آینده خرید ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری چگونه پیش بینی می‌شود؟

خرید ارز دیجیتال

پس از آن که قیمت بیت کوین در سال میلادی گذشته سقف قیمتی جدیدی را ثبت کرد، قیمت آن به شدت کاهش پیدا کرد. همین امر سبب شد تا بسیاری از افراد، مخصوصاً کسانی که با بازار ارزهای دیجیتال آشنایی کمتری دارند، از خود بپرسند که آینده خرید ارز دیجیتال چیست؟

آیا هنوز هم می‌توان با خرید ارزهای دیجیتال مناسب سود کرد؟ و بسیاری سؤالات مشابه دیگر نیز ذهن مخاطبان را درگیر کردند. به همین دلیل و برای افزایش اطلاعات افراد اقدام به نگارش این مطلب کرده ایم تا پاسخ این سؤالات را بدهیم. با ما تا انتها همراه باشید تا در خصوص آینده خرید ارز دیجیتال اطلاعات بیشتری کسب کنید.

آینده خرید ارز دیجیتال  چیست؟

نکات بسیار زیادی وجود دارند که باعث می‌شوند بگوییم آینده خرید ارز دیجیتال خوب پیش بینی می‌شود. افراد با خرید ارزهای دیجیتال مناسب و ارزشمند می‌توانند انتظار داشته باشند در طول زمان سود کنند. البته باید بدانید که نمی‌توان گفت که تمام ارزهای دیجیتال آینده مناسبی خواهند داشت.

به همین دلیل باید حتماً قبل از خرید ارز دیجیتال مورد نظر خود، در خصوص پروژه، وایت پیپر، تیم مؤسس و توسعه دهنده، روند قیمتی و بسیاری موارد دیگر اطلاعات کسب کنید. اما به طور کلی در خصوص آینده خرید ارز دیجیتال می‌توان به نکات زیر اشاره کرد.

1- توجه بالای مردم به کریپتوکارنسی

در سال‌ها اخیر و پس از رشد چند برابری قیمت بیت کوین، افراد بسیار زیادی به بازار ارزهای دیجیتال توجه نشان دادند و در آن سرمایه گذاری کرده‌ اند. یکی از مهم ترین عواملی که روی قیمت در بازارهای مالی تأثیر می‌گذارد، میزان عرضه و تقاضاست. تجربه نشان داده که هر گاه توجه مردم به یک بازار بیشتر شود، آن بازار در آینده رشد مناسبی را تجربه خواهد کرد.

2- جهانی بودن

شاید یکی از جذابیت‌های بازار ارزهای دیجیتال جهانی بودن آن است. همین امر سبب می‌شود تا افراد بسیار زیادی بتوانند در آن فعالیت کنند و در همین لحظه هم طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد. این موضوع باعث می‌شود تا بتوان از کریپتوکارنسی به عنوان یک بستر و بازار با توان رشد بسیار بالا یاد کرد. همین نکته را می‌توان به عنوان دلیلی برای بیان این امر دانست که آینده خرید ارز دیجیتال بسیار مناسب است.

خرید و فروش ارز دیجیتال

 

3- کاهش قیمت در چند ماه اخیر

در دو سال گذشته ارزش بسیاری از کوین‌ها و توکن‌ها در بازار ارزهای دیجیتال رشد چند صد درصدی داشت. اما پس از آن قیمت‌ها به شدت کاهش یافت. این کاهش قیمت باعث می‌شود که در آینده جای رشد دوباره این ارزها وجود داشته باشد. بازار ارزهای دیجیتال معمولاً دو دوره صعودی و نزولی دارد. این اتفاق در گذشته هم چندین بار مشاهده شده است.

به عنوان مثال در سال 2017 قیمت بیت کوین به نزدیک 20 هزار دلار رسید اما پس از آن تا 3000 دلار کاهش یافت. پس از این که بیت کوین در سال گذشته سقف قیمتی جدیدی ثبت کرد، قیمت آن کاهش یافت و وارد دوره نزولی شد. اما باید بدانید که در چند ماه یا شاید چند سال آینده دوباره دوره صعودی این بازار شروع خواهد شد و رشد قیمت کوین‌های متفاوت را شاهد خواهیم بود.

4- پذیرفته شدن کوین‌‌ها و توکن‌ها توسط کشورها

السالوادور را باید به عنوان اولین کشوری دانست که بیت کوین را به رسمیت شناخت، به طوری که می‌توان در معاملات این کشور از آن استفاده کرد. این اتفاق را باید تنها شروعی برای پذیرفته شدن بیت کوین و سایر کوین‌های معتبر توسط دولت‌ها دانست. بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که به زودی شاهد پذیرفته شدن کوین‌های معتبر توسط کشورهای بیشتری خواهیم بود.

این امر به راحت شدن معاملات با کوین‌ها کمک خواهد کرد و می‌توان انتظار داشت که رشد مناسبی در انتظار بازار ارزهای دیجیتال باشد.

5- پذیرفته شدن کوین‌ها و توکن‌ها توسط شرکت‌ها و مؤسسات

هر روز به تعداد مؤسسات و شرکت‌های معتبر دنیا که ارزهای دیجیتال را برای معاملات خود قبول می‌کنند، افزوده می‌شود. این امر سبب افزایش کاربرد این ارزها می‌شود. علاوه بر اعتباری که این کار به این بازار می‌بخشد، می‌تواند سبب افزایش محبوبیت کریپتوکارنسی در میان افراد شود.

خرید رمز ارز

 

6- نابود نشدن بازار کریپتوکارنسی بر خلاف بسیاری شایعات

در تمام سال‌هایی که بازار کریپتوکارنسی فعال است، افراد بسیاری گفته اند که این بازار به زودی نابود می‌شود. اما باید بدانید که این حرف نمی‌تواند درست باشد و در طول این مدت نه تنها این بازار نابود نشده است، بلکه رشد بسیار مناسبی را تجربه کرده است. با توجه به این که حیات بازار کریپتوکارنسی وابسته با کامپیوترهای موجود در سراسر دنیاست، تا زمانی که کامپیوترها وجود دارند و فعالیت می‌کنند، این بازار می‌تواند به حیات خود ادامه دهد.

درست است که در برخی مواقع ریزش‌های شدیدی در این بازار وجود داشته است، اما دلیل این ریزش‌ها را باید هیجانات موجود در این بازار جدید و نوظهور دانست که ارتباطی با نابود شدن آن ندارد. بازار ارزهای دیجیتال غیر متمرکز است و هیچ فرد، نهاد، سازمان و کشوری نمی‌تواند آن را کنترل کند.

تنها کشورها و دولت‌ها می‌توانند قوانین محدود کننده ای برای این بازار وضع کنند. این قوانین شاید بتوانند سرعت رشد بازار کریپتوکارنسی را کاهش دهند اما نمی‌توانند آن را متوقف یا نابود کنند.

7- سرعت و امنیت بالای بلاک چین

بازار ارزهای دیجیتال را می‌توان یکی از امن ترین بسترها برای جا به جایی پول دانست. سرعت بالا و امنیت در هنگام انتقال پول و دارایی از مهم ترین مواردی هستند که می‌توانند افراد را به استفاده از یک روش تشویق کنند. بر اساس نظر کارشناسان زیادی، این موارد می‌توانند باعث شوند در آینده بسیاری از تراکنش‌های مالی به دنیای ارزهای دیجیتال انتقال پیدا کنند. این مورد هم باعث خواهد شد تا آینده خرید ارز های دیجیتال را بتوان مناسب دانست.

از دیگر مواردی که باعث محبوبیت این بازار شده، امکان تقلب بسیار پایین در کریپتوکارنسی است. تا کنون گزارش نشده که کسی بیت کوین تقلبی خریداری کرده باشد در حالی که اسکناس‌های تقلبی در تمام دنیا وجود دارند. تنها مواردی که افراد باید به آن توجه داشته باشند، انتخاب صرافی مناسب و معتبر، استفاده از کیف پول‌های مناسب، عدم به اشتراک گذاشتن کلمات امنیتی با افراد دیگر و توجه به آدرس تراکنش‌هاست.

خرید ارزهای دیجیتال

8- حفظ ارزش پول

این مورد بیشتر برای ایرانیان صادق است. با توجه به این که در سال‌های گذشته قیمت دلار افزایش زیادی داشته است و شما با خرید ارزهای دیجیتال متفاوت مانند تتر، ریال خود را به دلار تبدیل کرده‌ اید، حداقل ارزش بخشی از سرمایه خود را در این سال‌ها حفظ کرده اید.

همین امر سبب می‌شود که بتوان گفت خرید ارزهای دیجیتال برای ایرانیان اقدامی مناسب برای حفظ ارزش دارایی‌های آن‌هاست. البته به مواردی مانند خرید و فروش ارزهای دیجیتال در قیمت‌های مناسب و انتخاب بهترین و معتبرترین ارزهای دیجیتال باید توجه شود.

جمع بندی

  • آینده خرید ارزهای دیجیتال به طور کلی بسیار روشن و مناسب است. افراد در صورتی که در زمان مناسب اقدام به خریداری کردن کوین‌ها و توکن‌های مناسب کنند، می‌توانند انتظار دریافت سود در کوتاه مدت یا بلند مدت داشته باشند.
  • مواردی مانند افزایش میزان پذیرفته شدن کوین‌ها توسط شرکت‌ها، مؤسسات و کشورها، نابود نشدن بازار کریپتوکارنسی، سرعت و امنیت بالای بلاک چین و توجه بالای مردم جهان به این بازار را باید از مهم ترین نکاتی دانست که بر اساس آن‌ها می‌توان آینده مناسبی را برای این بازار پیش بینی کرد.
  • لازم به ذکر است که برای حفظ سرمایه خود به مواردی مانند انتخاب صرافی و ولت معتبر، توجه به آدرس‌های تراکنش‌ها و حفظ مناسب کلمات بازیابی ولت باید توجه ویژه ای داشته باشید.
انتهای رپورتاژ آگهی/

ارز دیجیتالکسب و کار
رپورتاژ
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی