تصویب آیین نامه ارتقای اعضای هیأت علمی به پیش‌درآمدهایی نیاز دارد

منصور کبگانیان عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا درباره بررسی آیین نامه ارتقای اعضای هیأت علمی دانشگاه ها در دولت سیزدهم، اظهار داشت: دلیل تصویب نشدن آیین نامه ارتقای اعضای هیأت علمی در دولت دوازدهم، تغییر دولت نیست.

وی افزود: هنوز ابعاد مختلف این موضوع به طور کامل بررسی نشده است؛ آیین نامه ارتقای اعضای هیأت علمی موضوع بسیار مهمی است که رعایت برخی پیش نیازها در آن ضروری است.

عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: یکی از پیش نیازهای مهم آیین نامه ارتقای اعضای هیأت علمی، ماموریت گرایی دانشگاه ها است؛ استاد و دانشگاهی که ماموریت مشخص ندارد، چطور می توانیم متوجه اقدامات خوب آنها باشیم.

کبگانیان به ذکر مثالی پرداخت و خاطرنشان کرد: دانشگاه علمی کاربردی که قرار است به دانشجویان، هنر و مهارت یاد بدهد و به مقاله آی اس آی نیاز ندارد، آیا باید با دانشگاهی که قرار است در عرصه های بین المللی رقابت کند، آیین نامه مشابه داشته باشد.

وی تاکید کرد: تصویب این آیین نامه مقدماتی دارد که هنوز به آن نرسیده ایم؛ شورای عالی انقلاب فرهنگی فرا دولتی است و منتظر هستیم با همکاری وزیر جدید علوم، این آیین نامه دوباره مورد بررسی قرار بگیرد.

به گزارش ایرنا، آیین نامه ارتقای اعضای هیأت علمی یکی از آیین نامه هایی است که از سال های گذشته برای تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی به دلیل توجه خاص در حال بررسی است.

پیش از این عبدالرضا باقری رییس مرکز هیأت‌های امنا و هیأت‌های ممیزه مرکزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تشکیل کارگروهی برای بازنگری در ارتقای آیین‌نامه اعضای هیأت علمی و نظرخواهی از دانشگاه‌ها خبر داد.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی