گران ترین قیمت خودرو داخلی مشخص شد + قیمت خودرو

به گزارش ساناپرس؛ جزئیاتی از قیمت گران ترین خودرو داخلی را در این صفحه بخوانید

قیمت خودرو حرف و حدیث های زیادی داشته است در ادامه جزئیاتی از قیمت خودرو در بازار را می خوانید . قیمت خودرو در بازار که در روزهای گذشته رند افزایشی داشته است برخی ها را شوکه کرد .
بازار خودرو طی سال‌های گذشته تحت تاثیر نوسانات ارزی و تورم افزایش قیمت‌های بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده است. اما هم‌اکنون ارزان‌ترین و گران‌ترین خودروهای تولید داخل به کدام خودروها محدود می‌شود؟
بازار خودرو در سال 1401 درحالی به کار خود پایان داد که نوسانات قیمتی در بازار شدت گرفته بود. بازار در سال گذشته شاهد تصمیمات متناقض و در نتیجه فراز و نشیب‌های زیادی در قیمت‌ها و همچنین وضعیت خرید و فروش بود. اما حال که بازار خودرو در تعطلیات نوروزی به سر می‌برد و نوسانات قیمتی در آن به ندرت دیده می‌شود، ارزان‌ترین و گران‌ترین خودروهای صفر تولید داخل کدام‌اند؟

تصور می‌شود در میان خودروهای تولید داخل، پراید ارزان‌ترین خودروی موجود در بازار است. برای خرید یک پراید وانت 151 مدل 1400 باید بودجه‌ای حدود 260 میلیون تومانی در نظر گرفت. البته پراید 111 ساخت 1399 در بازه 350 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. اما با نگاهی به سایت‌های خرید و فروش خودرو در فضای مجازی، خودرویی ارزان‌قیمت‌تر از پراید نیز می‌توان یافت. چراکه پراید به دلیل توقف تولید آن در حال حاضر بالاتر از قیمت واقعی آن قیمت‌گذاری می‌شود. در حال حاضر تیبا صندوق‌دار SX مدل 1400 را می‌توان با قیمت 327 میلیون تومان خریداری کرد.

البته این‌ها تنها خودروهایی نیستند که می‌توان از آن‌ها به عنوان ارزان‌ترین‌های بازار خودرو یاد کرد. ساینا دنده‌ای EX مدل 1400 نیز 343 میلیون تومان قیمت دارد. برای خرید مدل جدیدتر این خودرو باید حدود 350 میلیون تومان بودجه در نظر گرفت که با مبلغ مشابه می‌توان به سراغ مدل‌های مختلف کوییک نیز رفت.

پژو 207 گران‌ترین خودروی ایرانی

پژو 207 سقف‌شیشه‌ای درحال حاضر یکی از گران‌قیمت‎‌ترین خودروی تولید داخل بازار است. مدل 1402 این خودرو که به تازگی وارد بازار خودرو کشور شده است، در بازه قیمتی یک میلیارد الی یک میلیارد و 200 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. این خودرو تحت تاثیر نوسانات ارزی و همچنین خبر توقف تولید پژو 206 به این قیمت رسید.

برای خرید خودروی داخلی با قیمت کمتر از یک میلیارد تومان، می‌توان به سراغ پژو 207 SD ساخت سال 1399 و تارا اتوماتیک رفت. این خودروها که جزو گران‌ترین خودروهای ایرانی بازار این روزهاست، در حال حاضر حدود 900 میلیون تومان قیمت دارند.

دنا پلاس اتوماتیک مدل 1401 نیز با ثبت قیمت 874 میلیون تومان نیز به باشگاه گران‌ترین خودروهای تولید داخل می‌پیوندد.

خودرو با ارزش واقعی خود فروخته می‌شود؟

حال با معرفی ارزان‌ترین و گران‌ترین خودروهای موجود بازار خودرو این مساله مطرح می‌شود که آیا این خودروها به ارزش واقعی خود خرید و فروش می‌شوند؟

کارشناسان و فعالان بازار خودرو معتقدند که بازار خودرو با تورم، نوسانات ارزی و همچنین سیاست‌گذاری‌های نادرست چنین افزایش قیمتی را تجربه می‌کند. در این میان باید اشاره کرد که تنها دلیل افزایش نرخ خودرو در بازار آزاد تورم نیست. تعللی که در ورود خودروهای خارجی به کشور صورت گرفت، موجب بی‌رقیب ماندن محصولات خودروسازان داخلی در بازار و در نتیجه افزایش قیمت‌ها شد.

اخباراقتصادخودرو
پربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی