تعطیلات تابستان 1402 را در طبیعت زیبای گرجستان سپری کنید!

تابستان فصل تفریح و فراغت دانش آموزان و استراحت کارمندان است. اکثر شاغلان و کارمندان در این فصل چند روزی تعطیلات دارند که فرصت بسیار مناسبی برای سپری کردن اوقات فراغت در کنار خانواده، فرزندان، دوستان و یا حتی خلوت با خود است. دور شدن از فضای زندگی روزمره و دل سپردن به طبیعت و سفر به شهرهای جدید، رخوت و ‎خستگی دوران کارمندی را از روحمان دور می‎کند و به ما انرژی مضاعف می‎دهد. گر چه هوای گرم و خشک این فصل برای بعضی از مردم ناخوشایند است اما تفریحات آبی، نوشیدنی‎های خنک و دلچسب و سفر به مناطق خوش آب و هوا این گرما را برایشان مطبوع می‎کند.

تور گرجستان تابستان 1402 یکی از مقاصد محبوب ایرانیان برای سفر و گردشگری است؛ کشوری کوچک که در مرز دو قاره آسیا و اروپا قرار گرفته است. این کشور کوهستانی از شمال با روسیه و از سمت جنوب با ترکیه همسایه است.

نزدیکی مسافت و ارزان بودن تورهای گرجستان، این کشور را بین ایرانی‎های علاقه‎مند به سفر و جهانگردی محبوب کرده است. تفلیس، پایتخت و اصلی‎ترین مقصد گردشگران در گرجستان است؛ اما این شهر در ماه‎های جولای و آگوست گرم است. بنابراین عده‎ای از توریست‎های تابستانی در اواخر شهریورماه که هوا رو به اعتدال پاییزی می‎رود به این شهر سفر می‎کنند که البته نرخ بالاتری برای تور می‎پردازند. اما اگر به دنبال تور ارزان تر گرجستان هستید می‎توانید در تابستان به این شهر سفر کنید و از تفریحات تابستانی این کشور از جمله کمپینگ، کوهنوردی، رفتینگ، پاراسلینگ، پاراگلایدر، شرکت در فستیوال ها و.. بهره‎مند شوید. در ادامه مطلب با پیشنهاد‎های جذاب ما برای تور گرجستان تابستان 1402 همراه باشید.

 

شرکت در فستیوال موسیقی تفلیس

تفلیس اوپن ایر (Tbilisi Open Air) یکی از محبوب‎ترین فستیوال‎های موسیقی در این کشور است. این جشنواره هر ساله در ماه ژوئن برگزار می‎شود و تاکید اصلی آن بر ژانرهای موسیقی الکترونیک و راک است. از سال 2009، برگزارکنندگان جشنواره هنرمندان مشهوری از سراسر جهان را به روی صحنه جذب کرده‎اند. این جشنواره بین سه تا چهار روز طول می‎کشد و در خارج از مرکز شهر برگزار می‎شود. حتی مناطقی مناسب کمپینگ برای کسانی که می‌خواهند در نزدیکی محل برگزاری رویداد بمانند، تدارک دیده شده است.

 

بازدید از زادگاه استالین در گرجستان

شهر گوری (Gori) در 86 کیلومتری تفلیس واقع شده است. از این رو می‎توانید به یک سفر یک روزه عالی به دور از گرمای تابستان پایتخت بروید. دلیل اصلی بازدید از گوری، زادگاه جوزف استالین است. در خانه او که اکنون به موزه‎ای تبدیل شده است؛ اسناد و حقایق مهم زندگی او به نمایش گذاشته شده است. حتی می‎توانید واگن راه آهن خصوصی را که استالین با آن سفر می‎کرد را ببینید.

پیادهروی تا دریاچههای رنگانگ

دریاچه‎های ابودلائوری (Abudelauri) به دلیل داشتن سه رنگ سبز، سفید و آبی معروف هستند. این دریاچه‎ها در منطقه خفسورتی (Khevsureti)، در نزدیکی روستای روشکا (Roshka)، در ارتفاع 2600 متری از سطح دریا قرار دارند. می‌توانید در یک روز تا هر سه دریاچه پیاده‌روی کنید، اما باید یک شب در روستا بمانید یا در دریاچه سبز چادر بزنید. بهترین زمان بازدید از این دریاچه‎ها ماه‎های ژوئن و جولای هستند.

 

کلیسای ترنیتی گرگتی (Gergeti Trinity Church)

کلیسای تثلیث گرگتی که در بالای یک کوه قرار دارد یکی از برجسته‎ترین کلیساهای جهان است. این کلیسا در شهر استپانسمیندا (Stepantsminda) و در ارتفاع 2170 متری از سطح دریا قرار گرفته است. این منطقه  و برای گشت و گذار تابستانی بسیار مناسب و خوش آب و هواست. در اینجا می‎توانید منظره‎ای زیبا و کارت پستالی از کوه‎های کازبک (Kazbek) و کلیسا را تماشا کنید. هم با یک پیاده‎روی کوتاه و هم با تاکسی می‎توانید از شهر به این کلیسا بروید.

 

در گرجستان به کمپینگ بروید.

اگر علاقه‎مند به کمپینگ هستید، گرجستان یک مقصد تابستانی دوست داشتنی برای شما خواهد بود. این کشور هیچ محدودیتی برای مکان گذاشتن چادر شما ندارد. با این حال، توجه داشته باشید که اگر می‎خواهید مناظر زیبای طبیعت را از دست ندهید، باید پیاده‎روی طولانی انجام دهید. بنابراین کوله پشتی بخش مهمی از برنامه سفر شما می‎باشد. در این کشور کوهستانی گزینه‎های زیادی برای کمپ دارید. در گرجستان می‌توانید تقریباً در هر جایی که می‌خواهید یک چادر برپا کنید. در ساحل، بالای کوه‌ها، زیر یک پل یا کنار یک دریاچه زیبا. تقریباً کل کشور گرجستان به روی طرفداران کمپینگ باز است. از مکان‎های جذاب، زیبا و خوش منظره برای کمپ می‎توان به دریاچه اودزیرو (Udziro) در راچا (Racha)، دریاچه نقره‎ای توباورچخیلی (Tobavarchkhili) با مناظر کوهستانی شگفت انگیز، شتیلی (Shatili) با برج‎های مرموز قرون وسطایی و رودخانه خروشان، مخری (Mkheri, Svaneti) در رشته کوه‎های قفقاز با مناظر بدیع پانورامایی و… از مکان‎های محبوب و پرطرفدار کمپ در گرجستان هستند.

 

فستیوال موسیقی جاز دریای سیاه

در ماه جولای، شهر ساحلی باتومی مملو از مردمی می‎شود که علاقه‎مند به گوش سپردن به ستارگان بین‎المللی جاز هستند. با این حال، جشنواره فقط بر موسیقی جاز تمرکز نمی‎کند. دامنه آن در طول سال‎ها، از 2007 تاکنون گسترش یافته است و اکنون هنرمندان مشهور جهانی سول، فانک، هیپ هاپ، R&B و .. را به این رویداد می‎آورد.

قایق سواری در دره مارتویلی (Martvili)

دره مارتویلی (Martvili Canyon) با چشم اندازی از رودخانه سبز زمردی آباشا (Abasha) باید در فهرست تفریحات تابستانی شما در گرجستان باشد. این مکان که در منطقه سامگرلو واقع شده است، یکی از چشمگیرترین نقاط دیدنی این کشور است. در تور گرجستان می توانید در اطراف دره پیاده روی کنید تا از طبیعت فوق العاده سرسبز لذت ببرید یا با پرداخت هزینه ای ناچیز در رودخانه قایق سواری کنید.

طبیعت گردی در روستاهای زیبای گرجستان

منطقه سوانتی (Svaneti) یکی از روستایی‎ترین مناطق و یکی از متنوع‎ترین مکان های اکولوژیکی در گرجستان محسوب می‎شود. این منطقه چهار قله از ده قله مرتفع رشته کوه قفقاز، برج‎های دفاعی قرون وسطایی، مرتفع‎ترین سکونتگاه اروپا (اشگولی) و موزه‎های مهمی را در خود جای داده است که زندگی و فرهنگ مردم محلی را به تصویر می‎کشند. زیبایی بی‎رحم آن با برج‎های دفاعی قرون وسطایی مشرف به هر روستا شما را مسحور می‎کند.

رزرو تور گرجستان در تابستان 1402 با سلام پرواز

سفر به هر کجای جهان باشد دلچسب و خاطره انگیز است. چه به شهری زیبا در کشور خودمان برویم و چه به شهری در یک قاره دیگر، هر دو می‎توانند به اندازه خود درمانگر روح و جسم ما باشند. حتی تحقیقات نشان می‎دهند که سفر و گشت و گذار در طبیعت علاوه بر تاثیر شایان و موثری که بر روحیه دارند می‎توانند ایمنی بدن انسان را در برابر بیماری‎ها نیز افزایش دهند. گرجستان کشوری نزدیک به ایران با طبیعت کوهستانی سرسبز یکی از تورهای ارزان و پرطرفدار بین گردشگران ایرانی است. آژانس هواپیمایی سلام پرواز ایرانیان، مجری مستقیم برگزاری تورهای خارجی، مقدمات سفرهای تابستانی شما را به محبوب‎ترین شهرهای جهان فراهم کرده است. اگر علاقه‎مندید تعطیلات تابستان 1402 را در گرجستان سپری کنید؛ سلام پرواز یکی از هوشمندانه‎ترین انتخاب‎ها است. برای رزرو تور مورد نظرتان هم می‎توانید به صورت حضوری و هم به صورت تلفنی از کارشناسان مجرب سلام پرواز مشاوره و راهنمایی بگیرید و مناسب‎ترین پکیج را با توجه به بودجه و علاقه‎مندیتان انتخاب کنید.

انتهای رپورتاٰژ آگهی/

کسب و کارگردشگری
رپورتاژ
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی