طراحی مناسب کابینت برای آشپزخانه های کوچک

کابینت نئوکلاسیک

همه ما دوست داریم آشپزخانه‌ای مجلل، شیک و کاملا مجهز داشته باشیم که ابعاد آن به ظاهر بزرگ‌تر از آنچه که هست نشان داده شود. اما با وجود کوچک شدن آپارتمان‌های مدرن واقعیت این است که برای بسیاری از ما دسترسی به چنین فضایی امکان‌پذیر نیست. وقتی صحبت از طراحی آشپزخانه به خصوص کابینت‌هایش می‌شود؛ هیچ یک از ما به ابعاد واقعی این قسمت از خانه توجه نمی‌کنیم؛ بلکه کارایی آن است که برای‌مان اهمیت دارد. تا زمانی که در مورد نحوه پر کردن این فضا و طراحی کابینت هوشمند باشید؛ می‌توان تضمین کرد که رسیدن به یک آشپزخانه کوچک و زیبا اما کارآمد دیگر محال نیست.

با دقت در انتخاب و خرید کابینت نئوکلاسیک می‌توانید آشپزخانه‌ای را برای خود فراهم کنید که بتواند تمام نیازهای خود و خانواده‌تان را برآورده کند. برای رسیدن به این رویا، باید از انتخاب یک طراح خوب کار را آغاز کنید. چوبین دکور یک مجموعه کاملا حرفه‌ای و تخصصی است که با بهره‌مندی از تجربه نصابان و طراحان نخبه، می‌تواند در انتخاب بهترین کابینت نئوکلاسیک برای آشپزخانه به شما کمک کند. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا با دلیل برتری این مجموعه نسبت به دیگر شرکت‌های فعال در حوزه طراحی و تولید انواع کابینت نئوکلاسیک ، کلاسیک و مدرن آشپزخانه آشنا شوید.

رعایت اصول مهم در طراحی آشپزخانه‌های کوچک

هنگامی که صحبت از طراحی یک آشپزخانه کوچک اما جادار می‌شود؛ عوامل مشترکی وجود دارد که باید هنگام یافتن راهی برای ایجاد تعادل بین فرم و عملکرد آنها را در نظر بگیرید. طبق نظر کارشناسان، آشپزخانه‌های کوچک دارای ویژگی‌های مشترک زیر هستند:

  • چیدمان خوب
  • حداکثر استفاده از فضا
  • استفاده از رنگ‌های خنثی و استفاده موثر از نور

یکی دیگر از ویژگی‌های مشترک این آشپزخانه‌ها رعایت اصل سادگی است.

چیدمان خوب

نحوه چیدمان کابینت‌های آشپزخانه اغلب تحت تاثیر نیازهای خاص مشتری است. به عنوان مثال یک آشپزخانه U شکل فضای ذخیره‌سازی بیشتری به شما می‌دهد اما تعامل را محدود می‌کند. از طرف دیگر کار کردن 2 نفر به صورت مجزا در آشپزخانه‌های L شکل با جزیره راحت‌تر خواهد بود.

نور و روشنایی

نور طبیعی همیشه باعث بزرگ‌تر شدن فضا می‌شود. متخصصان چوبین دکور در صورتی که دسترسی به نور طبیعی امکان‌پذیر باشد به مشتری توصیه می‌کنند که حداکثر توان این منبع طبیعی در بزرگ‌تر نشان دادن فضای آشپزخانه استفاده کنند. بر همین اساس نیز طرح‌های مد نظر خود را به مشتری پیشنهاد می‌کنند. منابع نور طبیعی یک راه اقتصادی برای چیدمان بهتر آشپزخانه‌های کوچک هستند. استفاده از شیشه و آینه در بدنه یا دیواره پشتی کابینت‌ها می‌تواند به افزایش نور موجود در محیط آشپزخانه کمک کند. استفاده از آینه‌های بسیار براق، کاشی‌های سرامیکی و ترکیب استیل و MDF در ساخت کابینت نئوکلاسیک از جمله روش‌های بسیار خوبی هستند که نور بیشتری را در آشپزخانه منعکس می‌کنند. استفاده از لامپ‌های LED زیر بدنه کابینت‌های دیواری نیز می‌تواند تاثیر بصری قابل توجهی داشته باشد و گزینه‌ای متمایزتر از لوستر برای تامین روشنایی مورد نیاز آشپزخانه باشد. استفاده از این تکنیک نورپردازی می‌تواند یک نقطه کانونی جذاب ایجاد کرده و نظرها را به خود جلب کند.

تعداد رنگ‌ها

در همه چیز استثنا وجود دارد؛ اما اغلب اوقات رنگ‌های تیره می‌توانند فضای کوچک آشپزخانه شما را کوچک‌تر و مخوف‌تر جلوه دهند. متخصصان چوبین دکور استفاده از رنگ‌های روشن و خنثی را برای سفارش کابینت، درب ورودی آشپزخانه و دیوار توصیه می‌کنند. استفاده از رنگ‌های پررنگ‌تر و بافت‌های متنوع در قسمت‌های خاص آشپزخانه می‌تواند بدون لطمه زدن به حس قابل ادارک از فضا، به جذابیت بصری و گرما آشپزخانه اضافه کند. اگر می‌خواهید از رنگ‌های تیره بیشتری در آشپزخانه استفاده کنید؛ سعی کنید این رنگ‌ها را در ارتفاع پایین مانند کف و کابینت‌های زمینی به کار ببرید.

کابینت مناسب اشپزخانه کوچک

استفاده از اجزای تاشو و متحرک

راه‌های خلاقانه زیادی وجود دارد که استفاده از آنها باعث می‌شود آشپزخانه بزرگ‌تر نشان داده شود. طراحی میزهای تاشو و جزیره‌های متحرک که فقط هنگام نیاز باز می‌شوند یکی از روش‌های خلاقانه‌ای است که کارشناسان چوبین دکور از آن برای اولین بار در ایران برای بزرگ‌تر نشان داده فضاهای کوچک استفاده کردند. سینک‌های تکی کوچک با یک آبچکان قابل جابجایی می‌توانند فضای با ارزش‌تری در آشپزخانه ایجاد کنند.

 

لوازم کوچک‌تر اما کاربردی‌تر

استفاده از ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و حتی یخچال توکار باعث می‌شود که آشپزخانه نظم بهتری به خود بگیرد و به هم ریخته به نظر نرسد. طراحان مجموعه چوبین دکور با استفاده از این تکنیک به ایجاد توهم بصری کمک کرده و باعث می‌شود وقتی وارد آشپزخانه می‌شوید احساس کنید که فضای بیشتری در اختیار شما قرار دارد. در چوبین دکور سعی می‌شود که به جای لوازم خانگی بزرگ و زیاد، از لوازم خانگی کوچک اما کاربردی برای تجهیز آشپزخانه‌های کوچک استفاده شود. این شیوه طراحی برای پاسخگویی به نیازهای روزافزون افرادی که در آپارتمان‌ها و خانه‌های کوچک زندگی می‌کنند بسیار عالی است. سعی می‌شود در چوبین دکور برای تجهیز آشپزخانه‌های کوچک ابعاد همه وسایل مهم از یخچال و ماشین ظرفشویی گرفته تا اجاق گاز و ظروف پخت و پز متناسب با ابعاد آشپزخانه انتخاب شود. درست است که این وسایل معمولا جمع و جورتر هستند؛ اما به اندازه همتایان استاندارد خود کاربردی و جذاب بوده و می‌توانند پاسخگوی نیازهای شما باشند.

توجه به جزئیات

در چوبین دکور توجه به جزئیات بسیار مهم است. در تصاویری که گالری نمونه کارهای این شرکت را تشکیل می‌دهند می‌توانید این دقت در طراحی جزئیات را به خوبی مشاهده کنید. چندین اصل مهم وجود دارد که طراحان این مجموعه حرفه‌ای در زمان طراحی آشپزخانه به آنها توجه می‌کنند. به عنوان مثال قبل از شروع کار به این سوال پاسخ داده می‌شود که قرار است از آشپزخانه چطور و چقدر استفاده شود؟ پاسخ سوالاتی از این دست ملاحظات مهم و اساسی هستند که در تمام پروژه‌های بازسازی و تجهیز به آنها توجه ویژه‌ای می‌شود. اغلب مشتریان اولین سوالی که طراحان می‌پرسند این است که چگونه می‌توانند یک آشپزخانه کوچک را تغییر دهند به طوری که فضای آن بزرگ‌تر به نظر برسد؟ آیا اصلا این کار امکان‌پذیر است؟ پاسخ کارشناسان مجموعه چوبین دکور به این سوال این است که قطعا امکان تغییر در ابعاد آشپزخانه با ایجاد خطای بصری وجود دارد به شرطی که برخی از اصول کلیدی در طراحی و تولید کابینت‌های آن لحاظ شود.

کابینت نئوکلاسیک چوبین دکور

نتیجه‌گیری

 

همانطور که مشاهده می‌کنید؛ راه‌های زیادی برای بزرگ‌تر جلوه دادن یک فضای خاص و طراحی یک آشپزخانه زیبا و کاربردی وجود دارد که همه آنها کارایی آشپزخانه را چندین برابر می‎کنند. تنها باید به این نکته توجه کنید که طراحی و تولید را باید به دست متخصص بسپارید. متخصصان در چوبین دکور در طراحی آشپزخانه‌های کوچک ولی عالی و کاربردی تخصص دارند. بنابراین اگر می‌خواهید آشپزخانه کوچک و دنج‌تان به خوبی تجهیز شده و کاربردی باشد؛ از طریق شماره تلفن 22414046 با این مجموعه حرفه‌ای تماس بگیرید و درخواست اعزام کارشناس کنید. شما می‌توانید نمونه کارهای اجرا شده توسط این تیم تخصصی را هم در وب‌سایت رسمی شرکت (https://chobindecor.com/) مشاهده کنید و هم با مراجعه حضوری به آدرس تهران – زعفرانیه – مقدس اردبیلی – پلاک3 – واحد 10 از پروژه‌های موفق و زیبا چوبین دکور از نزدیک بازدید کنید.

انتهای رپورتاژ آگهی/

دکوراسیونکسب و کار
رپورتاژ
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی