وقتی دست‌خالی برمی‌گردی همه فراموشت می‌کنند

مریم روحی:  شاهین موسوی بوکسور وزن ۷۵ کیلوگرم در المپیک ۲۰۲۰ توکیو یکی از دو بوکسور ایران در بازی ها بود که در مبارزه نخست خود به مصاف موری‌واکی یوئیتو از ژاپن رفت و مقابل این حریف شکست خورد.

بوکسور میان وزن ایران در گفت وگو با خبرآنلاین، درباره عدم حضور تماشاگر در این بازی ها و هم چنین برنامه اش برای رقابت‌های آینده به خصوص المپیک 2024 پاریس صحبت کرد.

فضا و جوی که بازی های المپیک 2020 توکیو با دستورالعمل های خاص بهداشتی و بدون تماشاگر داشت چطور بود؟

با اینکه ژاپنی‌ها تلاش زیادی کردند تا با دستورالعمل های لازم کسی در بازی ها به کرونا مبتلا نشود، در همان سالن ما هم که تماشاگر نبود اما جو خوبی حاکم بود. حتی از همان لحظه ای که پا به دهکده گذاشتیم حس خاص و سنگینی را تجربه کردیم که نشان از اهمیت بازی ها داشت.

درباره مبارزه و باخت مقابل بوکسور ژاپنی صحبت کن.

من راند اول را باختم چرا که با یک برنامه ریزی بد آن را شروع کردم. در نظر داشتم حریف را خسته کنم اما متاسفانه بدون برنامه ریزی و عجولانه حمله کردم و او هم زد. راند 2 و 3 راحت تر بازی کردم و مشت های دست عقب خوبی زدم اما به چشم داوران نیامد.

وقتی دست‌خالی برمی‌گردی همه فراموشت می‌کنند

از عملکردت راضی بودی؟

وقتی از رینگ پایین آمدم نگفتم چرا این کار را نکردم چرا که هرکاری را که می توانستم انجام دادم و هرچه داشتم گذاشتم. با همین سبک و مدل مبارزه در راند 2 و 3 در کسب سهمیه بازی کردم و داوران به من 5 هیچ دادند اما در المپیک این اتفاق نیفتاد نمی دانم سمت میزبان را گرفتند یا چیز دیگری.

برخلاف بسیاری از رشته های رزمی که گاهی مسابقات شان در نصف روز برگزار می شود اما بوکس روند طولانی دارد و حتی تا آخرین روز و ساعت بازی ها ما شاهد برگزاری رقابت های این رشته بودیم. علت این موضوع چیست؟

بوکس ورزش حرفه ای و سنگینی است و بقیه رشته ها زمان مسابقه کوتاه تری دارند و به نظرم در طول مسابقه بیشتر درگیر می شویم. اینکه سه راند سه دقیقه مبارزه کنید بسیار کار سختی است ضمن اینکه ما هر روزی که مسابقه داریم باید وزن کشی انجام بدهیم و همین شرایط را سخت تر می کند.

وقتی دست‌خالی برمی‌گردی همه فراموشت می‌کنند

شاهین موسوی حضور در مهم ترین بازی های ورزشی جهان را در کارنامه دارد. قطعا تجربه ای که قبل از اعزام به بازی ها داشتی با امروز تفاوت دارد.

المپیک مهم ترین بازی های ورزشی جهان است که قطعا با تمام مسابقات تفاوت دارد؛ همان طور که قبل از اعزام هم می دانستیم اما حالا من آن را تجربه کردم. آرزوی هر ورزشکاری این است که این بازی ها را تجربه کند. خداراشکر می کنم که من به آن رسیدم و دیدم که چقد مسابقات بزرگ و حساسی است.

بازی های المپیک 2020 توکیو به پایان رسید. مهم ترین مسابقات پیش روی بوکس در میادین بین المللی چیست و چه برنامه ای برای آن داری؟

وقتی در یک مسابقه مدال نگیری فراموش می شوی و اگر هم بگیری چند سال بعد فراموش می شوی؛ این موضوع در کشور ما کاملا جا افتاده است. خیلی سخت است که قبل از بازی ها همه از تو تعریف کنند اما وقتی دست خالی برمی گردی میبینی هیچ کسی به استقبالت نیامده است. در هرصورت من بعد از المپیک هدف گذاری های خاص خودم را دارم و برای مسابقات جهانی و بازی های آسیایی که خیلی مهم است آماده می شوم؛ من باید در بازی ها مدال بگیرم و حتما هم این اتفاق می افتد.

وقتی دست‌خالی برمی‌گردی همه فراموشت می‌کنند

تا المپیک پاریس سه سال باقی مانده است آیا برنامه ریزی برای کسب سهمیه 2024 داری. فاصله زمانی کمتری تا این بازی ها باقی مانده و قطعا کار سخت خواهد بود.

در دهکده صحبتی شد و من ناخواسته حرفی از زبانم خارج شد و گفتم تا 2024 هستم و فکر می کنم یک صحبتی دلی بود که به به زبانم آمد. تلاشم را می کنم که سهمیه بگیرم و حداقل در پایس با تجربه کامل و پختگی مسابقه بدهم و بهترین عملکرد را هم داشته باشم. در همین توکیو هم من به خودم اطمینان داشتم و فکر می کردم می توانم یک نتیجه خاص رقم بزنم اما همه چیز جوردیگری رقم خورد و ورق برگشت.

بیشتر بخوانید: ولادیمیر آلکنو:توصیه‌ای برای سعید معروف ندارم/بچگانه است که بخواهم من را ببخشید

253 251

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی