بازار ارز تحت‌تاثیر دو عامل مهم/ سیگنال سقوط هرات برای قیمت دلار چیست؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بسیاری از کارشناسان معتقدند سیگنال معرفی کابینه به واسطه پیش‌بینی‌هایی که از مذاکرات برجام و مساله پیوستن به اف‌ای‌تی‌اف می‌شود صعودی شده است و در عین حال مساله سقوط هرات و پیش‎روی طالبان در افغانستان می‎تواند سیگنالی منفی را به بازار ارز مخابره کند . بازار هرات برای بازار ارز ایران ، بازاری مهم محسوب می‌شود . بخشی از معاملات در این بازار صورت می‎گرفت و این بازار در کنار بازار سلیمانیه عراق ، بخشی از معاملات ارز ایران را به خود اختصاص می‌داد.

دلار

 افسری، کارشناس بازار ارز به تجات نیوز گفته است: شهرهای بسیاری در افغانستان سقوط کردند و چند روز آخر هفته قیمت‌ها به خاطر همین موضوع بسیار بالا رفت. عملا دیگر دلار هراتی وجود ندارد. هر چند در برخی کانال‌ها، نرخ هنوز نرخ دلار هرات اعلام می‌شود اما معلوم نیست که آیا ریشه این قیمت واقعا به هرات باز می‌گردد یا نه. چون حتی نمی‌دانیم که طالبان قرار است با سیستم دلار در افغانستان و بانکداری در این کشور چه کند؟

برخی کارشناسان سد مقاومتی دلار را کانال ۲۷ هزار تومان در بازار آزاد و ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان در صرافی‌های بانکی می‌دانند و رسیدن دلار به این محدوده را نیز تحت تاثیر اتفاقات افغانستان محتمل ارزیابی می کنند . برخی نیز معتقدند بازار ارز در انتظار روشن شدن مواضع کابینه در قبال مسائل عمده بین‌المللی است.

۲۲۳۲۲۳

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی