۲۱ هزار شغل امسال در مناطق محروم سیستان و بلوچستان ایجاد می‌شود

به گزارش روز شنبه بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام، مرتضی نیازی افزود: بنیاد امسال ۷ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را در مناطق محروم و روستایی استان سیستان و بلوچستان در دست اجرا دارد که از این تعداد، یک‌هزار و ۶۵۰ طرح به بهره‌برداری رسیده و ۵ هزار و ۲۰۰ طرح دیگر در مرحله شناسایی و طی فرآیند قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: ۲۲ شهرستان و ۹۹۳ روستای استان سیستان و بلوچستان تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت قرار دارند.

معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت اظهار داشت: ۷۲ مجری و تسهیل‌گر این بنیاد در مناطق محروم سیستان و بلوچستان مشغول خدمت‌رسانی در حوزه ایجاد اشتغال پایدار هستند.

نیازی یادآور شد: میزان حجم کل سرمایه‌گذاری برای طرح‌های پیش‌بینی شده برکت در استان سیستان و بلوچستان، بالغ بر ۹ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال است.

وی بیان کرد: بنیاد برکت امسال علاوه بر ۷ هزار طرح اجتماع‌محور، اجرای ۳۰۰ طرح کسب و کار خانوادگی(کارگاه‌های خرد) را نیز در مناطق محروم سیستان و بلوچستان برنامه‌ریزی کرده است.

معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت درباره فعالیت‌های این بنیاد در سیستان و بلوچستان توضیح داد: بنیاد برکت تا پایان سال ۹۹ بالغ بر ۱۴ هزار و ۵۳۰ طرح اشتغال‌زایی را در مناطق محروم استان به بهره‌برداری رسانده که فرصت‌های کسب و کار برای بیش از ۴۳ هزار و ۵۰۰ نفر را فراهم کرده است.

نیازی اظهار داشت: مشاغل ایجاد شده در سیستان و بلوچستان عمدتا در رسته‌های پرورش دام سبک و سنگین، آبزی‌پروری، تولید پوشاک، پرورش طیور و خدمات فنی است.  

وی با تاکید بر اشتغال‌زایی در مناطق محروم کشور خاطرنشان کرد: بنیاد برکت امسال راه‌اندازی ۷۰ هزار طرح اجتماع‌محور جدید را در دستور کار دارد که باعث ایجاد بیش از ۲۱۰ هزار فرصت شغلی برای متقاضیان در مناطق محروم و روستایی کشور خواهد شد.

معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت گفت: بنیاد تا به امروز ۱۲۰ هزار طرح اجتماع‌محور را با حجم سرمایه‌گذاری ۱۱۵ هزار میلیارد ریال در مناطق محروم راه‌اندازی کرده که اشتغال‌زایی برای ۳۶۰ هزار نفر را در پی داشته است.

به گفته نیازی، تعداد روستاهای تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت از ۷ هزار و ۵۷۵ روستا در سال گذشته به ۸ هزار روستا در سال جاری رسیده است. همچنین بنیاد در ۴۴۰ شهرستان فعال است.

وی از فعالیت بیش از ۸۰۰ تسهیل‌گر بنیاد برکت در مناطق روستایی کشور خبر داد و تاکید کرد: بنیاد برکت بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام، ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق محروم را با هدف محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و برقراری عدالت اجتماعی در این مناطق به عنوان هدف و اولویت اصلی در دستور کار دارد.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی