ستاد اجرایی فرمان امام ، سنگ محک محسن رضایی

اجرای این دستور در شرایط بحرانی بیماری کرونا و آمار مرگ و میر بالای روزانه  ان در شرایطی است که در اخبار هم امده بود که 29 هزار بسته کیت تشخیص سریع کرونا به همراه ۲۰۰ هزار بسته معیشتی و بهداشتی به همت بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام به مناطق کم برخوردار اعزام شده است.

بنیاد برکت که ساخت واکسن کوبرکت برای مقابله با ویروس کرونا هم برعهده داشته است زیر مجموعه این نهاد قرار دارد. همه اینها یعنی ستاد اجرایی فرمان امام در صورت داشتن یک راهبرد و مدیریت درست می تواند نقشی تاریخی در شرایط فعلی ایفا کند.

با خروج محمد مخبر بعد از 14 سال و زمزمه آمدن محسن رضایی به جای او می توان نوید تغییراتی اساسی در عملکرد یکی از بزرگترین مجموعه های اقتصادی- خدماتی را داد.

یکی از مهمترین ایرادات به نحوه فعالیت بنیادها عدم شفافیت علمکردی آنهاست. از سویی دیگر از وظایف اصلی این بنیاد انقلابی براساس اهداف تاسیسی اش رفع فقر و محرومیت زدایی بوده است که یکی از دغدغه ها و منویات همیشگی مقام معظم رهبری هم همواره محرومیت زدایی از مناطق کمتر برخوردار بوده است. 

شاید نیل به این دو هدف به یک نگاه جدید، نهضت جهادی و ستاد و فرماندهی واحدی نیاز دارد که می توان امیدوار بود انتصاب جدید به تحقق آن کمک کند. محسن رضایی  اقتصاد خوانده و سابقه مدیریت در جنگ هشت ساله را دارد. در سمت دبیری مجمع تشخیص مصلحت نظام سالها روی بحث آمایش سرزمین و اسناد بالادستی مانند سیاست های کلی نظام کار کرده و می توان  امیدوار بود که حضور او به تحولاتی در ستاد اجرایی فرمان امام و هدف اصلی آن یعنی محرومیت و فقرزدایی منجر شود.

محسن رضایی در تبلیغات و مناظره های انتخاباتی خود گفته بود که عدالت و فقرزدایی برای تحقق، احتیاج به برنامه و کارهایی عظیم دارد. طرحی که من برای رفع محرومیت در زندگی مردم در پیش گرفتم، طرح کفایت زندگی یا ایران بدون فقیر نام دارد. ستاد اجرایی فرمان امام محک و زمین بازی خوبی است تا او ادعاهایش را به محک آزمایش بگذارد.

سیاسی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی