هنگام جستجوی وکیل خوب در تهران به چه نکاتی دقت کنیم؟

امروزه ممکن است افراد با مشکلات حقوقی بسیاری رو به رو شوند که حل کردن این مشکلات بدون داشتن یک وکیل خوب و با تجربه ممکن نخواهد بود. اما اگر نکات مهم در مورد انتخاب بهترین وکیل تهران را بدانید، به مشکل برنمی خورید. همچنین انتخاب یک وکیل خوب باعث بهتر و سربع تر پیش رفتن پرونده ی شما خواهد شد. در این مطلب قصد داریم نکات مهم در هنگام جستجوی وکیل خوب در تهران را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. در ادامه همراه ما باشید.

ویژگی های یک وکیل خوب در تهران

برای انتخاب یک وکیل خوب باید ویزگی های او را بسنجید و بر اساس آن، وکیل مناسبی برای پرونده ی خود انتخاب کنید. این ویژگی ها شامل:

  • یکی از ویژگی های یک وکیل خوب این است که حقیقت پرونده را از موکل خود پنهان نمی کند. اگر مدارک پرونده نشان دهنده ی این باشد که موکل در دادگاه پیروز نخواهد شد، نباید به دروغ به او وعده پیروزی بدهد. وظیفه ی یک وکیل خوب این است که تمام تلاش خود را برای احقاق حق موکل خود انجام دهد و نتیجه را به رای قاضی بسپارد.
  • یک وکیل خوب باید تخصص و صلاحیت لازم را در زمینه موضوع پرونده داشته باشد. همچنین باید ویژگی های دیگری مانند: امانت داری و تلاش برای صلح و سازش طرفین و پاک دستی هم داشته باشد. در واقع اگر وکیل تنها برای منافع خود و دریافت حق الوکاله بیشتر، پرونده شما را بپذیرد اما شما را راهنمایی نکند، فرد شایسته ای نخواهد بود.
  • وکیلی را انتخاب کنید که که آرامش خودش را حفظ کرده و در جلست دادرسی حاضر شود و شما دفاع کند.
  • یکی دیگر از ویژگی های مهم انتخاب وکیل این است که موکل را به درستی راهنمایی کند و به قصد دریافت حق الوکاله بیشتر او را وارد دعاوی حاشیه ای نکند. این رفتار کاملا دور از شان وکالت است.
  • بهترین وکیل پایه یک دادگستری تهران باید توانایی دفاع و بیان خواسته ی موکل خود را به صورت شفاهی و کتبی داشته باشد. اگر وکیل به خودش اطمینان نداشته باشد و از دانش کافی برخوردار نباشد، نمی تواند حضور موثری در جلسات دادرسی داشته باشد.
  • وکیل باید موکل را در جریان ابلاغ حکم دادگاه یا قرار ها و یا اخطار های دادگاه بگذارد تا موکل بتواند برای ثابت کردن حقانیت خود، مدارکی تهیه کند و بره دادگاه ارائه دهد. بی اطلاعاتی از ای موارد ممنکن است برای موکل مشکلاتی ایجاد کند و همچنین صدور حکم به ضرر او شود.

به چه افرادی وکیل می گویند؟

بعضی از مردم تصور می کنند که چون فردی در رشته حقوق تحصیل کرده است، یعنی این که وکیل شده است . اما استفاده از چنین الفاظی از لحاظ حقوقی کاملا اشتباه است و باعث می شود افراد در انتخاب وکیل دادگستری دچار اشتباه شوند. در واقع بر اساس قوانین و مقررات تنها به افرادی وکیل گفته می شود که تحصیلات حقوقی در مقطع کارشناسی در یکی از رشته های فقه حقوق یا حقوق داشته باشند و بعد از ان در آزمون وکالتی که توسط مرکز وکلای قوه قضاییه یا کانون وکلای دادگستری برگزار می شود را شرکت کرده باشند و با نمره قبولی، وارد دوره کارآموزی وکالت شوند.

چگونه بهترین وکیل تهران را پیدا کنیم؟

انتخاب بین وکلای مرکز مشاوران قوه ی قضاییه و وکلای کانون دادگستری: وکلا به دو گروه تقسیم می شوند که شامل: وکلای کانون دادگستری که یک نهاد مستقل از قوه قضاییه است و وکلای مرکز مشاورا قوه قضاییه که به این قوه وابسته هستند. وکلای کانون از عملکرد و استقلال بهتری برخوردار هستند. کسانی که کارآموز وکالت هستند، وکیل پایه یک حساب نمی شوند و محدودیت هایی در پرونده دارند.

برخی از افراد تصور می کنند که به دلیل محدودیت ها نباید پرونده ای دست کارآموزان بسپارند، اما در پرونده هایی که پیچیدگی چندانی ندارند و فرد می خواهد هزینه ی کمتری پرداخت کند، کارآموزان وکالتی که سال دوم هستند، گزینه ی خوبی برای انجام این پرونده ها هستند. در کل بهتر است وکیل خود را از میان وکلایی انتخاب کنید که قبلا از اطرافیان و دوستانتان با او کار کرده و از او رضایت دارد.

انتخاب یک یا دو وکیل :در دعاوی حقوقی شما می توانید یک یا دو وکیل داشته باشید. اگر می خواهید دو وکیل داشته باشید و قصد دارید هر کدام از آن ها بتوانند به تنهایی همه ی اقدامات لازم را انجام بدهند.، لازم است در وکالتنامه قید کنید که وکالت به صورت مجتمعا و منفرد قابل انجام می باشد. همچنین در مورد اختیاراتی که به وکلا می دهید، بسیار دقت کنید. معنای هرچیزی که در وکالتنامه متوجه نمی شوید را از از وکلای خود بپرسید. در بعضی از جرایم شدید که مجازات اعدام در پی دارند، می توان سه وکیل در پرونده معرفی کرد. در دعاوی دیگر، می توانید حداکثردو وکیل داشته باشید. با افزایش تعداد وکلا اصولا هزینه‌ ی شما بالا نمی‌ رود، اما دقت کار افزایش پیدا می کند.

تجربه و تحصیلات وکیل:  داشتن تحصیلات نرتبط با موضوع پرونده، معیار مناسبی برای انتخاب وکیل نیست. در واقع تجربه ی وکیل پایه یک دادگستری تهران یکی از معیار های مهم برای انتخاب وکیل است. در نظم دادگستری، پیگیری کار حرف اول را می زند. به همین علت باید با وکیل خود شرط کنید که منتظر اخطار یا احضار دادگاه نباشد و خودش برای پیگیری به روند پرونده مراجعه کند.

در صورت عدم رضایت از وکیل چه باید کرد؟

اگر از وکیل خود رضایت ندارید، در هر مرحله ای باشید، می توانید وکیل خود را عزل کنید و مقررات پرداخت حق الوکاله هم باعث می شود که همه هزینه هایی که پرداخت کرده اید، قابل بازگشت باشد. همچنین اگر وکیل شما مرتکب تخلف انتظامی شود، از رفتار خلاف شان گرفته تا سازش با طرف دعوای شما، امکان پیگیری در دادسرای انتظامی وکلا وجود دارد.

نتیجه گیری

تلاش کردیم که در این مطلب نکات مهم در مورد این که چگونه بهترین وکیل تهران را انتخاب کنیم را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با سپاس از شما همراهان گرامی که ما را تا انتهای این مطلب همراهی کردید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد وکیل تهران، می توانید به سایت برترین وکیل مراجعه کنید.

منبع: (bartarinvakil.com)

جامعهکسب و کار
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی