بیانیه‎ اعتراضی عکاسان ایران

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، انجمن صنفی عکاسان سینمای ایران، در واکنش به بحران همه‌گیری کرونا و در اعتراض به روند کند واکسیناسون، با انتشار بیانیه‌ای، واکنش نشان داد.

این بیانیه چنین آغاز می‌شود: «ما شادی را ثبت می‌کنیم، غم را، آهی که از بنِ جانی خسته بیرون می‌آید. ما رنج‌ها را ثبت می‌کنیم. این ثبت‌ها چیزی از روزگارِ ما را به تاریخ می‌برد. این سیاهی و تباهی تحمل‌ناپذیر، طاقت‌مان را گرفته است. ما مردمان ایران، روزها است که عزاداریم. سیاه‌پوش عزیزان ازدست رفته‌مان وهم‌وطنان بی پناه و دردمندی که جز ساده‌ترین حق انسانی که همانا برخورداری ازاقدمات اولیه بهداشت و ایمنی در مقابل ویروس کرونا است، چیزی طلب نکردیم.»

در ادامه این متن آمده است: «ماه‌ها است با هر زبان و طریقی این خواست ابتدایی و ساده را فریاد می‌زنیم، اما هیچ مقام و مسئولی، خواهان گوش سپردن به آن نیست. خطاب به کسانی که حیات و هستیِ این روزگارِ مردم ایران به دست آن‌هاست. آن‌چه این روزها درعکس‌ها به ثبت می‌رسد، گواه بی‌کفایتیِ بسیاری ازمسئولین امر است. عکس‌های ما انعکاسِ آن چیزی خواهد بود که شما می‌کنید. درعکس‌های این روزها، مردم صف بسته‌اند، بر گورها مویه می‌کنند، بر تخت‌های بیمارستان دراز افتاده‌اند. تصویرِ این روزها درعکس‌های ما مطلقا رنج و سرگردانیست. این عکس‌ها کارنامه شماست. آینه‌ای که بر اساس آن قضاوتِ تاریخیِ آیندگان بر آن‌چه شما بودید و شما کردید، آسان خواهد بود. حال که شرایط روز به روز وخیم‌تر می‌شود و دوستان و هم‌وطنان بیشتری را از دست می‌دهیم، این زخم عمیق‌ترو صبرمان لبریز شده است. به عنوان یکی ازصنوف خانه سینما به سهم خودمان درخواست تهیه حداکثری واکسن و تزریق هر چه سریع‌تر آن به هموطنان‌مان و همکاران زحمتکش‌مان درسینما را داریم.»

در پایان بیانیه عکاسان سینمای ایران تاکید شده است: «همه آگاهیم که اگر در زمان مناسب، این حق مسلم با پاسخی درخور مواجه می‌شد، شاهد این اندوه پایان‌ناپذیر نبودیم. ای کاش حالا که در بحرانی‌ترین روزهای کشورمان از حق‌مان سخن می‌گویم، گوش شنوایی برای شنیدنش پیدا شود. انجمن عکاسان سینمای ایران ضمن سوگواری و همدردی با هموطنان مصیبت دیده از مسئولین بهداشتی و تصمیم‌ساز می‌خواهد که با تسریع روند واکسیناسیون، پرتره‌های خود را در چشم تاریخ با شرم و بی‌کفایتی به نمایش نگذارند.»

۵۷۵۷

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی