آخرین آمار جان‌باختگان تصادفات جاده‌ای نوروز

به گزارش ساناپرس، فارس: رئیس پلیس راه کشور گفت: از ابتدای طرح نوروزی در ۲۴ اسفند تا روز ۱۲ فروردین، ۴۶۲ میلیون و ۳۴۸ هزار و ۱۹۱ تردد جاده ای توسط دوربین ها و سامانه‌های تردد شمار ثبت و ضبط شده است.

آخرین آمار جان‌باختگان تصادفات جاده‌ای نوروز

سردار حسن مومنی رئیس پلیس راه کشور به آمار جانباختگان طرح نوروزی اشاره و تصریح کرد: متاسفانه از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۷۶۶ نفر از مسافران نوروزی در اثر تصادفات در جاده ها و شهرها جان‌باخته‌اند و در همین بازه زمانی نیز ۱۵ هزار و ۹۰۰ نفر مصدوم شده‌اند.

رئیس پلیس راه با بیان اینکه مهمترین نگرانی پلیس در بازگشت مسافران از سفرهای نوروزی خستگی و خواب آلودگی رانندگان است از رانندگان درخواست کرد: از تردد و رانندگی هنگام خواب آلودگی پرهیز کرده و بعد از استراحت اقدام به سفر کنند؛ همچنین بعد از هر دو ساعت رانندگی نیز ۱۵ دقیقه استراحت کنند.

وی گفت: در محور های لغزنده شاهد افزایش تصادفات هستیم و با توجه به اینکه در برخی از استان‌ها بارندگی وجود دارد از رانندگان درخواست می‌کنیم از سرعت و سبقت غیرمجاز پرهیز کرده و با رعایت فاصله طولی مجاز و سرعت مطمئنه تردد کنند.

سردار مومنی خاطرنشان کرد: عدم توجه به جلو، سرعت و سبقت غیرمجاز و خستگی و خواب آلودگی از جمله مواردی است که ۸۲ درصد از تصادفات رانندگی را به خود اختصاص داده است.

اخبارجامعه
پربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی