10 ورزش کاربردی برای کاهش وزن

به گزارش ساناپرس، در ادامه به معرفی 10 ورزش موثر در کاهش وزن می‌پردازد:

آهسته دویدن

آهسته دویدن یکی از بهترین ورزش‌ها برای کاهش وزن و افزایش استقامت است. بهترین زمان برای دویدن صبح زود و عصر است که ‌می‌توانید به یکی از پارک‌های اطراف محل زندگی‌تان بروید. با 20 دقیقه آهسته دویدن در روز شروع کنید و به مرور مدت زمان آن را افزایش دهید. مهم‌ترین مزیت این ورزش این است که به هیچ چیز دیگری به جز یک جفت کفش راحت ورزشی نیاز ندارید.

زومبا

زومبا نوعی رقص است که شامل حرکات بدن متناسب با ضرب آهنگ موسیقی است. برای انجام زومبا به انرژی و علاقه زیادی نیاز دارید. این تمرین در بیش از 120 کشور دنیا انجام می‌شود. برای این ورزش لزوما نیازی به تمرین درباشگاه ندارید و در خانه هم می‌توانید آن را انجام دهید.

دوچرخه سواری

دوچرخه سواری ورزش مورد علاقه بسیاری از افراد است و بهترین راه برای تقویت سیستم قلبی عروقی و عضلانی شما است. این ورزش به کاهش وزن کمک زیادی می‌‌کند. برای شروع تمرینات خود به یک دوچرخه نیاز دارید و خود را به یک خیابان بدون ترافیک برسانید. بعد از مدتی تمرین تاثیرات آن را مشاهده خواهید کرد.

پله نوردی

ورزش با دستگاه پله‌نوردی یک راه آسان و مناسب برای سوزاندن چربی‌ها است. این دستگاه نیاز به مربی برای آموزش ندارد. تمرین کردن با دستگیره‌های ثابت با این دستگاه برای شروع کار بسیار مناسب است.

تمرینات حرفه‌ای

یکی دیگر از ورزش‌های موفق برای کاهش وزن تمرینات با شدت بالا است. اگر سابقه ورزش ندارید، این نوع تمرینات برای شما مناسب نیست و نیاز به انرژی، علاقه و توانایی زیاد دارد. اگر بعد از چند ماه تمرین روزانه آمادگی مناسب را به دست آوردید، می‌توانید تمرینات حرفه‌ای را شروع کنید. این تمرینات دراز نشست و وزنه‌برداری را شامل می‌شوند.

پیاده روی

پیاده‌روی یک ورزش بسیار ساده ولی تاثیرگذار برای کاهش وزن است و برای آن به هیچ ابزاری نیاز ندارید. پیاده‌روی سریع انجام دهید و زمان خود را از 20 دقیقه در روز به 60 دقیقه برسانید. هر چه بیشتر پیاده‌روی کنید، شانس شما برای کاهش وزن بیشتر خواهد بود.

تی آر ایکس

تی آر ایکس یک روش استثنایی برای کاهش وزن است و شامل تمرین‌های تعادلی و قدرتی است. در این ورزش تمرینات بر پایه تعادل وزن و بدن ایجاد شده است. برای تمرین‌ها از بندهایی که روی دیوار یا سقف نصب شده است، استفاده می‌شود. شما می‌توانید بر اساس فرم بدن و همچنین توانایی خود، تمرین‌های مناسب تی آر ایکس را انتخاب کنید.

شنا

شنا یکی از بهترین و موثرترین ورزش‌ها برای کاهش وزن است. حتما دیده‌اید که شناگران عموما افرادی لاغر، پرانرژی و فعال هستند. شنا نه تنها باعث کالری‌سوزی می‌شود؛ بلکه تمام عضلات بدن را نیز تقویت می‌کند. پزشکان بر این باور هستند که شنا بهترین راه برای افزایش متابولیسم و جریان خود در بدن است. برای کاهش وزن لازم است که سه بار در هفته شنا کنید.

دویدن

دویدن بهترین و سالم‌ترین عادت است. این ورزش نه تنها باعث کاهش وزن می‌شود بلکه استخوان‌ها و عضلات شما تقویت می‌کند. افرادی که روزانه 30 دقیقه می‌دوند، شانس بیشتری برای کاهش وزن دارند و 600 کالری می‌سوزانند. دویدن باعث کاهش احتمال سکته و حمله قلبی می‌شود.

یوگا

یوگا یکی از بهترین ورزش‌ها برای کاهش وزن است. هدف یوگا، تغییر بدن، ذهن و تنظیم متابولیسم است و می‌تواند شما را در چند ماه سالم و خوش‌اندام کند.

انتهای پیام

اخبارسبک زندگیسلامت
پربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی