امسال ۲۰۰ کدرشته محل به مراکز دانشگاه فنی‌وحرفه ای اضافه می‌شود

ابراهیم صالحی عمران روز پنج‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای برای سال تحصیلی جدید ۲۰۰ کدرشته محل جدید به مراکز خود افزوده است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه ۲۰۰ رشته جدید مورد استقبال خانواده و دانش آموزان قرار بگیرد، اظهار داشت: دانشگاه فنی وحرفه ای خود را برای حضور دانشجویان در مهرماه آماده کرده است.

رییس دانشگاه فنی وحرفه ای خاطرنشان کرد: در صورتی که ستادهای تصمیم گیرنده، بنا را بر حضور دانشجویان در کلاس های درس بگذارند، این دانشگاه از مهرماه آماده فعالیت است.

ظرفیت کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در سال تحصیلی جدید

صالحی عمران به ظرفیت پذیرش دانشجو در دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته اشاره کرد و گفت: برای سال تحصیلی جدید، ۱۲۰ هزار نفر ظرفیت دانشجو در دوره کاردانی و ۵۰ هزار نفر ظرفیت برای دوره کارشناسی ناپیوسته در نظرگرفته شده است.

ادامه روند آموزشی ترکیبی

وی با یادآوری فرصت های ایجاد شده در دوره شیوع کرونا اظهارداشت: به دلیل الکترونیکی شدن آموزش ها، به این نتیجه دست یافتیم که کلاس های برخی دروس امکان برگزاری الکترونیکی و مجازی را دارند از این رو در صورت از بین رفتن شرایط کرونایی در کشور، آموزش این دروس به صورت مجازی ادامه می یابد.

رییس دانشگاه فنی وحرفه ای تاکید کرد: از این پس شیوه آموزشی در این دانشگاه به صورت ترکیبی دنبال می شود. برخی دروس حضوری و برخی نیز مجازی ارائه می شوند که این مساله در برنامه ریزی های آموزشی نیز لحاظ شده است.

کرونا، ارتباط با صنعت را متوقف نکرد

صالحی عمران یادآور شد: اگرچه کرونا برخی فعالیت های دانشگاه فنی و حرفه ای در حیطه ارتباط صنعت و دانشگاه را تا اندازه ای به حاشیه برد اما این فعالیت ها متوقف نشده و در دستور کار قرار دارند.

وی اظهار داشت: دانشگاه فنی و حرفه ای به دنبال حضور دانشجویان خود در محیط های کار واقعی است در این زمینه نیز به تمامی مراکز و شهرستان ها دستور شناسایی صنایع بزرگ و کوچک را داده است.

رییس دانشگاه فنی وحرفه ای تاکید کرد: تجاری سازی آموزش و ایجاد و بهره برداری از مراکز نوآوری و شکوفایی جزو برنامه های جدید این دانشگاه است.

به گزارش ایرنا، دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان تنها دانشگاه متولی آموزش عالی فنی و حرفه ای در کشور از سال ۱۳۹۰ با مجوز رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کار خود را آغاز کرد. دانشکده و آموزشکده های فنی و حرفه ای به عنوان واحدهای زیرمجموعه این دانشگاه، بیش از ۴۰ سال فعالیت آموزشی داشته و از اولین مراکز آموزش عالی کشور هستند که در تداوم مسیر تحصیلی دوره متوسطه فنی و حرفه ای (هنرستان های فنی، کشاورزی، حرفه ای، تربیت بدنی) فعالیت داشته اند اما تأسیس این دانشگاه و تفکیک آن از وزارت آموزش و پرورش به سال ۹۰ بر می گردد.

دانشگاه فنی و حرفه ای به صورت تفکیک جنسیتی اقدام به آموزش دانشجو می کند. این مراکز در قالب ۱۸۰دانشکده و آموزشکده فنی و حرفه‌ای در استان های مختلف کشور پراکنده اند که از این تعداد ۱۲۸مرکز متعلق به پسران و ۵۲ مرکز مربوط به دختران است.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی