگه چاکاویر

خرید بلیط هواپیما قشم

مگر میشود به جنوب سفر کنید و تنگه چاه کوه را نبینید؟!  اکثر افرادی که به جنوب سفر میکنند، آن را نمی‌شناسند و دیدار ‌آن را از دست می‌دهند.

تنگه چاکاویر شباهت زیادی به تنگه چاهکوه دارد و نحوه شکل‌گیری آن هم مانند چاهکوه است اما تفاوت عمده آن خلوتی و بکر بودن آن است. اگر دوست دارید از دیدن شگفتی‌های زمین‌شناسی جزیره به تنهایی لذت ببرید، بازدید از تنگه چاکاویر را نباید از دست دهید.

دیواره قاضی

اکثر جاذبه‌های جزیره قشم ارتباطی مستقیم به مباحث زمین شناسی دارند. به همین دلیل است که این جزیره از طرف سازمان بین المللی یونسکو به عنوان ژئوپارک شناخته می‌شود. شرط باقی ماندن قشم در بین ژئوپارک‌های جهان این است که استانداردهایی که یونسکو مشخص کرده را رعایت کنند و به این سایت‌ها نظارت‌هایی نیز داشته باشند. تا به امروز خوشبختانه اتفاقی نیفتاده که از استانداردهای مربوطه خارج شود و نظارت بر جاذبه‌ها مورد قبول بوده.

یکی از جاذبه‌های غرب جزیره که خیلی کم مورد توجه قرار می‌گیرد دیوار قاضی است. این عارضه زمین شناسی در جاده کانی و در قسمت غربی جزیره قرار دارد. شگفتی آن موجب برق زدن چشم هر بیننده‌ای می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم در روزی که قصد دیدن غار نمکدان را دارید، دیوار قاضی را هم در مسیر خود قرار دهید و حتما از این جاذبه دیدن فرمایید.

دره تندیس‌ها

جاذبه های قشم

در عین حال که این درۀ زیبا در مسیر اصلی قرار دارد و تابلوهای آن در مسیر نیز قرار گرفته شده اما همیشه کمتر مورد استقبال گردشگران قرار می‌گیرد. دلیل آن نبود عکس‌های زیبا و معرفی نشدن آن است اما این دره نیز یکی دیگر از ژئوسایت‌های جزیره است که زیبایی آن بسیار چشم نواز است.

توصیه می‌کنیم دیدار از دره تندیس‌ها را در زمانی انجام دهید که خورشید در مرکز آسمان نباشد، چراکه نبود سایه در این محل امکان دارد باعث اذیت شدنتان بشود. صبح زود یا عصر بهترین زمان دیدن دره تندیس‌هاست.

بندر تاریخی لافت

خرید بلیط قشم

دیدن لافت و بافت تاریخی آن به تنهایی می‌تواند یک جاذبه ی فوق العاده باشد اما این روستا علاوه بر اینکه یکی از قدیمی ترین نقاط جزیره است که انسان در آن زندگی می‌کرده، جاذبه‌های منحصر به فردی را در خود جای داده است.

یکی از این جاذبه‌ها چاه‌های تِلا است. این چاه‌ها که نام صحیح آن‌ها تِل آو است برای جمع آوری آب باران حفر شده. در قدیم تعداد 366 حلقه چاه حفر شده بوده که مردم روستا روزانه از یکی از آن‌ها استفاده می‌کردند، اما امروزه تعداد کمی از این چاه‌ها باقی مانده و می‌توان از آن بازدید کرد. نام گذاری این چاه‌ها نیز در نوع خود بسیار جذاب است. تل به معنی تپه و جایی که مشرف به چاه‌ها است و آو  همان آب است. درواقع تل آو به معنی تپه‌ای است که به روی چاه‌ها مشرف است.

قلعه نادری نیز از دیگر جاذبه‌های بندر تاریخی لافت است. از جاذبه‌های زیبای جزیره قشم که در جنوب روستای لافت قرار گرفته. محل قرارگیری قلعه در این روستای تاریخی باعث شده تا بسیاری از افراد، آن را با نام قلعه لافت نیز بشناسند.

قدمت این قلعه دیدنی به حدود ۲۵۰ سال قبل باز می‌گردد و بنایی مربع شکل دارد که آثار چند برج را می‌توان در آن دید. مصالحی که در ساخت قلعه نادری به کار رفته، سنگ و خشت است که گواه از قدیمی بودن آن دارد. این قلعه را به عنوان تنها قلعه ایرانی در خلیج فارس می‌شناسند که برای حفاظت از تنگه خوران و به دستور لطیف خان، امیرالبحر نادرشاه ساخته شده بود.

در سفرتان به جنوب فراموش نکنید:

بلیط هواپیما قشم و شهرها و جزیره های جنوبی، با قیمت ارزانتر، تنها در روزهای کم سفر مثل اواخر بهار تا اواسط پاییز عرضه میشود. برای خرید بلیط هواپیما از سایت های معتبر مثل flytoday.ir، pateh.com و alibaba.ir استفاده کنید. از جاهای دیدنی قشم که نباید دیدن آنها را از دست دهید، میتوان به تنگه چاه کوه، دیوار قاضی، دره تندیس ها، بندر لافت و … اشاره کرد.

کسب و کارگردشگری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی